Gå til innhold

Skravletråd. =)


Frk B.

Anbefalte innlegg

Har såvidt jeg vet bare én larve i magen, men venter og venter på time til OUL. Var til legen for 2 uker siden, ikke fått brev enda. Sist var jeg i uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på tidlig UL for en tid tilbake siden og fikk vite at det var tvillinger og satt tilbake fra uke 12 til 9. Er nå i uke 11+2. Fikk brev om ordinær UL, men da er jeg allerede i uke 20. Vet legen sendte oppdatering til Sykehuset om at jeg venter to... Syns det var grådig lenge og vente (har og bestilt ny privat UL i uke 12/13) da jeg ble mye mer spent og nervøs på utviklingen da jeg fant ut at det var to. Noen som har noen erfaring med oppfølging av tvillinger, har hørt at den skal være tettere så ble skuffet når de hadde skjøvet UL så langt ut! Når får dere UL?

Gratulerer med tvilinger :)

Kan du ikke ringe sykehuset å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 i dag :D Skal til kontroll og tidlig UL på torsdag. Etter dette blir vel flere venner informert om hva som skjer.. og jeg skal bestille babypakker :D Etter torsdag (så framt alt er bra) skal jeg senke skuldrene og innse at jeg faktisk skal bli mamma. At jeg har en baby i magen.. at to skal bli tre  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Salla. :) Føler med deg. :)

 

 

Jeg er konstant tørst, drikker minst 3 liter vann om dagen, vann er det eneste jeg har lyst på. Andre som har det sånn?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Frk. B :)

 

Jeg er mye tørst! Er veldig glad i vann fra før, så blir mye vann her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann i bøttevis her òg; men det skal jo ut igjen, så det føles som om halve arbeidsdagen tilbringes på do enkelte dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ut som jeg kanskje begynner å få halsbrann. ?!?! :unsure:  Det svir på en måte inni halsen akkuratt i gropa på halsen(hvis dere skjønner. ;) ) Men det roer seg når jeg drikker vann, ikke ille når jeg spiser heller. Men når jeg begynner å bli tørr i halsen og når jeg har lakt meg så kommer det. :sukk:  Noen flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke merket noe til halsbrann, men jeg har en rull med Lovehearts i veska så jeg er forberedt hvis det kommer :P Til og med mamma syntes det hjalp litt når hun hadde glemt medisinen sin mot halsbrann så noe må det være i det kjerringrådet  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare jeg er litt sår i halsen, å at jeg ikke skal få det. Men men. Blir det så blir det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med det forrige gang, men ikke før mye nærmere terminen.

Lite fet mat før leggetid hjalp, og loveharts var gull verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har våknet de to siste nettene med intens halsbrann, lurer på om det er noe eg har spist. Har hatt halsbrann før eg ble gravid og, så mistenker at det bare er matrelatert. Synes det er litt tidlig å bli plaget av det, er 14+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trur jeg bare har en forkjørelse, er ikke vandt med det heller jeg. xD Den var rolig i noen dager som jeg bare har vært snørrete, men nå er den vonde halsen tilbake. :( Vil ikke ha det.

 

Hvordan går dagene da damer?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr, blir litt irritert på meg selv! Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe til noen kolleger på jobb før sjefen fikk vite det, men nå har jeg på to dager klart og sladre til 4 til  :skravle:  Tror de klarer å holde det for seg selv, men er redd den ene kan fortelle det til "sladrehanken" og så er det i gang :s 

 

Jaja, gjort er gjort ,vi får tro det går greit :) 

 

Ellers går vel dagene greit. Trykkende hodepine i dag med påfølgende kvalme og oppkast, men ellers bra  :regn:  Enn med deg Frk. B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke si noe til sjefen? :) Jeg fortalte det til mine når jeg ble sykmeldt 50% i starten av juni. Men det er for tilrettelegging å fordi jeg sa når jeg ble ansatt at jeg ikke pleier å være syk, så jeg hadde dårlig samvittighet, hadde da alt hatt tre dager med egenmelding før sykmeldinga.

 

Huff da, håper kvalmen å hodepina gir seg fort. :)

 

Jeg kan vel sies å være av de heldige, mitt største problem enda er at jeg er trøtt, heldigvis ikke på langt nær så ille som i 1. trimester da. Også blir jeg kvalm istedenfor å bli sulten, så har tatt litt tid å lære seg å spise når jeg blir uggen sånn at jeg lettere får i meg mat. ;) Jeg veit ikke om detta har noe med graviditeten å gjøre, jeg trur ikke det, jeg er forkjølet med gugge i nesa. (Det er ikke helt tett å ikke rennende - så gugge.) :P

 

Ellers så skinner sola å jeg er i godt humør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke møttes på noen uker pga overlappende ferier, men det blir om et par uker nå. Ville ikke si noe før ferien da det fortsatt var tidlig, men nå skal det bli godt å få det ut :) Gruer meg litt da jeg nettopp har fått fast etter lang tids vikariat.. 

 

Godt å høre at formen generelt er god :)! Kjedeli å bli kvalm framfor sulten ja. Jeg blir kvalm hvis jeg går sulten for lenge, men heldigvis sulten først og ikke kvalm først som deg. Bra du har funnet en løsning, mat er utrolig lite fristende i uggen tilstand :P

Gugge er en utmerket beskrivelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke møttes på noen uker pga overlappende ferier, men det blir om et par uker nå. Ville ikke si noe før ferien da det fortsatt var tidlig, men nå skal det bli godt å få det ut :) Gruer meg litt da jeg nettopp har fått fast etter lang tids vikariat.. 

 

Godt å høre at formen generelt er god :)! Kjedeli å bli kvalm framfor sulten ja. Jeg blir kvalm hvis jeg går sulten for lenge, men heldigvis sulten først og ikke kvalm først som deg. Bra du har funnet en løsning, mat er utrolig lite fristende i uggen tilstand :P

Gugge er en utmerket beskrivelse :P

Aha, da skjønner jeg. :) Jeg jobber på lager og kan ende opp med mange tunge løft iløpet av dagen, så derfor jeg ville si det så tidlig som mulig. Nå har også noen av de andre kollegaene mine fått vite det. :) Jeg jobber tett med en som fikk vite det på mandag, så denna uka har det vært mye baby snakking. ;) Å han er 58 år og bestefar. :fnise:  Kjempe koselig. :laugh:

 

Jeg er fortsatt vikar, har vært det nå i et år, venter på å få fast stilling, har søkt men får ikke svar før om minst tre uker. :( Jeg veit at vi er minst tre søkere på to stillinger. Men jeg er den eneste som har jobbet her i et år, den ene andre har jobbet til å fra det siste året å den den tredje starta nå føre sommeren. Håper jeg får fast, og at den av de andre som ikke får fast da får svangerskaps vikariat for meg. :) for det kan jo skje mye på et år, bare i sommer har det slutta to stk. :) *Håper jeg får fast*

 

Heldig du som blir sulten først jeg, jeg er for sløv til å spise. Jeg bør spise et lite måltid mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag for å ikke bli kvalm. Men det glemmer jeg til det er igjen 1,5 timer til neste mat. :riste:  He he. :)

 

Ja ikke sant, guggen er et ''kult'' ord. Er faktisk nesten bra nå *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har ikke møttes på noen uker pga overlappende ferier, men det blir om et par uker nå. Ville ikke si noe før ferien da det fortsatt var tidlig, men nå skal det bli godt å få det ut :) Gruer meg litt da jeg nettopp har fått fast etter lang tids vikariat.. 

 

Godt å høre at formen generelt er god :)! Kjedeli å bli kvalm framfor sulten ja. Jeg blir kvalm hvis jeg går sulten for lenge, men heldigvis sulten først og ikke kvalm først som deg. Bra du har funnet en løsning, mat er utrolig lite fristende i uggen tilstand :P

Gugge er en utmerket beskrivelse :P

 

Aha, da skjønner jeg. :) Jeg jobber på lager og kan ende opp med mange tunge løft iløpet av dagen, så derfor jeg ville si det så tidlig som mulig. Nå har også noen av de andre kollegaene mine fått vite det. :) Jeg jobber tett med en som fikk vite det på mandag, så denna uka har det vært mye baby snakking. ;) Å han er 58 år og bestefar. :fnise:  Kjempe koselig. :laugh:

 

Jeg er fortsatt vikar, har vært det nå i et år, venter på å få fast stilling, har søkt men får ikke svar før om minst tre uker. :( Jeg veit at vi er minst tre søkere på to stillinger. Men jeg er den eneste som har jobbet her i et år, den ene andre har jobbet til å fra det siste året å den den tredje starta nå føre sommeren. Håper jeg får fast, og at den av de andre som ikke får fast da får svangerskaps vikariat for meg. :) for det kan jo skje mye på et år, bare i sommer har det slutta to stk. :) *Håper jeg får fast*

 

Heldig du som blir sulten først jeg, jeg er for sløv til å spise. Jeg bør spise et lite måltid mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag for å ikke bli kvalm. Men det glemmer jeg til det er igjen 1,5 timer til neste mat. :riste:  He he. :)

 

Ja ikke sant, guggen er et ''kult'' ord. Er faktisk nesten bra nå *bank i bordet*

I følge reglene har du rett på fast etter 1 år hvis din type stilling blir ledig. Er avdelings sjef selv. Og måtte gi en stilling til en fremfor en annen, fordi denne personen hadde jobbet lengre. Hvis de kan sine regler får du stillingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi har ikke møttes på noen uker pga overlappende ferier, men det blir om et par uker nå. Ville ikke si noe før ferien da det fortsatt var tidlig, men nå skal det bli godt å få det ut :) Gruer meg litt da jeg nettopp har fått fast etter lang tids vikariat.. 

 

Godt å høre at formen generelt er god :)! Kjedeli å bli kvalm framfor sulten ja. Jeg blir kvalm hvis jeg går sulten for lenge, men heldigvis sulten først og ikke kvalm først som deg. Bra du har funnet en løsning, mat er utrolig lite fristende i uggen tilstand :P

Gugge er en utmerket beskrivelse :P

Aha, da skjønner jeg. :) Jeg jobber på lager og kan ende opp med mange tunge løft iløpet av dagen, så derfor jeg ville si det så tidlig som mulig. Nå har også noen av de andre kollegaene mine fått vite det. :) Jeg jobber tett med en som fikk vite det på mandag, så denna uka har det vært mye baby snakking. ;) Å han er 58 år og bestefar. :fnise:  Kjempe koselig. :laugh:

 

Jeg er fortsatt vikar, har vært det nå i et år, venter på å få fast stilling, har søkt men får ikke svar før om minst tre uker. :( Jeg veit at vi er minst tre søkere på to stillinger. Men jeg er den eneste som har jobbet her i et år, den ene andre har jobbet til å fra det siste året å den den tredje starta nå føre sommeren. Håper jeg får fast, og at den av de andre som ikke får fast da får svangerskaps vikariat for meg. :) for det kan jo skje mye på et år, bare i sommer har det slutta to stk. :) *Håper jeg får fast*

 

Heldig du som blir sulten først jeg, jeg er for sløv til å spise. Jeg bør spise et lite måltid mellom frokost og lunsj, og mellom lunsj og middag for å ikke bli kvalm. Men det glemmer jeg til det er igjen 1,5 timer til neste mat. :riste:  He he. :)

 

Ja ikke sant, guggen er et ''kult'' ord. Er faktisk nesten bra nå *bank i bordet*

I følge reglene har du rett på fast etter 1 år hvis din type stilling blir ledig. Er avdelings sjef selv. Og måtte gi en stilling til en fremfor en annen, fordi denne personen hadde jobbet lengre. Hvis de kan sine regler får du stillingen :-)

 

Åh, tusen takk. :) Jeg trur faktisk de kan sine regler. Jeg har jobbet der i et år nå den 5. august. :) Så nå blei jeg faktisk ganske letta. :) Vil så gjerne komme tilbake hit etter permisjon, å mine to nærmeste sjefer sier de vil ha meg tilbake etter permisjon, men det er en sjef nr 3(over de to andre, som ikke jobber på lageret) som også skal være med å bestemme (som ikke veit jeg er gravid). Håper det løser seg. :) *Håper håpe håpe*

 

Hvordan er sommeren ellers da damer? :) Ferdig med ferie? Har dere noen små som starter skola kanskje? Jentungen her starter i 2. kl, blir spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...