Gå til innhold

Gravid og venter barn tidlig desember


anonymous7

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg fant ut i dag morges at jeg er gravid (klart positiv graviditetstest) og venter barn tidlig i desember! Etter halvannet år prøving og tre pergotimekurer gråt jeg av glede :D Tenker at desember kanskje ikke er den mest ideelle måneden å få barn, men vi kunne ikke velge, og føler oss superheldige nå likevel <3

 

Gleder meg til å treffe flere tidlig gravide som venter barn i desember her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!! :)

Testet selv i dag og jeg ser ut til å slå følge med deg, termin i månedsskiftet november/desember og får neppe en termon jeg stoler på før tidlig UL.

 

Hvordan er formen din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre, Apex! Gratulerer! :D

Første dag i forrige mens var 26. februar, så regna ut ca. termin 3. desember.

 

Formen er generelt god, men har ekstremt ømme og hovne bryster, og har vært litt småkvalm og svimmel.

Du da? :)

 

(Jeg har også spist noen bokser med folsyre, ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous7: 24/2 var første mensdag her, men med ustabil syklus er det ikke godt å si hva de finner ut.. Men om spirene holder seg på plass vil vi følge hverandre fremover. :) Kjenner igjen de ømme puppene, og har innimellom vært kvalm den siste uka. Kvalm på morgenen kom først i dag, så det var det som var utslagsgivende for at det burde gå greit å teste en fredags ettermiddag.

 

Er dette din første, eller har du barn fra før?

Fortsatt god helg, den fikk jo en fantastisk start!!! :)

Endret av Apex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er min første :) sluttet med pilla for halvannet år siden, men eggløsningene kom aldri.. Tok en pergokur i høst som ikke funka, deretter en rundt nyttår som ga første eggløsning (yay!) og neste måned hadde jeg EL av meg selv :) så brukte jeg pergotime igjen i denne syklusen og det funka jo veldig bra :D

 

Vi hadde planlagt å få barn vår/sommer 2013, hihi. Litt vel optimistiske der ;) Så gråt noen gledestårer i går morges og er kjempeglade nå, men selvsagt litt engstelige for at det ikke skal gå bra (mye kan jo skje de første tre månedene).

 

Veldig hyggelig å snakke med deg! Vi har bestemt oss for å vente litt med å fortelle, så har ingen andre å snakke med det om enda, selv om jeg ikke klarer å tenke på noe annet!

 

Første for deg også eller? Også vært prøver en stund (ut fra all folsyren å dømme ;-) )?

 

(Alkoholfri) virtuell skål til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja her har det vært alt for mye folsyre - hadde virkelig ikke trodd at det skulle gå så lang tid.. Men det er vel ei mening med det som skjer i livet..

Har en gutt fra før, født i forrige århundre, så han er i slutten av tenårene nå. Ble veldig uplanlagt gravid med han. Lang historie kort; ny samboer som ikke har egne barn så vi ville forsøke.. Tok ut hormonspiral april'13 og ble gravid. Mistet denne i uke 13, oppdaget MA ved tidlig UL i september. Så jeg er lile bekymra som jeg er glad..

Har kun fortalt om graviditeten til sambo, og søstra mi som jeg er på besøk hos nå i helga. Må derimot ut med tilstanden tidlig på jobb fordi jeg ikke tør å sjanse med økt abortrisiko pga nattevaktsturnus, så jeg må igjen få noe alternativt å gjøre en periode fremover. Blir spennende!! :)

Forteller det til venninner før sjefen får høre det uti uka som går, da kan jeg ikke utsette det mer..

Løfter farrisglasset høyt tilbake - ha ei deilig helg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, trist med spontanaborten. Forhåpentligvis skjer det ikke igjen!

Jeg skal fortelle moren min det i morgen, men venter et par uker med å fortelle til venninner (til jeg har vært hos gynekologen en tur).

 

Sikkert lurt å fortelle det på jobben så du slipper å risikere noe :) Men jeg krysser fingre og tær for både meg og deg, mest sannsynlig går det bra!!! <3

 

Og jeg velger å ta det gode vårværet som et godt tegn :) Riktig god helg til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg fikk også to streker både i går og i dag, og har regnet meg frem til at jeg får en tidlig desemberbaby slik som deg. Det ble 8 mnd senere enn planlagt, men jeg synes egentlig at Desember er en finfin måned! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg venter også baby i begynnelsen av desember. Foreløpig termin 5 desember. Syns desember baby passer veldig fint. Da blir det mest sannsynlig en skytte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert litt weird, men en av de første tankene som poppa opp i hodet mitt etter at jeg så de to strekene lyse mot meg, var at nå får jeg endelig bruk for den tjukke, oversized boblejakka jeg har liggende fra fordums tid. Desemberbaby blir fint.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Her er det også en desemberspire på vei! :-) Siste mens startet 24.02. Da blir vel termindato 03. eller 04.des. Merker kvalme godt. Blir kvalm hvis jeg blir sulten. Merker også økt søvnbehov og at den trangeste buksa med tre knapper over hverandre må kneppes opp. Venter nr tre, så jeg er ikke overraska over å merke mage tidlig. Er spent på hvor lenge jeg klarer å skjule det, humre...

 

Har ikke vært så flink med folsyre denne gangen, men det er jo ikke for seint å bli bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med sammen med dere! :) 
Sist tante rød var innom var 27.2, så jeg går inn i uke 6 i morgen og terminen blir vel rundt 4-5.desember. 
Vi skal prøve å holde dette hemmelig for de aller fleste til etter uke 12, så det er artig å kunne snakke baby og graviditet med noen!
Jeg har ikke time hos legen før 26.mai, det virker så ufattelig lenge til. Tenker jo på dette dagen lang og lurer på hvordan den lille har det der inne :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her, ENDELIG:D 4 uker i dag etter ICSI.. Har vel termin rundt 11-13 desember.. Så utrolig spent på hvordan tiden fremover blir.. Gratulerer til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at vi blir flere og flere her!! :) Hvis alt går bra blir det fersk baby til jul og ikke noen julefeiring på hytta... Et lite offer i den store sammenhengen!! ;)

 

Måtte tidlig hjem fra jobb i dag. Fikk migreneanfall, noe jeg ikke har hatt på årevis så jeg trodde det kun var stressrelatert. :/ Jaja, er i allefall bedre nå etter å ha sovet litt. Ellers er formen grei, om en ser bort fra moderat kvalme som henger ved nesten hele døgnet. Blir verre om jeg er sulten, så her passes det på å spise lite og ofte. :) Jobben tok nyheten om graviditet på aller beste vis; sjefen ble rørt og jeg stortrives i mitt midlertidige virke som er tilpassa mine nykker som følger kvalmen (reagerer på røyklukt, stekeos etc) så jeg er ikke lenger på den avdelinga hvor jeg ellers jobber natt.

 

Hvordan er formen hos dere andre? :) God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julen er litt underordnet i år, ja!  :laugh:

 

Formen her er god. Jeg reagerer også på røyklukt i så stor grad at jeg blir småkvalm. Det er uvant for meg, for jeg har tidligere likt den lukta. I tillegg har jeg sånne rare bølger av kvalme som skyller over meg og gir et ubehag som varer i rundt ett minutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Så gøy at det allerede er en desembergruppe! Jeg er 5+5 i dag etter ivf i Porsgrunn. Jeg var så "heldig" å bli overstimulert etter uttak av 17 egg, og har vært ut og inn av sykehus siste uken og gått opp og ned 10 kilo på like mange dager. Ble tappet for 3,5 liter væske på onsdag og det var tydeligvis starten på slutten på marerittet. Jeg er heldigvis snart tilbake til normalen og slipper å se ut som jeg er 5-6 mnd på vei allerede.. Har termin 4 desember og gleder meg til å sitte på julaften med et lite knirkende nurk! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, Mamma til Emma, det der hørtes da voldsomt heftig ut!! :/ Er det normalt at det blir sånn??

Har tilbringt halve helga på hytta, valpen og jeg. Er i fin form, så vi har gått skitur etter frokost og nå klargjør jeg til påskegjestene blir med oss neste helg.. Men litt pauser innimellom er bare fint, merker jeg er trøttere enn vanlig. :) Satser på at kvalmen ikke blir verre, kroppen min er innretta på å ikke gi fra seg en eneste kalori så jeg satser på mange deilige dager på hyttene, også den med utedo! ;) Den må nok utgå med høye kneløft hvis formen forverres for det er uaktuelt å kaste opp på utedo!! :D Grøss..

Svinger snart inn i uke 6 - skal til fastlegen i morgen for å få henvisning til tidligere UL. Spent på om vi får se hjertebank! ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 2-3% av de med PCOS som blir overstimulerte som jeg ble. Med tanke på hvor mange pasienter klinikken har på en mnd og at de ikke alltid tapper en kvinne i løpet av en mnd så er det ganske sjeldent. Så heldig var jeg da. Skulle sett meg på det værste, gikk fra 60 kilo, 175 cm og rakrygget til 70 kilo og en imaginær rullator forran meg så krokrygget ble jeg på få dager. Har fått intravenøst da jeg ikke klarte å drikke eller spise pga presset i buken, kastet opp med en gang jeg fikk noe ned i magesekken. Pluss morfin og paraset intravenøst. Når jeg ser tilbake hvor jævlig det var så grøsser jeg nedover ryggen, og det er ikke en uke siden engang. Men spiren i magen har det tipptopp og klorer seg fast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, huff! :/ Godt lillingen har det bra!! :)

 

Har vært hos fastlegen i dag, fikk mine henvisninger til UL og det blir allerede onsdag denne uka! Huff og hurra - håper virkelig vi får se hjertebank selv om det er tidlig.. Er jo allerede i uke 6 nå!! :) Har tatt blodprøver og fått diverse brosjyrer. Koselig lesning!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, fikk se hjertebank i dag! ♥ Betryggende å vite at den er riktig plassert og normalt stor for alderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...