Gå til innhold

Har aldri fått svar her inne, men nå trenger jeg virkelig deres hjelp og råd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg utredes for ADHD nå, jeg hsr mange symptomer som dårlig konsentrasjon, følelser utenfor kroppen, (blir VELDIG glad, sint, lei meg osv) stresset. Takler ikke plutselige forandringer, klarer ikke å løse oppgaver som har mer enn to ledd, ekstremt spontan når det kommer til ting som ganger meg, føler meg utmattet av ting som ikke ganger meg. Begynner ikke på oppgaver/aktiviteter jeg er usikker på om jeg mestrer, klarer ikke organisere, osv. Det er mye ADHD i min familie.

 

Men jeg har også hatt en vanskelig oppvekst. Og hun som utreder meg kobler ALT opp mot min barndom.

 

Jeg har ved to anledninger prøvd medisinene til sønnen min (veit det er feil, men id esperasjon så gjorde jeg det for å se hvilken effekt det gav meg) og jeg følte meg så utrolig mye bedre! Alt inni meg roet seg, jeg fikk på plass tanker og følelser, det var letteremå utføre oppgaver som besto av mer enn to ledd. Ikke fordi jeg fikk mer energi, men fordi det ble ikke for mye for meg! Lunta mi ble mye lenger, ble ikke så fort irritert eller sint. Hadde en gjevnere flyt å kropp og sinn.

 

Men hun tror ikke dette har en sammenheng med ADHD, mn min barndom! Skjønner det ikke.

 

Hva skal jeg gjøre for å bli forstått?? Hun har låst seg helt i barndommen.

 

Hun har sagt selv at jeg har mange symptomer på ADHD. Men pga min barndom (!!!) tror hun ikke jeg har det.

 

Jeg har gått til rådgivere, forskjellige psykologer opp igjennom hele ungdomsskolen og VGS. Har nå gått til samme psykolog i 1.5 år, og har tatt tak i problemene mine. M fremdeles er det en indre uro som jg ikke får bukt på. Og så mange følelser og hemninger som stemmer overens med de symptomene jeg finner på nett. ÓG jg hadde en god effekt da Jeg prøvde medisinene til min sønn...

 

Enda "er det min barndom" som er skyld i alt!!

Hva skal jeg gjøre for at hun skal se MEG og ikke min fortid???

 

Anonymous poster hash: 0d39d...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Men tester hun deg ikke? Tar du ikke evnetester osv slik de gjør med barn?

Jeg har en sønn som er diagnosert nylig og han måtte gjennomen rekke tester. Vet også at mange sa at det var når de først fikk barn med diagnosen de skjønte hva som feilte dem selv.

 

Jeg har ikke andre råd enn å la utredningen gå sin gang, og er du ikke enig etter resultatet foreligger ville jeg klaget og bedt om en ny vurdering. Skjønner at det må være ekstremt fortvilende og frustrerende å ikke bli hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men tester hun deg ikke? Tar du ikke evnetester osv slik de gjør med barn?

Jeg har en sønn som er diagnosert nylig og han måtte gjennomen rekke tester. Vet også at mange sa at det var når de først fikk barn med diagnosen de skjønte hva som feilte dem selv.

 

Jeg har ikke andre råd enn å la utredningen gå sin gang, og er du ikke enig etter resultatet foreligger ville jeg klaget og bedt om en ny vurdering. Skjønner at det må være ekstremt fortvilende og frustrerende å ikke bli hørt.

Joda, jeg holder på med testene nå. Men til og med der sier hun at dette kan skyldes barndommen, og at jeg ikke fikk fulgt med på skolen slik som andre barn!

Jeg har nå skrevet ned hva jeg sliter med, pungt for pungt og gitt dette til henne. Og dette ender opp med å være "traumer fra min barndom", kommer jeg til å be om en annens vurdering!

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 0d39d...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

jeg håper dette løste seg, det kan jo fint være en kombinasjon også at oppveksten din har forverret situasjonen. De fleste som tar ritalin føler jo en viss velvære. Man føler seg piggere, skarpere og mer "in control" men det er jo også en vanlig effekt av å ta speed. Vær litt forsiktig. :-/ Jeg håper utredningen din har fungert for deg og at du har fått midler og råd til å funke bedre i hverdagen. Hilsen en med ADD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

ADHD medisin i barnedose har null effekt på en voksen etter 2 dagers bruk, du får med andre ord en falsk effekt av medisinene, noe som nettopp kan tilsi at du ikke egentlig sliter så mye med disse tingene som du tror (du skaper en selvoppfyllende profeti fordi du allerede har "bestemt" deg for at du har ADHD).

Mest sannsynlig hadde dermed rene sukkerpiller fjernet mange av disse symptomene dine, kun fordi du trodde at de hjalp....

 

 



Anonymous poster hash: 8f322...225
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har også tenkt på d samme,men vi er kommet i et samfunn der at d lett kan være enkelt å skylde på ADHD, jeg har samme utfordringene, men om d er ADHD d er jeg ikke sikker på,men for min sin del, hjelper d å trene å ha struktur i hverdagen, nå begrenser d seg hvor mye struktur man får med barn men.

De fleste kan passe inn i alle sykdommer når man leser på nett....og hvis du mener at du har ADHD er d mye du kan gjøre selv. Man trenger ikke medisin for alt, d er jo kommet mye artikler om at rett mat hjelper, så kanksje du kan prøve d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...