Gå til innhold

Leggerutiner


hellie

Anbefalte innlegg

Når begynner man med leggerutiner og hvordan gjør jeg dette? Har en baby på tre uker og hun er jo slettes ikke våken til samme tid hver kveld så vi får en rutine i bading, amming og legging osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Har hatt rutiner fra dag 1 med alle mine 3 barn, og de har alle sovet natten gjennom innen de har vært mellom 6 og 8 uker gamle.

 

Selv om rutinene ikke har blitt gjennomført på eksakt samme tidspunkt hver kveld så har vi gjennomført de når det har passet for babyene. Like rutiner hver kveld: kveldsstell, på med pysj og kveldsmat. En kveld var hun klar for kveldsstell og kveldsmat kl 21, dagen etter var det kanskje kl 23.30. Etterhvert ble tidspunktene likere og likere for hver kveld og innen de var ca. 6 uker var de alltid i seng innen kl 22 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har praktisert en form for selvregulering med mine tre, ikke stresset med nattesøvnen første månedene, nattamming var bra for både dem og meg. Samsov lenge. Tok kveldstellet til fast tid riktig nok og vi sto opp tul samme tid, så rutiner fikk de inn.

Jeg hadde aldri klart en hel natt uten å få ut melka uansett, så at de våknet enn gang eller to var helt ok. Når de startet med fast føde regulerte det seg selv og ammingen tok slutt av seg selv over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...