Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

Jeg og sliter litt med målene. Men tror det er for at jeg ikke måler samme plass hver gang (selv om jeg prøver....) veiedag mandag. Gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klar ikke begynne!!! Går fint først på dagen, så blir det no feil, så ok utsetter vi det til i morgen!!! Gaaaad!! Ja så spiser vi som om det er det siste måltidet også da....

 

Hva skal jeg gjøre?!?!? Klare ikke bestemme meg for lavkarbo, lavkalori heller så ender opp med noe midt i mellom som selvsagt ikke funker...

 

Knekkebrød og mindre middag funket hvorfor kan ikke jeg bare spise det!!!! ??

 

Huset er kaos etter feire, tror det spiller litt inn, da klare jeg merkelig nok ikke samle/fokusere på det jeg holder på med, med oppussing av div rom er lykken komplett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om knekkebrød og mindre midag funker så gj

Jeg klar ikke begynne!!! Går fint først på dagen, så blir det no feil, så ok utsetter vi det til i morgen!!! Gaaaad!! Ja så spiser vi som om det er det siste måltidet også da....

Hva skal jeg gjøre?!?!? Klare ikke bestemme meg for lavkarbo, lavkalori heller så ender opp med noe midt i mellom som selvsagt ikke funker...

Knekkebrød og mindre middag funket hvorfor kan ikke jeg bare spise det!!!! ??

Huset er kaos etter feire, tror det spiller litt inn, da klare jeg merkelig nok ikke samle/fokusere på det jeg holder på med, med oppussing av div rom er lykken komplett!!

Knekkebrød og mindre middag er da en grei måte å gå ned på det. Mange veier til rom. :) Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første helg med stramme tøyler. :) ligger fremdeles middels lavt på karbene og har virkelig skjønt hvor viktig det er for meg å spise frokoster med ekstremt lite karb. Da er jeg mett leeenge og fyser ikke på alt og ingenting, når jeg blir sulten er jeg ikke sukkerfysen (jippi!)

 

I går spiste jeg noen ispinner (3 vaniljestenger) til dessert og i kveld eller i morgen blir det nok litt bær og vaniljesaus. Er veldig mett nå så vi får se hva jeg orker i kveld ;)

 

Nå mangler det bare å få på plass treninga. Tørr ikke vikingrace i år, men neste år da skal jeg (sa hun som hater å løpe). Kommer meg ikke over noen høye vegger i år (de pleier å ha flere) og vil ikke at de andre deltagerne skal måtte dra 100 kg pluss over veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

9 august :

 

Vekt : 82,6

Mage v/navle : 104

Midje : 91

Lår : 63

 

Huff, deprimerende men nå er det på tide og ta meg sammen :)

 

Kommer til og veie meg hver mandag og måle første mandag i mnd

 

Målet er 65 kg, altså 17,6 kg ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg skjønner hva du mener skyfrihimmel! Har holdt på sånn i flere mnd selv...

 

I dag har vi hatt besøk og jeg spiste kake. Jeg angrer skikkelig. Ikke bare er jeg nå kvalm og har hodepine (pga sukker kick tror jeg) jeg vet også at jeg må slite med søtsug i morgen, også er jeg selvsagt redd det vil ødelegge nedgangen denne uka.

 

En dårlig avslutning på en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke veie meg imorgen, så jeg gjorde det idag og 700 gram ned:-) enda jeg sprakk fredag og igår... henta meg fort inn men..

 

Spent på målene mine imorgen. Sist var det 1 cm i midja men lite ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi junimamma, så utrolig gøy! Det gir god motivasjon til neste uke:) det er kombinasjonen mat og trening da, som gir utslag. Er det du som har fått program av PT? Jeg går liksom og lurer på om jeg skal spare til noen PTtimer, men vet ikke om jeg tør ;) er det ikke skikkelig skummelt? Jeg synes de ser så "bøse" ut liksom... ;)

 

Løvemamma, jeg så du skrev du har et sug etter middag. Jeg spiser også lavkarbo nå og kan kjenne meg igjen i det. Særlig etter dager der jeg har spist søtt. Hvis det ikke har gitt seg kan du prøve å bytte ut frukten etter jobb med noe mindre søtt. Knekkebrød, salat osv, det kan hende det hjelper! Frukt er sunt og godt, men det er mye sukker i det og jeg kjenner i alle fall at kroppen min begynner å jage hvis jeg spiser frukt i lavkarboperioder. Samtidig så er nok suget et psykisk greie også, i alle fall for meg. Jeg tar meg i å tenke -hva kan jeg spise, altså hva kan jeg slippe unna med liksom. Selv om jeg egentlig ikke er sulten. Har lyst på noe -ja, egentlig sulten -nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol-regn-latter: Jeg tror også at suget sitter mest i hodet. 

 

Helga gikk sånn midt på treet. Ingen store hopp fra dietten men ble noe. Lørdag gikk topp og la på skjema med kaloriene. 

 

Søndag ble det litt mer, både pizza, ett gulrotkakestykke (som var aaaalt for søt), litt goldfish og noen få miniseigmenn (de var heller ikke gode) Merket da et veldig sug i hele går etter det alt for søte kakestykket. 

 

I dag er jeg back on track. Heldigvis noen dager igjen til veiedag på fredag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra løvemamma! Jeg kjenner at kaka jeg spiste også var altfor søt. Rart hvordan smaken kan forandres, eller skjerpes så fort!

 

I dårlige perioder hiver jeg bare innpå mer og mer, for jeg søker den "rusen" godterier gir. Når jeg ikke føler meg tilfreds spiser jeg allikevel bare mer og mer -selv om det ikke gir meg den gode følelsen jeg søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste sukkeravhengige har det sånn sol-regn-latter. Og spesielt når livet ellers stanger litt i mot. Da er det lett å ty til snopet og velværen (den korte stunda den varer), før den dårlige samvittigheten kommer og en ny nedtur som fører til en ny selvmedisinering av snop/sjokolade. :sjokolade:  (been there done that aaaaaalt for ofte og mye)

 

Jeg er min egen verste fiende, :scorpis:  og jeg har innsett at for å hjelpe meg selv må jeg holde blodsukkeret i sjakk. Da er det enten spising etter klokka eller lavkarbo, og sistnevnte funker best. Nå er det bare om å gjøre at jeg holder ut neste motbakke livet slenger meg, så kommer resultatene saakte men sikkert.

 

Jeg ble jo heller ikke tjukk over natta så da kan jeg ikke regne med å bli tynn over natta heller (selv om jeg ønsker det)  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får prøve meg her jeg å da.

 

Vært overvektig siden jeg var 7 år, i tenåra/voksen alder har ligget stabilt på 117 kg.

Gikk opp til 121 en stund etter fødsel så tenkte jeg at nok var nok.

Nå, 3 år senere har jeg gått ned 37 kg. Ganske treg men men :-)

 

Delmål før jul er å se 79 tallet innen 12 september, prøve 74 innen julaften.

Så bort med julekg's + stramme opp før sommer :-)

 

Vekta 8de august viste 84, 7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med snart -40 kg. Stå på videre dette klarer du  :duskedame:

 

Og  velkommen så mye :)

Endret av ♥ Løvemamma ♥
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på! Har sneket inne på forumet i månedsvis uten å delta. Sånn for motivasjons skyld:)

 

Toppvekta var 89 kilo i januar 2012. Da så jeg et bilde fra nyttårsaften og fikk sjokk. Var den bilringmagen meg??? Så greide jeg gå ned til rundt 80 før jeg ble gravid på høsten. Minsten ble født våren 2013 og jeg gikk uten særlig innsats tilbake til 80 kilo. Deretter har jeg saaakte arbeidet meg ned til rundt 70. Og nå har jeg ruget på rundt 70 kilo i flere måneder uten å greie å lomme meg videre. Men så vips på mandag viste vekta 69,1. Hurra!

 

Målet er vel noe sånt som rundt 65 tror jeg. Må se hvordan jeg ser ut da, ikke sant? Ikke langt med andre ord men det går ikke fort. Og utfordringen blir også å holde seg der...elsker jo sjokolade, gjærbakst og potetgull haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

 

Sliter sånn med å komme skikkelig igang jeg, klarer liksom ikke la være med å proppe i meg ting som gir blodsukkerkick (hvetebakst, sjokolade, potetgull osv).

 

Spiser sunt og greit nå, fire måltider om dagen med sunn og grei mat i normale porsjoner. Hadde jeg spist bare maten hadde jeg vært tynn!

 

Men det gjør jeg ikke, jeg småspiser noe søtt hele tiden. En is, litt sjokolade, en kjeks, kjøper en kanelbolle, et wienerbrød (jeg elsker virkelig wienerbrød) osv. Det er der hele problemet ligger.

 

Jeg tenker hver eneste dag at det er jo så lett, det er bare å la være, men så er det så vanskelig likevel...

 

Jeg lurte litt på om jeg skulle spise mer mat en stund for å se om jeg klarer snu et eller annet i kroppen, komme vekk fra sukkeret. Om jeg spiser mer mat så det blir mindre plass til snop, eller om jeg spiser noe sukkerfritt istedenfor når behovet for et blodsukkerkick river i kroppen. Et knekkebrød med kokt skinke kan jo aldri bli like godt som en sjokolade, men om jeg bytter ut sjokoladen med et knekkebrød klarer jeg da å la være med sjokolade i tillegg til knekkebrødet tro. Er redd jeg kommer til å doble mat mengden og i tillegg dytte i meg snopet, det ville jo vært en tragedie for vekten. Men kanskje jeg klarer å spise mer mat istedenfor snop og dermed gå litt nedover....

 

Jeg føler meg helt rådløs, og forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å la være. Det er som en tvangstanke, jeg baregå og finne noe søtt å putte i munnen. Jeg er ikke sulten, jeg trenger ikke snopet, men jeg må bare spise det likevel.

 

Hjelper ikke å si at det ikke skal være noe tilgjengelig, for det er alltid noe tilgjengelig. Jeg bor ikke alene i dette huset og jeg kan ikke forlange at det eneste som skal være å finne i skapene her er knekkebrød og grønnsaker. I går kveld var det ikke noe snop i huset, men jeg klarer å finne noe søtt likevel, hva med tre brødskiver med brunost og syltetøy.... Søtt som bare det, og masse kalorier. Fant en pinup-is langt nedi frysa der også.

 

Jaja, igjen tenker jeg at dette er lett, jeg må bare kutte ut disse raske karbohydratene. Jeg kommer til å få diabetes om jeg ikke skjerper meg nå. Så prøver jeg igjen, jeg skjerper meg og kutter ut alle disse raske karbohydratene, og jeg begynner akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger rundt 70 ish....:/ litt som dei fire småtroll, spiser fornuftig og greit TIL måltider, men så klare jeg å trykke inne en neve potetgull her, litt sjokolade der osv! Blir dårlig med trening, rekker ikke over alt..

 

Snop slutt fra mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen i det dere beskriver fire småtroll og Skyfrihimmel. Jeg spiser også sunt og variert, men det er alt det ekstra som straffer seg. Og det er jo virkelig fristelser overalt. Hjemme, på jobb, i butikken/byen, på besøk, ja til og med på trening selger de jo sånne barer med sjokolade og nøtter -sikkert fulle av energi, men også kalorier, karbohydrater og fett.

 

I morgen stater hverdagen for fult her med bhg, SFO og full jobb på oss begge. Kjenner jeg er spent på hvordan høsten vil bli. Håper det blir mindre utskeielser, men som nevnt over er det fristelser over alt.

 

Velkommen til to nye -alltid hyggelig med nye støttespillere!

Men nå savner vi deg moota! Er du kommet tilbake fra ferien så må du stikke innom så vi vet du er med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal rydde i skap i morgen, kan faktisk ikke ha noe liggende!!Gi bort det som er uåpnet.... Ble litt potetgull. Litt små godt, og det ETTER jeg hadde spist 3 knekkebrød med Philadelphia sjokolade på... I håp om å stoppe suget,men nei da!!..nesten litt flau nå:D

 

Kjekt med nye folk! Håper vi ser smashing ut til jul;)

 

Ja moota hvor blir du av? Ferdig slanka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye:-)

 

Holder meg til planen faktisk! Jippi:-) men har lyst på alt annet selvsagt.... nystekte grove rundstykker igår på jobb. Smakte på en og stoppet der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle nye, kjekt med flere. :)

 

I dag sneik jeg meg på vekta og det er et lovende resultat for fredag. Sukker kravingen er heldigvis borte, og jeg har ikke rørt brus siden starten av august (drakk flere bokser cola i uka og enda flere i helgen).

 

Har lyst på sjokolade ennå, men jeg har ikke suget etter sjokoladen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra løvemamma!

 

Jeg tok to twist på jobben i dag :( men holdt meg unna kokosbollene da. I morgen skal jeg ikke feile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg veldig lyst på bakst. Går forbi en baker på vei hjem, fant fram tidenes største mentale skylapper og hastet forbi. Puh. Veiedag i morgen blir ikke kroppsmål før første fredag i september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74.7, altså 300 gram opp :(

Gikk jo bare ned 100 gram i forrige uke også, trodde da det var pga mensen og hadde sett for meg et skikkelig rykk ned nå, men nei...

 

Jeg har trena mye og spist bra (tror jeg) så jeg vet ikke hvor feilen ligger. Jeg har lovet meg selv å fortsette på lavkarbo ut august så skal gjøre det. Men ble litt deppa nå ja.

 

Vet at det er bestilt baguetter på jobb i dag, jeg har smurt med meg niste (salat) som vanlig, men hva er vitsen liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...