Gå til innhold

Kvalmen....


nybakt_mamma

Anbefalte innlegg

Er 5+1 og kjenner at kvalmen melder jeg oftere, men heldigvis ikke så lenge om gangen. Hvordan er det med dere??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 5+1 i dag men har heldigvis ikke kjent så veldig mye til kvalmen enda. Kun hvis jeg er veldig sulten (er jo småsulten hele tiden) eller når jeg dusjer av alle ting. Da blir jeg svimmel og småkvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+5 og ikke kvalm - var så kvalm de første ukene med de to forrige, og håper virkelig å slippe billigere unna nå ;-)

Fryser og er veeeeeldig trøtt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+1 idag, å kvalm nesten hele tiden.. mye brekninger, å blir bare verre for hver dag som går!:(

Håper det gir seg snart, var ikke kvalm en eneste gang med de to forrige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her passerte jeg 6 uker i dag. Er ikke kvalm, men konstant småsulten og fysen på mat, så spiser lite og ofte!

Ellers er jeg full i hormoner, så gubben får noen skikkelig utblåsninger fra meg til tider :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vært heldig så langt :) men i dag har den vært veldig tilstedeværende .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6+0 i dag, og har egentlig vært litt uvel hele siste uken. Kaster ikke opp, men uggen hele tiden og har ikke matlyst. Synes også mange mennesker lukter vondt! Hadde super luktesans forrige svangerskap også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4 i dag :)

Har heldigvis sluppet unna kvalmen enda denne gangen! Men er mye uggen, kjempetrøtt og sliten, og puppene mine lever sitt eget liv! AU! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen tatt seg veeeldig opp. Er 7+0 i dag, er så ille at jeg ikke har vært på jobb i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom i går, er 5 + 3. Men heldigvis til å leve med så langt, verst om morgenen og frem til lunsj! Håper ikke det blir verre😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uken har kvalmen kommet og gått. I dag tidlig på vei til trening endte jeg opp med å bli skikkelig kvalm i bilen, og møtte kjøre av på en parkeringsplass for å spy :( Heldigvis gir kvalmen seg spontant etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mest til kvalmen etter jeg har stått opp, og skal prøve å spise frokost, heldig hvis jeg klarer å spise en brødskive! Jeg er av typen som igrunn MÅ ha frokost, men dette blir vanskeligere og vanskeligere kjenner jeg...

 

Noen som har tips til hva man kan spise som går litt lettere ned? Vet mange sier marie kjeks og lignende, men mariekjeks føler jeg blir fort tørt å spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen helt jævlig ! Begynte i uke 3. Er 6+1 i dag. Hatt hyperemesis i alle mine tidligere svangerskap - og tror det blir det samme denne gangen også. Lite matt og drikke, sover mye. Orker lite. Gleder meg til uke 16-20. Da har det brukt å gi seg mer og mer <3

Huff, stakkar deg! Får håpe at du ikke blir rammet like hardt denne gangen selv om du tror det :-(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er skikkelig kvalm nesten døgnet rundt. Greier å få i meg lite mat. Leste et sted at det var lurt å spise og drikke noe på sengen før en står opp. Så har lagd hjemmelagde salte kjeks som eg setter på nattbordet, har og et glass med sukkerfri saft til å skylle de ned. Spiser 3 kjeks og drikker saften før eg reiser meg sakte, hadde eg ikke gjort dette hadde eg ikke komt meg ut av huset om dagen.

Ellers er kesam meg havregryn og friske bær noe som eg greier å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler egentlig at de to siste dagene har vært litt bedre, nå er jeg ikke konstant uggen, men i fin form en liten time på morgenen, og så kommer det i bølger utover dagen. Blir selvfølgelig bekymret når jeg ikke kjenner noe, men det kjennes litt godt også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, uggenheten har kanskje gått over til litt sånn "er jeg kvalm eller ikke" :-) jeg kan hvertfall si det sånn at jeg ikke er i form i hvertfall, og hadde jeg vært i jobb (sykemeldt) så hadde jeg nok merket kvalmen/uggenheten bedre! Nå er jeg "heldig" som da kan være hjemme og slappe av denne perioden, selv om jeg heller skulle ønske jeg kunne jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen økt på uke 8 og 9, noe jeg har skjønt er normalt. Ble veldig merkbart hele dagen. Fikk akupunktur på mandag og fredag og helt utrolig, men kvalmen ble så og si helt borte!! Kan virkelig anbefales :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen absolutt tilbake, kanskje var jeg bare i bedre form når jeg måtte, var i fin form akkurat dagene før og under får reise til Norge. Nå er vi kommet hit og det har jammen kvalmen også.. :-( har også blitt skikkelig dvask over magen, føler meg feit i alle klær! Trøster meg med at det blir verre før det blir bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mest til kvalmen etter jeg har stått opp, og skal prøve å spise frokost, heldig hvis jeg klarer å spise en brødskive! Jeg er av typen som igrunn MÅ ha frokost, men dette blir vanskeligere og vanskeligere kjenner jeg...

 

Noen som har tips til hva man kan spise som går litt lettere ned? Vet mange sier marie kjeks og lignende, men mariekjeks føler jeg blir fort tørt å spise...

Smothie!! Enten bare med frukt og bær eller en skvett med melk i. Jeg levde på det og saft is sist jeg var gravidkvalm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjenner at jeg føler meg litt bedre nå, håper dette varer! Hva med dere andre? Jeg er 11+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+1 og fortsatt sofaliggende. Får i meg litt mat, men å gå til butikken er et dagsverk! Sykmeldt for femte uka nå, begynner å bli så lei! Men må snart gå over nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med akupressurarmbånd? Fikk anbefalt det igår, men realisten i meg er litt skeptisk. Og nå er jeg i uke 10, så jeg håper det snart går over uansett. Men det høres jo digg ut å slippe kvalmen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med akupressurarmbånd? Fikk anbefalt det igår, men realisten i meg er litt skeptisk. Og nå er jeg i uke 10, så jeg håper det snart går over uansett. Men det høres jo digg ut å slippe kvalmen, da!

 

Jeg vet ikke helt om det har funket eller om det har vært en placeboeffekt, men det har føltes bedre noen ganger i alle fall. Aner ikke hvor mye de koster på apoteket, men på Nille får du reisesykearmbånd til 30 kr, så er billig å prøve i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...