Gå til innhold

Klokka tikker


KH76

Anbefalte innlegg

Jeg er 37 år. Kjæresten min og jeg har vært sammen i 2 1/2 år. Jeg har 2 jenter på 10 og 13 fra tidligere forhold. Han har ingen barn. Nå ønsker vi et barn sammen. Han holder på med en mastergrad som han er ferdig med våren 2015. Han vil gjerne vente med å bli far til han er ferdig med den. Vi har egentlig bestemt oss for å begynne å prøve i februar 2015. Siden nyttår har jeg hatt mellomblødninger mellom eggløsning og mens. Jeg har også smerter i magen under eggløsning. Nå fikk jeg plutselig mensen nesten to uker før tiden. Jeg er redd dette er tidlige tegn på overgangsalderen. Har andre hatt lignende symptomer? Jeg er redd tiden begynner å løpe fra meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere starter prøvingen nå, så rekker han jo likevel å bli ferdig med MA-oppgaven før babyen kommer :) Lykke til!



Anonymous poster hash: fcc4f...e30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke lurt å utsette prøving med et halvt år når du allerede er 37.

 

Blødningforstyrrelser kan være et tegn på begynnende overgangsalder. Det kan også skyldes endringer i prevensjon og livsstil/slanking/overtrening, og unormale forhold som muskelknuter og polypper. Men kom i gang hvis det er viktig for dere å få en felles. Hos fastlegen kan du ta FSH, LH og østradiol på dag 2-3 av syklusen. Hvis du er i overgangsalder vil østradiol være lav og FSH høy. Det kan indikere at eggkvalitet er på hell. Du trenger ikke å ha prøvd i et halvt år for å ta disse prøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Vi begynte å prøve i november. Er nå i 7pp. I dag er jeg på dag 10 etter eggløsning. Tok en sånn billigtest i dag tidlig. Trodde først at den var negativ, men så etter hvert en svak svak rosa skyggestrek. Vil ikke si noe til samboeren min før jeg har tatt en ny test i morgen, og nå vet jeg nesten ikke hvordan jeg skal få kvelden til å gå. Føler meg oppblåst og det murrer nederst i magen. Veldig spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilsammen 4 positive tester etter tidsfristen med billigteststrimler. I dag satt vi sammen og ventet på svar fra en CB digital, og den viste...........GRAVID!!! Veldig lykkelig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

I dag er jeg 10 uker på vei. For to dager siden var vi på første ultralyd. Da så vi den lille babyen ligge og vinke til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så fantastisk..masse masse lykke til...

:dagens-rose:  :dagens-rose: :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  :dagens-rose:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det er rart å tenke tilbake på den tiden jeg lurte på om jeg ville kunne bli gravid igjen og kjente klokka tikke. Nå er det bare 6 uker igjen til vi skal,møte den lille gutten vår. Lykken er stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du. Vi har prøvd i 18 mnd, å hatt 2 MA, 3 SA og 1 kjemisk. Er 37, å hadde samme tanker som deg. Nyt!! Og lykke til med baby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Så frustrerende Utålmodigemeg. Vet hva du snakker om. Prøvde i 2år på å bli gravid med 1. barn. Da var jeg 25 år. Var derfor veldig spent på hvordan det ville gå nå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Måtte bare inn med en siste oppdatering. Rart å lese den første meldingen jeg skrev og nå sitte med en nydelig liten gutt på 2 måneder i armene. Takknemlig for at jeg fikk oppleve det å bli mamma igjen og at alt gikk bra. Lykke til til dere som prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese! :-D Eg blir 37 i år...ny mann (som berre har eitt barn).Prøvde sist då eg var 25 år-det tok over 3 år og 3 icsi-forsøk å bli gravid då!Tenker liksom at det ikkje er blitt noko lettare no 11 år seinare... 4 pp no. Håper på eit sånt utfall som dokke fekk! ;-) Godt å sjå at ein kan bli gravid,sjølv om det også tok meir enn 3 mnd...eller 6 mnd!

Endret av Solbaer79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...