Gå til innhold

Hvordan har matvanene dine endret seg så langt i graviditeten?


VE-G

Anbefalte innlegg

Til vanlig elsker jeg vann. Drikker veldig sjeldent noe anna enn vann. Men nå som jeg er gravid takler jeg ikke vann. Er konstant tørst og er tørr og har en rar smak i munnen, så her går det dessverre i saft og noe cola om dagen. Det andre er at jeg elsker sjokolade til vanlig, men nå frister det absolutt ikke. Sjokoladepålegg, sjokolademelk, sjokoladekake osv kan jeg godt spise, men ikke vanlig sjokolade. Salt potetgull frister derimot. Merker dere noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen fan av vann til vanlig, og har stort sett drukket andre ting.

Nå synes jeg vann er en redning når jeg er ekstremt tørst.

Men skal innrømme at jeg bekymrer meg for at jeg kanskje får i meg for lite veske, da jeg faktisk blir kvalm av å drikke..Å spise går greit, yoghurt går greit, men drikke greier jeg ikke.

Brekker meg ofte bare på tanken av å svelge noe flytende... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tørstere nå enn til vanlig, og på jobb er automaten med is en aldri så liten hverdagsglede.. Drikker minimalt med kaffe i forhold til før, og brus frister lite. Vann eller Coop sin appelsinjus som ikke er laget fra konsentrat er favoritter.

Matmessig kjenner jeg innimellom sug etter noe, men det er ikke sånn at det bare er EN ting som fungerer. Savner spekemat såpass at innimellom må jeg ha pizza med pepperoni.. Største forskjellen er på matfronten at jeg blir mett tidligere enn før, og at jeg ikke har særlig til søtsug. Sjokolade som jeg er veldig glad i går det lite av, mens frukt og kanelsnurrer har jeg veldig lyst på! ;) Er så glad for at den verste uggenheten er over nå, det er ei stund siden jeg var skikkelig kvalm sist. :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har generelt alltid vært dårlig til å få i meg nok drikke, men nå måå jeg ha drikke, for er så tørst, vann er greit, men må si det av og til frister ekstra med brus   :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har slete med å få i meg drikke. Gikk i cola og litt appelsinjuice de tre første mnd,men ikke tilstrekkelig med den mengden jeg burde.

Etter en tur til Danmark sist uke forelsket jeg meg i en type flaskevann som jeg kunne drikke mengder av uten å bli dårlig. Vanlig vann her hjemme spyr jeg av og har gjort det siden uke 6:( Så da hamster jeg med meg en del flasker hjem slik at jeg har en stund.

Ang matvarer,så takler verken smak eller lukt av kjøtt,kjøttdeig,pølse osv. Så her går det i fiskekaker,fiskeboller,scampi,eller annen fisk. Og kylling funker. Er ellers veldig dårlig på å få i meg annen mat,som brødmåltid. Har spist litt fitnes corn med skummet melk og kormokjeks,men that it.

Snop,har ikke smakt meg siden jeg ble gravid, begynte så smått og smake en-to biter sist uke,men frister ikke så mye. Da spiser jeg heller nektariner,jordbær,vannmelon og blåbær istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...