Gå til innhold

Alkohol etter fødsel


Gjest Kirkir

Anbefalte innlegg

Gjest Kirkir

Hei!

Jeg er helt grønn når det gjelder det å pumpe seg. Jeg venter barn nå til sommeren. Og jeg lurer på om jeg kan ta meg ett glass vin hvis jeg pumper meg og har melk til dagen etter i kjøleskapet. Kan man noen uker etter fødsel ta seg ett glass vin hvis man har ferdig pumpet melk i kjøleskapet til flere timer etter? I så fall, hva gjør jeg? Hvordan går jeg frem?

 

Sier ikke at jeg SKAL så absolutt ta meg ett glass tidlig etter fødsel, men går det an så gjør jeg muligens det. Ser for meg at jeg egentlig ikke orker, men er alltids kjekt å vite. Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Det sies at man skal være ekstra forsiktig de første 6 ukene etter fødsel. Også er det greit å vente med å gi flaske til ammingen er godt etablert :-) Ellers skal det gå helt fint å pumpe på forhånd for å så gi den lille om du har tatt et lite glass vin. Og husk at morsmelken har den samme promillen som du har, så promillen i morsmelken går ned av seg selv akkurat som i blodet ditt, så du trenger ikke tømme brystene selv om du har drukket litt vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...