Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

-1kg og vekta stoppet på 103kg, nærmer meg igjen 2-sifret. :) (skulle helst ha vært på 2sifret NÅ! men ting tar tid)

 

Sol-regn-latter hold ut husk Moota hadde også flere uker med lite/ingen nedgang før hun begynte å gå ned.

 

Har du prøvd å føre inn i lifesum (tidligere shapeup appen) slik at du kan se hvor mye kcal du ligger på. Husk å ikke ta av på meieriprodukter selv om du spiser lavkarbo de inneholder ofte veldig mye kcal. Kroppen trenger også tid på å sette igang fettbrennings maskineriet, den er jo vant med å bruke karbohydrater som brensel (og dessverre foretrekker kroppen å forbrenne karber). Det kommer, følg plan husk nok proteiner og nok fett. 

 

her spiser jeg nesten null karb fokoster (eks egg med majones, kylling med majones, tacokjøtt med ost), da holder jeg meg mett lenge og tar utnytte av fasteblodsukkeret og gir kroppen tid til å forbrenne fett. Til lunsj spiser jeg mye vannmelon (spiser sen lunsj) middag spiser jeg masse grønnsaker og rent kjøtt/fisk. så er det kvelden. 

 

Prøv deg fram og finn din vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal jeg til ei venninne som pleier å ha mye :sjokolade:, digg og cola i hus. En stor utfordring men jeg vil/skal klare dette. 

 

:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83, 8. -900gr Puh.

 

Blir litt skeie ut dag her å, kino og overnatting.

Kun ta en liten popkorn og pepsi max.

Rød pølsegryte til middag, får heller spise litt mindre på lørdag.

 

Krysse fingre for 900gr neste gang å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :D  Nå er jeg tilbake fra ferie og tilbake i sofaen mens barna er på skolen. Hverdagen er tilbake og jeg er i gang for fullt.

 

Kort om forhistorien:

Når jeg flyttet hjemmefra gikk jeg fort fra å ha noen få kosekilo til å gå straka vegen opp, opp, opp.

Var 100,2 kilo når jeg startet for fullt. Brukte noka lenge. Både som tillegg og ren kur. Ble veldig syk i slutten av 2012 og kroppen var ikke lenger med på noka. Gikk da fra 73,7 til 95,6 på 8-9 mnder. Nå har jeg funnet ut at lavkarbo/ketolyse funker kjempebra. Før ferien var jeg 77 kilo. Raste jo ned de siste ukene pga. fikk ikke i meg mat.

 

Startet veldig bra i ferien på lavkarbo. Ingen is, ikke godteri, hadde matpakke som var lavkarbo vennlig og gjorde en god innsats. Det var likevel vanskelig å følge lavkarbo i Kroatia da utvalget av maten som jeg spiser hjemme ikke var tilstede i det hele tatt. Gikk sakte men sikkert over på ferie-ikke-diett. Ble mer mat, noen iser her og der, godteri, boller, frokostblandinger og ja det som er.

Skal nok en gang få gå ned de samme kiloene. Men er stolt av at jeg prøvde og tenker absolutt at jeg skal leve på lavkarbo når vi reiser ned neste år. Gjelder bare å være litt mer forberedt :) 

 

Jeg har startet igjen. Vekta var i går 85,7. Jeg er tilbake til 28.mai.. Huff a meg.. Jaja. Bretter opp armene og begynner for fullt.

Nå blir det spennende å se hva som skjer de første ukene. Sist gang jeg gikk fra desperate forsøk på et eller annet gikk jeg jo opp i flere uker før det snudde og jeg gikk ned noe.

Jeg er heller ikke opptatt av hvor masse jeg spiser. Jeg får spise hva jeg vil og så masse jeg vil og når jeg vil, så lenge det er strengt lavkarbo :D

 

 

Må også få legge til at dere har vært kjempeflinke og fått mange gode resultater :) 

Dere blir nok aldri kvitt meg, det er bare fordi jeg hare vært 4 uker på ferie og det var masse som sto før på listen enn internett og dib :P  Hehe :)  Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves og slikt :P

 

Veier meg vel hver torsdag da!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 august 2013 sto jeg på vekta første gang. Den viste 100 kg blank. Da fikk jeg nok og begynte slankingen! Innen midten av oktober hadde jeg gått ned til 88 kg:) jeg ble da gravid, kvalmen kom sammen med gi-f**n-holdningen. Hele svangerskapet spiste og drakk jeg det jeg ville, og gikk opp til rundt 96 kg. 28 juni fødte jeg ei nydelig lita jente:) nå, en mnd etter har jeg gått ned hele svangerskapsvekten + ca 2 kg til:)

 

I dag er dagen jeg kutter sukker og snavling. Jeg skal gifte meg 29 august og ønsker å gå ned litt mer innen da:p jeg kan ikke holde på med aktiv slanking, men å bli bevisst på hva jeg trykker i kjeften er jo lov;)

 

Må også nevne at jeg hang meg på sommerkroppen 1014 da jeg holdt på med aktiv slanking, og har fulgt damene der inne siden jeg var der selv;)

 

Jeg starter denne tråden i håp om å få og evt gi motivasjon og støtte til andre damer som slanker seg, eller prøver å oppnå en bedre livsstil! :)

 

 

Gratulerer så masse!!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart med!! Har gått fint forbi vekta i det siste, mandag skal jeg på den igjen...å finne frem målbandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at mange veier seg før helga, selv har jeg mandag som offisiell veiedag, selv om jeg ikke greier å la være å gå gå på vekta flere ganger i uka.

 

Jeg har tenkt litt. I tillegg til å rapportere om vekt, hva med å skrive noe om trim også? Det tror jeg at jeg skal gjøre hver uke. Jeg vil ikke bare bli slank men også sterk, sunn, frisk...en spenstig kropp hadde vært noe:) aner IKKE hvor jeg fikk motivasjonen fra idag formiddag, men har akkurat gjennomført 45 minutter (pluss oppvarming) av noe så fancy som Banish fat boost metabolism complete workout (for et navn!). Noe Jillian Michaelsgreier jeg fant på youtube, dere vet sikkert hvem hun er, hun fra slankekrigen og 30 day shred. Jeg hangla med heeele veien og er veldig, veldig fornøyd med det!

 

Krysser fingrene for en ikke altfor usunn fredagskveld, det er da det som regel rakner for meg. Prøver å tenke at litt godis er nok, jeg trenger ikke 100 gram sjokolade og potetgull i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig fint med sukkersug og sukkerhunger. Det finnes ingen. Men det kommer kanskje hehe :)

 

Ang. trim så trener jeg ikke. Jeg er også kronisk syk som fire småtroll. Når jeg kommer meg litt etter ferien så håper jeg på å gå noen turer som jeg gjorde før, men det blir ikke trim. Alle mine resultater kommer utelukkende fra endringer på maten. Jeg la tom. på meg blant annet pga. drastisk nedgang i fysisk aktivitet.

 

 

Hva slags telefoner har dere? Jeg har Samsung Galaxy s3 mini og er veldig fornøyd med den, men den synger vel på det siste. I alle fall batteriet. Har lurt litt på s5 mini. Men den er jo litt dyr synes jeg. Spesielt siden vi i dag har gått over feriebudsjettet.. Eller regnskap heter det vel på fint når det er oversikt etter bruk :)

Jeg er nesten litt glad for at jeg kikket på det etter at jeg hadde vært og handlet regnbukser til barna for 1300kr. Og litt lei for at jeg ikke kjøpte ny mobil først hahaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og veiedag mandag Sagflisihåret. Måler meg også 5 steder på kroppen.

Jeg trener vekter 3 ganger i uken, alt annet er bare pluss. Ofte blir det zumba og i høst en del pulsspinn. Er også glad i å gå i marka/fjellet og har som mål å komme meg dit en gang i uka.

 

Plan.dag på jobb idag.Med grove rundstykker og godt sunt pålegg:-) sovnet av imorges så planen gikk rett vest da jeg ikke rakk å lage frokost eller vanlige lunsjen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for langt og godt svar løvemamma! Det er så bra med denne gruppa altså, en får virkelig en pep-talk når man trenger det :)

 

Dessverre gjorde jeg 3dumme valg i går... Spiste baguetter i stedet for salat, og toppet det hele med et stykke marsipankake(!) og mye frukt. Blæh. Ja, så da kjenner dere jo den følelsen man blir sittende igjen med etterpå. Snakk om å ødelegge for seg selv!

 

Jeg tror jeg skal regne litt på hva jeg får i meg løvemamma, et godt tips! I tillegg må jeg slutte med de små utskeielsene hele tiden. Jeg må rett og slett holde meg til planen. Jeg tror nok det er der det ligger. Også må jeg prøve å ikke la meg stresse av at jeg ikke gikk ned forrige uke. Lettere sagt enn gjort.

 

Men det er bare å fortsette, jeg kan jo ikke gi meg! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til havregrynsgrøt imorges... må bli litt strengere på meg selv. Blir øitt løsere når jeg ser det funker. ..

 

Trening blir det også idag og imorgen:-)

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å holde meg til produktene mine, men ikke like flink på mengder og måltid og tidspunkt. Var litt kvalm og rar i går og spiste en del nøtter. Ble så kvalm så jeg ikke orka verken middag eller kvelds. Når jeg la meg, en haug med timer senere var jeg kvalm og lurte på om jeg skulle kaste opp. Sovnet tilslutt da. Så jeg må nok bare bruke uka på å omstille meg til lavkarbo igjen og faste, litt mindre måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg mamma?

uff, så mye for og ta meg sammen ja. :(

 

Etter en uke med altfor mye snop, brus, lettvint mat og alkohol kommer veiing i morra til og bli en bedrøvelig affære er jeg redd for :(

 

Men jeg satser på en bedre uke neste uke, tilbake til kaloritelling og flere måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig drittdag!! :(  Jeg har likevel ikke viket en tomme fra det jeg kan spise, men det ble nok kanskje litt masse nøtter til kvelds siden jeg ikke gadd å lage salat til middag som da besto av marinerte kyllinglår og dressing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg seriøst vondt i magen, lyst brød er ikke for meg. Oppblåst og uvel.

 

Har i helgen spist litt høykarbo, dvs litt ris til kyllinggryta og1,5mini flutes til. Helgens dessert var is. Og nå er jeg uvel. Blir nok ikke en så stor utskjeielse neste helg. Magepina er ikke værdt smaken gitt.

 

Så nå gleder jeg meg til kokte egg med noen baconskiver og majones til frokost. Så roer nok magen seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men man blir lei av alt, ;) for meg funker lavkarbo best for da slipper jeg å spise etter klokka og kan høre mer på når når kroppen blir sulten. Noe som også er lenge imellom når kroppen er innstilt på å brenne fett, for fett har den massevis å ta av gitt. 

 

Jeg måtte gå på vekta nå for å se om helgen hadde noen virkning men heldigvis står den på stedet hvil. Puh! Så nå blir det fult fokus og se hvor mye som skjer fram til fredag.  :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i dag. 85,7 på torsdag og 82,6 i dag.

Måtte se om jeg skulle gå opp først på lavkarbo som jeg gjorde sist og hvor masse av vekten jeg har lagt på meg i sommer som faktisk er vann. Regner med at over halvparten av det jeg går ned første uka er vann, minst.

 

Med tanke på at jeg har spist for masse nøtter, og på lørdag spiste lavkarbo is er dette overveldende. Som jeg har sagt hele tiden, jeg spiser rett, men for masse. Likevel er jeg veldig innstilt på at det er kun karbohydratene jeg tenker på. Sukker og hvitt mel skal ut av kroppen. Om jeg så får i meg litt mange karbohydrater fra nøtter eller noe så får det bare være nå i første omgang. Det er ikke bare lett å bli avsukret/avkarbotisert heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Mandag og veiedag. Den viste 68,5, altså ned 0,6 på en uke. Jeg er fornøyd, har endelig kommet meg forbi det platået med rundt 70 kilo som jeg har ligget på i et par måneder. Det lover bra:)

 

Helga ble som vanlig litt for søt, med amerikanske pannekaker og lønnesirup til middag...heldigvis ikke noe vi har ofte, men mannen insisterte og jeg var jo ikke vanskelig å overtale. Og noe potetgull og sjokolade på fredags- og lørdagskvelden. Men jeg orker ikke avstå fra slikt (det går ikke i lengden), men litt mindre doser er mulig. Følger grete roede-filosofien når det gjelder dette, at alt er lov men ikke alltid. Og i små mengder selvsagt:) Jeg er med andre ikke på lavkarbo slik som noen av dere andre.

 

Jeg skrev jo at jeg ville rapportere om trim også, håper noen andre vil la seg inspirere og også gjøre det! Forrige uke ble det en sykkeltur på 40 minutter, en kort på 20 (med lillebror bakpå, så det var tungt nok) og et 55 minutter treningsprogram som jeg fant på youtube. Det var syyykt tungt og er jeg fremdeles stiv idag, 3 dager etter...

 

Ny uke, ny muligheter til å ta gode valg:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg spammer litt nå, men er så fornøyd! Ned 1, 7 kg fra mandag til mandag:-D og selv om jeg egentlig ikke skal ha sukker så har jeg unnet meg litt is og sjokolade:-)

 

Hadde også gått inn 1 cm eller mer på de stedene jeg måler:-)

Treningen min har vært vekttrening og gåtur. Vekttrening idag og imorgen cardio, mulig jeg legger inn ekstra vekttrening imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

9 august :

 

Vekt : 82,6

Mage v/navle : 104

Midje : 91

Lår : 63

 

18 august :

Vekt : 81,4

 

Jeg er positivt overrasket. gått ned rett over en kilo etter en uke med altfor mye søtt og kalorier. Det neste målet nå er under 80, det er altfor lenge siden jeg har vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i kveld kjenner jeg virkningen av karbokicket i helga, hei hodepine.

 

Prøver meg frem med å ikke måle og telle kcal denne uka, det blir spennende å se til fredag. Tror også at godeste tante rød er på vei. Så da forventer jeg ingenting i forhold til vektnedgang.

 

Foreløpig fokuserer jeg som sagt på kosthold. Fra neste måned vil det bli mye mindre jobbing for meg, og da vil jeg få inn trening i planen igjen. Savner styrketrening så, det skal bli godt å løfte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg har vært litt fraværende her på slankesiden en stund, men må er jeg endelig i gang igjen. HAr fulgt med i smug da:)

 

Gikk ned fra 78 kg til 62 kg fra høsten 2013 til våren 2014, men så ramlet jeg av litt. Nå er jeg oppe igjen på 65,5 kg, og de ekstra kiloene skal bort nå!

 

Jeg skal på tur om en mnd, og har satt meg mål om at jeg skal da være 62 kg. Det skal jeg klare:)

 

Jeg tar ikke mål av kroppen, men bruker klær og vekt for å se hvordan det går.

 

Jeg spiser vanlig mat, og har hele tiden spist riktig. Men min STORE svakhet er potetgull :( Jeg har skikkelig dilla på potetgull, og spiser gjerne en pose i løpet av en kveld. Nå har jeg bestemt meg at jeg skal ikke spise noe potetgull, godteri eller drikke brus på en mnd. Nå må jeg bli kvitt suget etter søtt/salt.

 

Moota, du har vært kjempeflink!! Stå på videre!

 

Har ikke lest alle innleggene, men heier på dere alle:)

Endret av Kortslutning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg har vært litt fraværende her på slankesiden en stund, men må er jeg endelig i gang igjen. HAr fulgt med i smug da:)

 

Gikk ned fra 78 kg til 62 kg fra høsten 2013 til våren 2014, men så ramlet jeg av litt. Nå er jeg oppe igjen på 65,5 kg, og de ekstra kiloene skal bort nå!

 

Jeg skal på tur om en mnd, og har satt meg mål om at jeg skal da være 62 kg. Det skal jeg klare:)

 

Jeg tar ikke mål av kroppen, men bruker klær og vekt for å se hvordan det går.

 

Jeg spiser vanlig mat, og har hele tiden spist riktig. Men min STORE svakhet er potetgull :( Jeg har skikkelig dilla på potetgull, og spiser gjerne en pose i løpet av en kveld. Nå har jeg bestemt meg at jeg skal ikke spise noe potetgull, godteri eller drikke brus på en mnd. Nå må jeg bli kvitt suget etter søtt/salt.

 

Moota, du har vært kjempeflink!! Stå på videre!

 

Har ikke lest alle innleggene, men heier på dere alle:)

 

 

Du har vært så flink!! :D  1/2 jobben er jo faktisk å holde seg der man vil, etter at man har kavt seg dit :)

Jeg kommer nok aldri så langt ned som du er nå. Jeg ville gjerne kommet ned til 65 kilo, det er drømmen. Men det er nokså langt fra realistisk. Det gjør ikke at jeg gir opp eller ikke kjemper videre. Jeg er nå, igjen, over 80 og det er jo 15 kilo fra 65. Så det kan bli veldig masse bedre i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...