Gå til innhold

amming etter keisersnitt


elimeli

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å ta opp et tema som ikke er så belyst. Hva tenker dere om amming og bruk av medikamenter på sykehus i forbindelse med keisersnittet. amming rett etter osv. Blodfortynnende sprøyter osv. Smertestillende. Også skal man amme. Er dette uproblematisk for spedbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ammet helt fint og uten å ofre dette en tanke etter mitt forrige akutte keisersnitt, vil gjøre det samme denne gangen etter planlagt keisersnitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp smertestillende bruker man som regel kun sterke smertestillende i de aller første dagene etter at barnet er født. Det er gjerne før melkeproduksjonen har kommet ordentlig i gang, slik at mengden barnet får i seg er liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Du får mest smertestillende før/under operasjonen. Etterpå ligger du på oppvåkningen og får mindre og mindre smertestillende.. Babyen får mat via flaske før du begynner å amme ham/henne på rommet..
Sprøyter mot blodpropp og paracet er vel det du får mest av den korte tiden du ligger på sykehuset. Etter du kommer hjem, er det jo kun paracet og det går fint mtp baby og amming.. Og husk : De ville aldri bedt deg om å amme på sykehuset dersom melken din var "giftig" for barnet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...