Gå til innhold

Nyttig artikkel om meslinger.


mamma-x-3

Anbefalte innlegg

Litt å tenke på innen man velger MMR vaksinen:

 

http://business.fina...ory-of-measles/

 

Våre gutter (10, 18 og 20 år) har gått klare samtlige av vaksinene i programmet, har reist mye i utlandet - også Afrika, Asia og er langt friskere og mer robuste enn sine jevnaldringer.  Ingen spesielle dietter eller alternativ livstil utover sunt folkevett. Vi tror og mener at multidosene og hyppigheten av vaksiner som blir gitt de første leveår har mye av skylden for de såkalt "normale" helseplagene vi ser rundt oss - og ikke minst mer alvorlige nevrologiske forstyrrelser. :  allergier, intoleranser, eksemer, hyppige luftveisinfeksjoner, ørebetennelser og generelt hanglingen vi ser rundt oss i dag, for å nevne en liten del. Ingen av våre gutter ble har vært plaget av de typiske sykeepidemiene i barnehagen og på skolen (som alle foreldre blir advart mot).

 

Les linken her hvordan smitte og syke barn blir gjort normalt i media. Som om det går regel i at barn blir syke av hverandre i epidemier..  TIl stadighet. Forledre stiller ikke engang spørsmål til dette: Tittel:

Slik håndterer dere barnehagesmittene

http://www.familieprat.no/start/1.2321958

 

Ingen av våre uvaksinerte gutter har allergier, ingen har vært plaget av ørebetennelser, bronkitt eller influensa. Epidemierne vi leser om og hører om til stadighet har gått utenom oss. Ingen har noen gang brukt antibiotika. Aldri vært behov for det. Vi har ellers hund og det har vært skraper og småbitt uten videre plager.. Flaks x 3? Tilfeldig?

 

Det er mye nyttig informasjon å hente om vaksiner, som ikke blir presentert på helsestasjonen. Dessverre.

 

Det er forøvrig ennå ikke gjort en bred, grundig forskning som viser helsetilstanden for 100% vaksinerte kontra 100% uvaksinerte over lang tid, 20 år + (da fra samme levevilkår og demografiske forhold) over lang tid. Før slik forskning foreligger velger vi å gå klar vaksineprogrammet - som ingen vet rekkevidden/konsekvensene av på lang sikt. Hvorfor ikke slik forskning blir iverksatt? Den er uetisk, sies det. Vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du dobbeltposter, så skal jeg doppeltsvare:

Hvordan underbygger du din påstand om at dine unger "er langt friskere og mer robuste enn sine jevnaldringer"?

Jeg er f.eks aldri sjuk, men fullvaksinert fra 70-tallet. Tar ikke D-vitamin, drikker øl, spiser fett og sukker, samt sitter altfor mye i ro. Har til og med tatt den meget omdiskuterte svinsinfluensavaksinen! Fortsatt frisk og uten plager (bortsett fra litt vond rygg og et dårlig kne). Hvis dine påstander er bevis godt nok, er mine også. Men vi er vel begge enige om at udokumenterte påstander er og blir en udokumentert påstand?

 

Det er gjort ekstremt mye bred og grundig forskning rundt vaksiner gjennom de siste hundre år. Vi vet med sikkerhet at vaksiner har effekt og at det er svært lite bivirkninger forbundet med dem, spesielt vaksiner som inngår i barnevaskineringsprogram rundt i hele verden. Mx3 har gjennom en årrekke proklamert tant og fjas i dette forumet og aldri lagt frem et eneste dokument eller bevis med faglig substans som kan underbygge hennes påstander. Det er masse å lese og lære om vaksiner, lenkene hennes er ikke stedet å begynne. Dette forumet har utspilt sin rolle for lenge siden og er det dummeste stedet man leter etter informasjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hvis du dobbeltposter, så skal jeg doppeltsvare:

Hvordan underbygger du din påstand om at dine unger "er langt friskere og mer robuste enn sine jevnaldringer"?

Jeg er f.eks aldri sjuk, men fullvaksinert fra 70-tallet. Tar ikke D-vitamin, drikker øl, spiser fett og sukker, samt sitter altfor mye i ro. Har til og med tatt den meget omdiskuterte svinsinfluensavaksinen! Fortsatt frisk og uten plager (bortsett fra litt vond rygg og et dårlig kne). Hvis dine påstander er bevis godt nok, er mine også. Men vi er vel begge enige om at udokumenterte påstander er og blir en udokumentert påstand?

 

Det er gjort ekstremt mye bred og grundig forskning rundt vaksiner gjennom de siste hundre år. Vi vet med sikkerhet at vaksiner har effekt og at det er svært lite bivirkninger forbundet med dem, spesielt vaksiner som inngår i barnevaskineringsprogram rundt i hele verden. Mx3 har gjennom en årrekke proklamert tant og fjas i dette forumet og aldri lagt frem et eneste dokument eller bevis med faglig substans som kan underbygge hennes påstander. Det er masse å lese og lære om vaksiner, lenkene hennes er ikke stedet å begynne. Dette forumet har utspilt sin rolle for lenge siden og er det dummeste stedet man leter etter informasjon på.

Jeg synes det er særdeles interessant at du har brukt en årrekke på å lese og eventuelt svare på postene her inne, når du synes det er "det dummeste stedet man leter etter informasjon på.."! Det er såvel tant og fjas å tro blindt på at farmasøytiske giganter og regjeringer alltid har våre beste interesser i tankene, eller å aldri stille spørsmål til dokumenter/beviser med faglig substans som du sier. Fascinerende at man må være nedlatende og gå til personangrep for å få frem sitt poeng, istedet for å informere/opplyse eller underbygge, slik du nevner selv.

Endret av chrva82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som poster her inne på motsatt banehalvdel av Mx3, har stort sett forsøkt å unngå personanagrep, men vi faller vel for fristelsen noen ganger. Når vi tar f.eks Mx3 for regelrett løgn, kildemanipulasjon, cherry-picking og tilbakesviser påstand etter påstand, så blir man litt lei. 

 

Mx3 informerer ikke, hun desinformerer. Hun svarer ikke på spørsmål, hun dokumenterer ingenting, men poster blindt de villeste påstander. Gjerne ting som har vært postet mange ganger før, tilbakevist eller debunket så det står etter. Skulle hun fått postet alene på dette forumet er min påstand at det er farlig. Det er farlig å spre ubegrunnet frykt og desinformasjon om vaksiner slik at unge mødre på feilaktig grunnlag unnlater å vaksinere sine barn, med de potensielle skader og komplikasjoner det kan ende med.

 

For min del burde dette forumet i sin helhet vært slettet og glemt, slik at folk slapp å lese alt surret som er postet her inne opp gjennom årene. Så du kan gjerne syntes jeg er nedlatende, men les de 200 siste innleggene fra Mx3 så vil du også skjønne at det er en grunn til at det har blitt sånn. Dessverre. Vaksiner fortjener en sunn diskusjon med kvalitativ og veldokumentert informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten sak jeg glemte igår. Personangrep har vi selvsagt fra begge sider, men en av frontfigurene for Vaksineaksjonen.no var den beryktede Rolf Erik Hansen. Han har også figurert her inne på forumet og rallet både det ene og det andre. For øvrig også dømt for netthets i en annen sammenheng. Dette er heldigvis ikke nivået Mx3 ligger på, men viser hva slags folk som fronter antivaksine-aksjoner:

 

386.jpg

 

Her snakker vi personangrep av ypperste klasse. Ingen under, ingen på siden!

Ingunn Røyseland var en annen i trekløveret som styrte vaksineaksjonen. Hun bedrev ikke personangrep, men er hellig overbevist om at vaksiner er produsert av Rockefeller Foundation for å bedrive populasjonskontroll og spre sykdommer for igjen å kunne tjene penger på behandling. For ikke å snakke om at påstanden om at svineinfluensavaksinen inneholdt en elektronisk nanobrikke som gjorde at staten kunne spore posisjon til hvert enkelt menneske som hadde fått den injisert...?!

Sistemann er redaktør for Nyhetsspeilet.no, Hans Gaarder. Konspirasjons og UFO-side nummer en! For øvrig også en nettside Mx3 har benyttet som kilde til sine påstander.

 

Så igjen, mulig du oppfatter noen av innleggene mine som ufine, men det er pokker ta meg mye rare folk man skal forholde seg til i denne saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...