Gå til innhold

Jeg må få presentere min nye bestevenn!


sug lut

Anbefalte innlegg

Da ene ungen flytta forsvant også blenderen vår siden det var en bursdaggave til en som hadde smoothie-dilla en stund. Blenderfri tilværelse funker jo, men her om dagen traska jeg innom Coop og der møtte jeg min nye bestevenn, en billig en! Endelig en som ikke er vanskelig å gjøre ren, ikke har fiklete smådeler, er kjapp som bare det - Obh Nordica Smoothie Twister, https://www.mpx.no/obh-nordica-smoothie-twister-blender/794836 med to kolber og drikkelokk til hver kolbe. Så her går det unna - eneste som frister i varmen er jo kalde drikker, så smoothie til frokost og kvelds er perfekt. Har kommet fram til at beste smak om dagen er Remas Frokostjuice (eple, drue, gulrot og whatnot) med frosne bringebær. Når ungen har med folk hjem fra skolen lager de seg hver sin, der går det mye i frosne jordbær eller skogsbærblanding. Vips, kald, glad, sunn og uten stress - jeg er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er frista, men etter at det onde mattilsynet gjekk ut og fråråda å ete frosne bær utan å koke dei først vart eg avskrekka. Då kjøper eg bendit smoothie på store flasker (40% på spar denne veka, held seg ei god stund). Toåringen likar det, men vil helst ha "anna muuti", altså smoothie på pose. At mamma påstår det er babymat overbeviser ikkje om at ho har vokst frå dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, den der har jeg også, (et annet merke og farge, men akkurat samme greia), og den er genial!

 

Jeg lager meg nå smoothie hver morgen og kveld, og får dermed i meg alle 5 om dagen og vel så det.

 

Til frokost i dag hadde jeg oppi en haug bringebær, et halvt eple, en liten gulrot, en neve spinatblader, litt gojibær, blåbær, litt vaniljekesam og litt cottage cheese (det siste for "maten" og proteinenes skyld), samt litt Fun Light saft for væske.

 

I går hadde jeg jordbær, blåbær, banan, spinat, spirulina og ingefær oppi.

 

Vrooooooooom, og så er alt klart. Kan lages på kvelden, settes i kjøleskapet over natta og drikkes til frokost. Eller ha med i veska på jobb. Herlig- og så er det jo så godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Har Mattilsynet advart? Det har jeg ikke fått med meg. Og uansett har jeg mage som ei geit, så hvis det ikke er livsfarlige greier så kommer jeg til å fortsette. Dessuten liker jeg ikke ferdigsmoothie.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frista, men etter at det onde mattilsynet gjekk ut og fråråda å ete frosne bær utan å koke dei først vart eg avskrekka. Då kjøper eg bendit smoothie på store flasker (40% på spar denne veka, held seg ei god stund). Toåringen likar det, men vil helst ha "anna muuti", altså smoothie på pose. At mamma påstår det er babymat overbeviser ikkje om at ho har vokst frå dei.

 

Jeg bruker kun friske bær, og så kan man jo bruke allslags frukt og grønt slik det passer en.

Femåringen her likte den ene varianten jeg laget, men ikke den jeg hadde i går. ;) Og blir det for klumpete setter hun seg helt på bakbeina. Rare greier, begge mine unger haaaaaater klumper i maten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trur ikkje det er livsfarlig, akkurat. Bæra var under mistanke etter nokre spredte utbrot av hepatitt A. Etter frikjenning vart advarselen opprettholdt, då dei fort kunne ha vore syndaren. Alle bakteriar og virus som er på bæra eller kjem til under plukking og pakkking klarer seg fint gjennom frysinga.

 

Den egentlige grunnen til at det ikkje kjem i hus er vel lite kjøkken og mann som ikkje har stort tålmod med overfylte benkar og skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blend it like Luten!

Flott dings da gitt. Jeg trenger ny så godt tips var det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beef sister

Tåler den fint å knuse is? Jeg har ødelagt veldig mange maskiner fordi det blir en for tung oppgave for dem.

 

Den beste smoothien er med ferskenjuice, banan og jordbær. Noen ganger slår jeg på stortromma og slenger i litt mango og yoghurt også. Skal aldri ha hvetegress og andre grønnsaker i - aaaaldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler den fint å knuse is? Jeg har ødelagt veldig mange maskiner fordi det blir en for tung oppgave for dem.

 

Den beste smoothien er med ferskenjuice, banan og jordbær. Noen ganger slår jeg på stortromma og slenger i litt mango og yoghurt også. Skal aldri ha hvetegress og andre grønnsaker i - aaaaldri.

Den knuser is veldig bra, men kan ikke brukes til å kutte opp grønnsaker og sånt, står det. Frosne bær og isbiter går så det suser, i hvert fall.

 

Og helt enig, grønnsaker er jobb, smoothie er kos. Hvetegress veit jeg ikke hva er så da unngår jeg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsjda, intet problem å hive spinatblader og gulrot oppi her, i alle fall. Godt smaker det også- såfremt det er blandet med frukt eller bær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsjda, intet problem å hive spinatblader og gulrot oppi her, i alle fall. Godt smaker det også- såfremt det er blandet med frukt eller bær. :)

Gulrot er det i juicen min, så den er jeg med på. Men jeg vil ikke ha grønne greier oppi... dessuten er spinat så godt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Verdens beste smoothie: Frosne bær, enten de vi plukka sjøl i sommer, eller de jeg kjøpte på billigsalg og driter i om de har vært kokt, banan, biola. Smooth. Nyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hva med oss som er en stor familie, da? Nytter vel ikke med en sånn enporsjonsgreie? (Litt lei av å bruke blenderen på kjøkkenmmaskinen, ser etter utvei..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hva med oss som er en stor familie, da? Nytter vel ikke med en sånn enporsjonsgreie? (Litt lei av å bruke blenderen på kjøkkenmmaskinen, ser etter utvei..)

 Vi er fire stk og får et passe stort glass hver når vi fyller den og den er så enkel å bruke at det ikke er noe problem å lage flere runder + at det følger med to flasker, så du kan fylle begge samtidig hvis du vil. Vi lagde nesten aldri smoothie før når vi hadde en "monsterblender", men nå lager vi det ofte, så denne er virkelig genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hva med oss som er en stor familie, da? Nytter vel ikke med en sånn enporsjonsgreie? (Litt lei av å bruke blenderen på kjøkkenmmaskinen, ser etter utvei..)

Lages rett i flaska, så mange man bare vil. Vi har hver vår i hver vår farge. Alle lager sin egen, bortsett fra minste som fremdeles får sørvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Hva med oss som er en stor familie, da? Nytter vel ikke med en sånn enporsjonsgreie? (Litt lei av å bruke blenderen på kjøkkenmmaskinen, ser etter utvei..)

Jeg slår et slag for kitchen Aid blender!

Den har jeg skaffet meg og nå nytes smoothies hver dag! Fulgte med to kobler noe som er praktisk for meg som hater å vaske for hånd og slenger i maskinen, da har jeg en ekstrA:)

 

Den tar is og grønnsaker om dette er ønskelig. Kutter også grønnsaker og pisker fløte. Jeg bruker den foreløpig kun til smoothie. Den er attpåtil FIN og matcher min kjøkkenmaskin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

-Jeg bruker altså toliteren fra tupperware, den der du kan ta ut bare midten på lokket, god gammel, og så bruker jeg en heilt vanlig stavmikser. To liter smothie går på en kveld det, når man har tre unger heile alders-spekteret som har gym og er på trening og diverse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...