Gå til innhold

Tror dere en mann som har en elskerinne elsker kona si?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor sannsynlig tror du det er at et ev. forhold mellom deg og han ville fungert når han ikke har hverken baller eller ryggrad nok til å rydde opp i livet sitt og ta bevisste valg, men lar det være opp til tilfeldighetene om utroskapen hans blir oppdaget eller ei? Hvor real er en mann som åpenlyst kliner med andre damer når han har kone hjemme? Hvor real er en far som utsetter barna sine for et potensielt veldig stygt samlivsbrudd fremfor å gjøre det på en ryddig måte?

Det er en enkel måte å finne ut om han virkelig bryr seg om deg eller ikke. Si til ham at du ikke lenger vil være hans elskerinne. Du har tatt ansvar for ditt liv og gått ut av forholdet du var i og du ønsker deg ham, men du vil ikke lenger være hans elskerinne. Så sier du at hvis han mener alvor med deg så får han gå fra kona og skaffe seg et eget hjem, og når han har gjort det, da kan han ta kontakt med deg og se hvor du er i livet da, men at du ikke ønsker noen kontakt med ham så lenge han er gift og bor sammen med kona.

Da vil han vise deg hva han egentlig vil.

Slik han holder på nå viser han både kona og deg minimalt med respekt.

Anonymkode: 04d1c...331

Dette kan ikke gjentas mange nok ganger, og er eneste måten å gjøre det på 

Anonymkode: 04b9b...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at med mindre man blir drevet til det av fysisk eller psykisk mishandling el.l., så er de som gjør sånt, både menn og kvinner, av typen som ikke elsker andre enn seg selv.

Anonymkode: d2934...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke man virkelig elsker noen om man er utro. Var selv utro mot min eks. Var først i ettertid at jeg skjønte at jeg ikke virkelig elsket han. Kjenner flere som har vert utro mot sin kone/mann. Det som holdt de igjen i forholdet var rett og slett ungene/økonomi. 

Anonymkode: aef2b...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert mulig for en mann å elske to kvinner. Men en mann som velger å være utro med den ene han liksom elsker og ha den andre han liksom elsker til elskerinne, det er en mann som ikke respekterer noen av kvinnene. Han lar begge leve på en løgn, han er ikke ærlig, han viser at han ikke er til å stole på, han viser at han mener at ingen av dem er verdig hans respekt.

Det er en veldig stusselig og begrenset form for kjærlighet når man ikke respekterer den man liksom elsker, og bevisst lyver for denne.

Anonymkode: 04d1c...331

Nei, det er vel tvert imot en ganske raus form for kjærlighet hvis man ikke knytter begrepet "å elske" uløselig opp mot "å ha et eksklusivt sexliv med". For puling og kjærlighet er da virkelig ikke samme sak.

Anonymkode: 399c4...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Still han ultimatum. Deg eller kona. Da finner du fort ut om han mener alvor med deg. Slik han holder på ved å "se det an", så forteller han deg egentlig at han mangler ryggrad til å ta ansvar for livet sitt og at han ikke har respekt for verken deg eller kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det blir altfor enkelt å si at en som er utro er OND.. Det er mange årsaker til utroskap. Jeg har falt pladask for en annen, og dette er ikke noe jeg ønsket. Nå har ikke jeg vært utro, men jeg har likevel mer kontakt med denne personen enn jeg burde.

Forholdet til mannen min har hanglet en stund, mye fordi han har såret meg mange ganger. Ikke med utroskap, men med mangel på oppofrelse fra hans side. Jeg savner at han stiller opp for meg og viser at han bryr seg når jeg trenger det. 

Jeg ville nok likevel avsluttet HI. Når det er barn i bildet, er det en prosess å gå ut av et forhold. Jeg tror mange som er utro, ville hatt et enkelt valg om det ikke var barn i bildet. Hadde det ikke vært for barna hadde valget vært enkelt for min del, men tanken på å rive opp livet til barna holder meg tilbake. 

Jeg tror ikke de som er utro virkelig elsker partneren sin. Men de er nok veldig glad i kona, og elsker barna sine. Det er ikke "bare" å bryte ut av hele livet sitt. 

 

Anonymkode: dc7ce...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte elsker de kona si, men får sex et annet sted. De fleste menn som blir tatt ønsker å kunne bli hos kona, og det er nok fordi de elsker kona og ikke elskerinnen. De fleste som er utro er bare ute etter annerledes sex og vil hjem til kone/mann etterpå fordi de elsker de

Anonymkode: 8e316...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man kan godt elske partneren sin, men man respekterer de ikke. 

Anonymkode: 32355...fae

Er respekten knyttet kun til bruk av pikken, altså? 

Anonymkode: 399c4...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er vel tvert imot en ganske raus form for kjærlighet hvis man ikke knytter begrepet "å elske" uløselig opp mot "å ha et eksklusivt sexliv med". For puling og kjærlighet er da virkelig ikke samme sak.

Anonymkode: 399c4...4a8

Hvis begge to som har forpliktet seg til et forhold sammen er enig i at det er greit å ha sex med andre, da kan du sikkert si at det er en form for raushet i deres kjærlighet. Men nå er det vel slik at de fleste har gjort en avtale om å være trofaste med hverandre, også når det kommer til sex. Det å da være utro blir da et alvorlig avtalebrudd, det skaper ødelagt tillit og det viser manglende respekt for partneren.

For all del, de som ønsker åpne forhold må gjerne ha det, så lenge begge to er enige i å ha det slik. Utroskap trenger heller ikke være slutten på et forhold om begge tar tak i problemene de har sammen og finner en ny felles plattform for forholdet.

Ang. det at sex og kjærlighet ikke trenger å være det samme, det er jeg enig i. Men for mange, trolig de fleste, vil det å være trofast, også seksuelt, være en del av kjærligheten.

Men det å gå bak ryggen på en partner man har blitt enig om å være monogam med, det er mangel på respekt, og har ingenting med raushet å gjøre.

Anonymkode: 04d1c...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 16.31, Anonym bruker skrev:

Min mann og meg har vært lykkelig gift i 10 år. Vi var begge i forhold med barn når vi møttes. Vi gjorde det slutt med våre respektive partnere i ulikt tempo, men ventet på hverandre. 

Det var tøft når det sto på men har ALDRI angret. Han er min store lykke i livet!

 

Anonymkode: bae1b...e88

Hvor lenge holdt dere på før dere gikk ifra? Han jeg har holdt på med en stund som da er gift, klamrer seg fortsatt til de hjemme. Jeg vet at Jeg er den store rørleggeren! Men han har sagt han vil gå ifra, å tar aldri steget. Vil han aldri gjøre det da? Ekteskapet der henger i en rimelig tynn tråd. 

Anonymkode: eeb6a...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge holdt dere på før dere gikk ifra? Han jeg har holdt på med en stund som da er gift, klamrer seg fortsatt til de hjemme. Jeg vet at Jeg er den store rørleggeren! Men han har sagt han vil gå ifra, å tar aldri steget. Vil han aldri gjøre det da? Ekteskapet der henger i en rimelig tynn tråd. 

Anonymkode: eeb6a...74d

Den store rørleggeren 😂

Foresten så vil han aldri gå. Han vil bare fortsette å komme med unnskyldninger. Ta vare på deg selv, ved å avslutte dette. Finn deg en som er FRI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Nordisk skrev:

Den store rørleggeren 😂

Foresten så vil han aldri gå. Han vil bare fortsette å komme med unnskyldninger. Ta vare på deg selv, ved å avslutte dette. Finn deg en som er FRI. 

😆 Skulle stå ødeleggeren "ordlista😬". Men okei, jeg ser den og har sett litt tendenser til det tidligere. Det rare er at han holder en liten bekymring til hvem jeg er med noen ganger, om jeg har kommet meg greit hjem etter byen osv. Han viser at han bryr seg på en måte. Altså i en helhet så syntes jeg det er rart han ikke bare glemme meg da...?  

Anonymkode: eeb6a...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge holdt dere på før dere gikk ifra? Han jeg har holdt på med en stund som da er gift, klamrer seg fortsatt til de hjemme. Jeg vet at Jeg er den store rørleggeren! Men han har sagt han vil gå ifra, å tar aldri steget. Vil han aldri gjøre det da? Ekteskapet der henger i en rimelig tynn tråd. 

Anonymkode: eeb6a...74d

Faktisk i nesten to år. Men vi hadde en avtale om hvorfor som gjorde det håndterbart. 

Uansett, det var helt klart fra hans side at han skulle gå i fra henne, og viste hele tiden tydelige tegn på det. Jeg lurte aldri på om han i det hele tatt ville

Anonymkode: bae1b...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er veldig vanlig at følelser svinger opp og ned i løpet av et langt samliv, slik at man i perioder har lett for å bli betatt av andre uten at det betyr at man har sluttet å elske sin ektefelle. Forholdet er bare i en midlertidig bølgedal og det er sikkert da noen lar seg friste til et sidesprang, uten at de egentlig ønsker å bryte opp ekteskapet og familien. Og så er det de som er utro fordi de ikke er i det riktige forholdet og det er kanskje de som f.o.f velger å dra. Så det kommer vel an på hvilken kategori man faller i.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 14.57, Anonym bruker skrev:

Faktisk i nesten to år. Men vi hadde en avtale om hvorfor som gjorde det håndterbart. 

Uansett, det var helt klart fra hans side at han skulle gå i fra henne, og viste hele tiden tydelige tegn på det. Jeg lurte aldri på om han i det hele tatt ville

Anonymkode: bae1b...e88

I mitt tilfelle gjorde meg og min tidligere samboer slutt. Han er fortsatt med henne, men han sender meg Snapper om hyttekos (tar ikke med henne på bildene da), han starter samtalene med meg de fleste gangene. Han er interessert i å prate med meg. Hvorfor? Å kan det være han vil avvente alt og se? Han sier han ikke har det spesielt greit i ekteskapet. Dette har nok pågått i 3mnd. 

Anonymkode: eeb6a...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to som er utro mot sine partnere. De gjør det bare for spenningen og begge elsker kona og mannen sin. Den utro mannen er vistnok utro med mange da. Men veldig hengiven til egen kone. Merkelig at kona ikke skjønner han driver sånn. Men de har det tilsynelatende veldig bra sammen. De som de er utro mot er stort sett i egne forhold og ønsker ikke å bryte opp de heller . Sånn er det nok veldig mange som holder på 

Anonymkode: e0d45...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kola Teejay skrev:

Det er 2 forskjellige ting her. å elske en og å ha sex med. ikke blande de 2 sammen.

Også er det da også fullt mulig å ha følelser for mer enn en person.

Anonymkode: b7a07...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert følelser ute å går for hans del også. Det er litt opp og ned for meg. Det blomstrer ikke av følelser når jeg vet han er hjemme hos kona. Jeg tenker det som skjer det skjer. Hvis Jeg møter han tilfeldig igjen vil vi nok være litt svake for hverandre. 

Anonymkode: eeb6a...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Anonym.  Hei er ei jente på 30 år og er samboer med en gutt på 32 år. Så lurte jeg på om hvorfor han sa elskerinna mi til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 10.41, Anonym bruker skrev:

Nei, det er vel tvert imot en ganske raus form for kjærlighet hvis man ikke knytter begrepet "å elske" uløselig opp mot "å ha et eksklusivt sexliv med". For puling og kjærlighet er da virkelig ikke samme sak.

Anonymkode: 399c4...4a8

Kunne ikke sagt det bedre selv. Endelig noen som har skjønt det.    :helen:

Anonymkode: 6e1a6...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig å elske kona selvom man er utro. Men man mangler jo grunnleggende respekt, og et slikt menneske ville jeg aldri vært sammen med!

Mannen til venninnen min hadde en affære i over et år. Elskerinnen ble gravid...! Han ble hos kona, men ekteskapet tok slutt etter noen måneder av naturlige årsaker. At hun overhode vurderte å prøve er uforståelig, men de hadde et barn sammen. 

Anonymkode: 32355...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...