MissyOlsen

Bøllene i gata.. hva skal jeg gjøre?

5 innlegg i emnet

Vi bor i et rolig område med mange barn og lekeplasser. I påsken har to "familier" som har tilsammen 3 gutter og 2 jenter plaget barna våre. Barna mine er 6 og 8 to jenter. Og ungene i gjengen er mellom 5 og 9. De planger ungene på lekeplassen så de kommer hjem, de sykler rundt dem og kaller dem stygge ting. Og det hele toppet seg da i dag tidlig sånn i 9tiden ringte som en gal på dørklokka for å pisse på trappa. Mitt strenge "kutt ut" fikk den lille i gruppa som hadde fått oppdraget til å løpe bort uten at han fikk starte å tisse. Men han ene i gruppa har en tendens til å tisse over alt inkludert på andre barn. Kjenner nå at jeg er ganske irretert. Så hva skal jeg gjøre, komme vi til å ha det sånn hele sommeren? Kommer jeg til å måtte bytte vann i svømmebassenget fordi de har pissa i det? Skal jeg overse eller snakke med foreldrene.. vi er nye i ei lita bygd så er vanskelig nok.

Hjelp!

-Missy-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 

Dette hadde eg IKKJE akseptert. Eg ville først ha prøvd å snakke med barna, rolig, uten å kjefte.
Dersom det ikkje går, hadde eg snakka med foreldra. Utan at barn var til stades, gjerne på kveldstid, ansikt til ansikt. Du kan jo seie at du ønsker å bidra til et hyggelig nabolag, og forklare at barna dine er redde/ubekveme, og at dei ikkje forstår "leiken" til dei andre barna.

Pass på at det ikkje blir "Mine gullungar, dine drittungar"-samtale, pass på  å ikkje vere belærande.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første trinn ville være å forsøke å lære barna å kjenne. Det er mye enklere å gjøre slikt overfor folk man ikke riktig har et forhold til.

Om det ikke hjelper noe ville jeg helt klart ta en snakk med foreldrene. Det blir man jo nødt til. Synes forslagene til Snøfnugg høres veldig fornuftige ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med foreldrene, de bør ha litt fornuft og snakke med barna sine.

sånn oppførsel er ikke greit....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bor i et rolig område med mange barn og lekeplasser. I påsken har to "familier" som har tilsammen 3 gutter og 2 jenter plaget barna våre. Barna mine er 6 og 8 to jenter. Og ungene i gjengen er mellom 5 og 9. De planger ungene på lekeplassen så de kommer hjem, de sykler rundt dem og kaller dem stygge ting. Og det hele toppet seg da i dag tidlig sånn i 9tiden ringte som en gal på dørklokka for å pisse på trappa. Mitt strenge "kutt ut" fikk den lille i gruppa som hadde fått oppdraget til å løpe bort uten at han fikk starte å tisse. Men han ene i gruppa har en tendens til å tisse over alt inkludert på andre barn. Kjenner nå at jeg er ganske irretert. Så hva skal jeg gjøre, komme vi til å ha det sånn hele sommeren? Kommer jeg til å måtte bytte vann i svømmebassenget fordi de har pissa i det? Skal jeg overse eller snakke med foreldrene.. vi er nye i ei lita bygd så er vanskelig nok.

Hjelp!

-Missy-

ta også send barna ut med et brekkjern i hånden også skal du se at problemet løser seg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå