Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)


Ennai

Anbefalte innlegg

1 august 2013 sto jeg på vekta første gang. Den viste 100 kg blank. Da fikk jeg nok og begynte slankingen! Innen midten av oktober hadde jeg gått ned til 88 kg:) jeg ble da gravid, kvalmen kom sammen med gi-f**n-holdningen. Hele svangerskapet spiste og drakk jeg det jeg ville, og gikk opp til rundt 96 kg. 28 juni fødte jeg ei nydelig lita jente:) nå, en mnd etter har jeg gått ned hele svangerskapsvekten + ca 2 kg til:)

 

I dag er dagen jeg kutter sukker og snavling. Jeg skal gifte meg 29 august og ønsker å gå ned litt mer innen da:p jeg kan ikke holde på med aktiv slanking, men å bli bevisst på hva jeg trykker i kjeften er jo lov;)

 

Må også nevne at jeg hang meg på sommerkroppen 1014 da jeg holdt på med aktiv slanking, og har fulgt damene der inne siden jeg var der selv;)

 

Jeg starter denne tråden i håp om å få og evt gi motivasjon og støtte til andre damer som slanker seg, eller prøver å oppnå en bedre livsstil!:)

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest meg mamma?

Jeg blir og med :)

 

Har gått ned 7 til nå og vil gjerne ned 17 til.

 

Jeg trenger absolutt litt motivasjon til å sette i gang igjen ette r4 ukers ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, kommer tuslende fra en annen tråd og har satt meg ganske hårete mål fram til neste sommer. Jeg har nemlig lovt meg selv at 30årene mine skal bli de sprekeste årene så langt, har derfor sagt null brus og godis fram til 15juli2015 da fyller jeg 30. Har ikke holdt på så mange dager men ingen sprekk så langt ennå kjøleskapet er full av cola bokser.

 

Enn så lenge er bortebesøk det vanskeligste, når det står skål på skål med snop framme.

 

Jeg har ikke lagt noen føring på desserter eller is annet enn at dette skal legges til helg og minimeres maksimalt.

 

Jeg veier nå sjokkerende 105kg. Målet er -30/40 kg til neste sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også på her. Kommer fra tråden fra ifjor. 1 aug 2012 veide jeg 128kg (!!) Aldri vært så tykk. Til jul samme år hadde jeg gått ned til 110kg og var 4 mnd på vei. Gikk dessverre opp igjen og januar 2014 var jeg 119. Er nå kommet ned til 112 kg og har som mål og komme meg på 100kg til jul! Går jeg ned mer er det bare en belønning!!!

 

Jeg tenker 5kg og 5kg og jeg får en belønning for hver 5kg:-)

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker deg fra den andre tråden ønsker*drømmer*håper! Gratulerer med ei lita jente :) for en prestasjon at du allerede er kvitt det du la på deg i svangerskapet! Jeg har alltid lagt på meg i barseltiden jeg... Altfor mange koselig barseltreff og lange lunsjen... ;)

 

Jeg veide 99 kg på mitt meste. Jeg har aldri vært tynn, begynte å legge på meg på vg, og i hele 20-årene var jeg vært tjukk. I løpet av de siste årene har jeg gått ned noe. ( to barn gjør jo at jeg har gått noen av de samme kiloene opp og ned flere ganger ;) ). I fjor veide jeg 86 kg. Ved hjelp av den andre tråden klarte jeg å gå ned og veier i dag 75 kg.

 

Nå står de siste 10 kg for tur. Jeg kan aldri huske å ha veid mindre enn jeg gjør nå. Målet om 65 kg har alltid vært en fjern og uvirkelig drøm, men nå er den faktisk mulig å oppnå! ( jeg er 165 høy)

 

Men like flink som jeg er til å drømme om hvor fantastisk det måtte være å føle seg fornøyd med vekta, like flink er jeg til å ødelegge for meg selv... Jeg veide 75 kg i november i fjor, men har brukt nesten et år på å gå opp og ned de samme 2-3 kg siden da. I hodet mitt er jeg fortsatt 99 kg og humøret og vekta påvirker hverandre. Jeg trøstespiser, "unner" meg ting og overspiser. Så jeg har mye å jobbe med ;)

 

Gleder meg til å følge denne tråden!

Endret av Sol-regn-latter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi er ganske like der skyfrihimmel ;)

 

Jeg er også et skikkelig listemenneske :) jeg gleder meg til å få litt tid når ungene starter i bhg og SFO til uka. Da skal også jeg rydde/selge/gi bort/kaste. Ser for meg å ta et rom pr dag. Pleier å ta en sånn sjau hver sommer, ellers har det lett for å samle seg opp! Det blir veldig deilig! Har i tillegg tenkt å lage litt lavkarbo-mat å fryse ned. ( matmuffins og hamburgerbrød i alle fall, greit å ha litt i fryseren når hverdagen og stresset begynner.)

 

Jeg pleier å lage knekkebrødene til Lena beatrice. Bare søk på henne og knekkebrød så får du de opp. Det er jo utrolige mange oppskrifter på nettet da. Jeg synes Lena beatrice har mange gode oppskrifter, jeg bruker også noen av fotballfrue sine. Men som regel lager jeg ikke noe spes til meg, bare spiser mer av det jeg "kan".

 

Junimamma, har du lyst til å fortelle litt om hvilke belønninger du har unnet deg/har i vente? Jeg tror jeg skal finne på noe slikt jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med videre på ferden. Så gøy at vi blir en gjeng igjen. Dere har vært så flinke, og det motiverer veldig :)

 

Sensommeren 2013 veide jeg drøye 84 kg, og bestemte meg for at jeg ville ned i vekt. Hele året som har gått har jeg liksom "slanket meg".

 

Vel, gjorde opp status i går:

fredag 1. august 2014 veide jeg 83, 7 kg!

 

Jeg har altså slanket meg i et år og gått ned 1 kg...!

Var nede i 78 kg rundt påsketider, men har spist meg opp igjen.

 

Er utrolig skuffet over meg selv, at det skal være så himla vanskelig.

 

Men nå prøver jeg altså igjen, neste sommer skal jeg kunne bestille meg en haug med lekre sommerkjoler og sprade rundt lekker som bare det, sånn er det med den saken ;)

 

Mannen er også med. Han er ikke overvektig, en 4-5 kosekilo rundt magen kanskje, men han har en veldig aktiv jobb og spiser mye mindre snop enn meg. Han ønsker likevel å komme igang med trening og spise sunnere og mer naturlig mat, mindre halvfabrikat og enkle løsninger. Det gjør det jo mye enklere for meg også.

 

Nå er det snop bare til helga (og bare en dag, ikke tre dager!), sunn mat til hverdags og mindre halvfabrikata. Tror det skal bli bra.

 

Jeg kan pga sykdom ikke trene, men legen mener jeg kan prøve gå tur hver dag nå. Har vært og tatt en haug med blodprøver og hatt en sjekk pga matallergier o.l. og snakket litt med han om mosjon og vekt samtidig. Har fått beskjed om å gå tur i 15 min hver dag i 3-4 uker uten å øke, også prøve sakte men sikkert å øke på 5 min om gangen og se hvordan kroppen reagerer. Så det skal jeg, all bevegelse er bedre enn sofasliting, og jeg skal prøve meg frem litt.

 

Nå forplikter jeg meg til å legge inn vekt her hver fredag sånn som jeg så fint begynte med forrige høst, og jeg forventer resultater denne gangen. Neste sommer er min sommer, da skal jeg blomstre :)

 

Så da begynner jeg da:

 

Fredag 1. august: Vekt 83,7 kg. Omkrets lår: 61 cm, på den bredeste bollemagen (under navlen): 110 cm, på det smaleste i midjen: 95 cm.

 

Mageomkretsen min er skremmende høy, snakk om eplefasong, den ned! Jeg måler nå cm og vekt, så får vi se om det blir noen resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekthistorie:

 

Jeg har alltid følt me tykk og som barn hadde jeg en del hvalpefett (jeg var absolutt ikke feit). På ungdomsskolen ble jeg ekstremt matlei, ingenting fristet og jeg gikk ned i vekt (jeg var absolutt ikke mager) skolen ble bekymret da jeg ble litt slapp og bleik av å spise bare middag hver dag (hata brødmat, og er ikke så super begeistret for det nå heller). Ble mer spising da alle følte med og vekta gikk sakte men sikkert opp. På vgs veide jeg plutselig 95kg.

 

Begynte som lærling i stall og flytta fra midtnorge til østlandet. Stalljobb er steinhardt arbeid og jeg gikk ned til 74kg (til tross for ett elendig kosthold med mye sukker), hadde mye muskler og brukte 38/40 i klær. Etter flere år i stallen med dårlig lønn bytta jeg yrke og fikk kontorjobb. 11kg snek seg på i løpet av ett år. Veide 85kg til jeg ble gravid og la på meg skremmende 30kg i svangerskapet. Klarte så å gå ned til 95kg og ble stranda på et stort vektplatå. Begynte å vantrives veldig på jobben og mye stress hver eneste dag 10kg kom snikende på igjen. Veier nå 105 og har gått litt ned og opp de siste månedene men ikke passert 105.

 

Sukker er min store fiende og på det værste higer jeg etter neste sukkerkick. Planen blir å legge mer over til lavkarbo da det er det eneste som har klart å holde sukkertrollet i sjakk tidligere. Jeg orker ikke å ha det slik jeg har det nå og jeg ønsker å få tilbake min sterke kropp. Hvor jeg kan løpe med letthet og ri mange hester igjen. (De fra forrige tråd husker sikkert at stallen jeg er på nå har sære og strenge regler på hva rytterne veier, og bortsett fra dette trives jeg utrolig godt på den stallen, jeg savner virkelig å ri og har ikke råd til egen hest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har jeg slanket samme kiloene, mai 2013 var jeg 67 og på god vei til målet (rundt 60) etter graviditet. Men så har jeg bare rotet det til og ligger nå rundt 70+/- ja og rundt 72 liket vekten å være også:) ikke bare bare å gå hjemme i permisjon....

 

Mandag ( neste)begynner jeg, legger inn vekt og mål da:) planen er og få inn sunne vaner for hele familien. Endre tilføre litt hver uke. Godteri og is stopp! Det blir først, så mulig jeg må spise mer mat til sukker suget går over:) selv om jeg helst vil være 60 kilo nå, må jeg innse at det tar tid, både og gå ned i vekt, men det viktigste og endre vanene!

 

Vil lage sunn mat til barna, involvere de mer i mat lagingen så kanskje de vil smake mer, og kanskje vi får så kalt kvalitetstid....( kremt ser det kan bli en utfordring, stresset og sulten gjeng som skal koooose seg på kjøkenet :))

 

Ingen ting og si på motivasjonen en god uke før ;) men planlegging er halve jobben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier og måler meg hver mandag morgen så da legger jeg det inn her.

 

Da jeg gikk ned fra 119 til 114 var belønningen fotterapi. Altså gjøre klar føttene til sommeren. Men hadde dårlig råd og det ble med tanken. ..neste belønning et manikyr. Belønningene er noe jeg sjeldent unner meg. Men har også med en kveld på restaurant eller kinotur. NÅR jeg begynner å nærme meg minus 25-30 kg så skal jeg og kjæresten på weekendtur eller noe :-) siste belønning er NY garderobe:-)

 

Jeg lagde meg treningsdagbok igår. Og skal lage matplan for allr måltider og dager for neste uke ikveld

Endret av junimamma81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra fire småtroll! Det gir en boost å være to!

 

I kveld kjenner jeg på "har lyst på noe"-suget, men tror jeg skal finne senga tidlig. Har sovet så utrolig dårlig de siste nettene pga varmen, det er fortsatt varm, men nå går det et uvær over her så da blir det kanskje litt friskere luft. I morgen er det første dag på SFO for eldste, og første dag i bhg for minste -spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk hele forrige uke nesten uten søtsaker:-D tok et bitte lite kakestykke igår på bursdag. Fridag idag, straks måling og veiing og trening, før bhg start på lillegutt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er hverdagen tilbake for fult, blir mye jobbing denna måneden før det roer seg. Sitter nå å tygger veldig lavkarbo frokost, kyllingfileet med hvitløksmajones. Ønsker dere en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka snegler seg avgårde, jeg er litt spent på veiing og måling på fredag. Har holdt meg til matplan og tom ført inn i lifesum sånn at jeg har litt koll på kaloriene. Skikkelige lchf frokoster holder meg gående lenge utover dagen og det er fint siden jeg ikke har lunsj på jobben (jobber 5 timer, og har ikke krav på det). Etter jobb koser jeg meg med frukt, før jeg henter i bhage og spiser en stor middag. Eneste er at jeg etter middag er mett men likevel ikke. Jeg kjenner at det er fult, men er sugen på mer. Regner med det gir seg etter en uke eller to.

 

Har dere ferie ennå, eller er dere tilbake til hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig, hvis det er rolig så tar vi oss små pauser men jeg vil helst ha god tid når jeg spiser, ellers pleier jeg å ha med nøtter som jeg knasker på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. har ikke klart å kutte alt søtt enda:/ heldigvis har jeg iallefall kuttet ned:) hver gang samboer drar på butikken for å handle spør han meg om det er noe jeg vil ha. Bare en gang spurte jeg etter kjeks, ellers har jeg sagt nei:) så det hender seg at jeg spiser hapå på brødskiven og jeg drikker en del husholdnibgssaft. Jeg klarer ikke å drikke rent vann og har ikke funnet en sukkerfri saft enda som jeg liker:/ håper jeg klarer å kutte ned på dette også, helst i går!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker*Drømmer*Håper: har du prøvd å ha frukt, grønnsaker i vannet? 

 

Selv er jeg veldig glad i sure ting og syns sitronvannn er nydelig (ikke det kipe sitronvannet fra imsdal o.l.), så kan du ha bær i vannet og få litt saftfeeling. Prøv deg frem. Agurkvann er også godt. 

 

Her har det gått over all forventning siden jeg kom hjem fra ferie. Har vel ikke skjedd så mye allerede i morgen, selv om jeg jo gjerne sku ha blitt kvitt ett par-fem kilo allerede  :fnise: ønsketanker jeg veit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt på rett vei enda her heller, men mandag som er "start" dagen. Nå bare trapper jeg ned!!hahaha

Trooooor ikke jeg går på vekta helt enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8. august 2014

 

Vekt: 104kg

Midje: 99cm

Mage: 124cm

 

-1kg siden mandag. Nå er der bare om å gjøre å holde meg til planen.

 

Jeg er veldig klar for å få minsket kroppsmålene mine. Har noen flere punkter på appen som jeg følger. Men fører ikke opp alle her. Usikker på om jeg vil måle hver uke eller utsette det til den første veiinga i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag.

 

Har bare gått ned 200 gram, men har mensen så det er helt greit. Jeg pleier jo å gå opp en kilo når jeg har mensen, så at jeg ikke har gått opp betyr at jeg har vært ganske flink :)

 

Er ikke flink nok da, har blitt både noen sjokoladebiter og is, men jeg begrenser meg mye mer enn jeg har gjort tidligere i ferien og spiser mindre mat til måltidene. Skritt for skritt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74.5 her. 100 g ned, men håper det at jeg fikk mensen i dag spiller inn. Jeg har i alle fall gått opp 2 cm i midjen (?) og det er det jo ingen grunn til.

 

Jeg har trent bra og spist bra. Skeivt ut med to pizzastykker en dag vi var på besøk, men det synes jeg er greit. Jeg angrer imidlertidig på at jeg spiste en kule kuleis går. Det var ikke nødvendig.

 

Sliter litt med motivasjonen når vekt og mål spiller meg et puss som dette, men håper som sagt å få gode resultater neste uke. Da må jeg bare holde meg i skinnet!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...