Gå til innhold

Hva ville dere valgt? (Tannproblem)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest MammaTilKidsa

Jeg hadde nok gått for implantatbehandling om jeg var deg. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor du må ta visdomstennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok gått for implantatbehandling om jeg var deg. Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor du må ta visdomstennene?

 

Det er litt dårlig plass i munnen min :)

Ellers er det ikke noe galt med dem, men det verker litt når de vokser. Det kan nok hende jeg kan beholde dem litt til, for jeg klarer å pusse og bruke tanntråd der. Men merker det har blitt dårlig plass.

 

Ja, kjenner jeg ikke helt er klar for årevis med verkende tenner. Implantat høres litt lettere ut, selv om jeg føler meg for ung for å ha det. Men på en annen side er det mange årsaker til at folk har problemer med tenner/får implantat. Noen er jo bare uheldige. 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8b7f5...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Kan jeg spørre hva du endte opp med å gjøre? Implantat eller regulering? Jeg står ovenfor en lignende situasjon nå, og er veldig i tvil. 

Anonymkode: c1f50...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/11/2018 den 0.35, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hva du endte opp med å gjøre? Implantat eller regulering? Jeg står ovenfor en lignende situasjon nå, og er veldig i tvil. 

Anonymkode: c1f50...4cb

Heisann! Helt ærlig så har jeg enda ikke gjort noe! Måtte trekke tannen, men den er så langt bak at det ikke synes, selv ikke om jeg gaper bredt. Men skal ta implantat etterhvert (Vært noen tøffe år med sykdom i nær familie, så alt annet ble prioritert bort)

Jeg leste en del om tannregulering, og fant ut at det ikke var noe for meg. Man kan risikerer å forandre symmetrien i ansiktet, at tennene flytter seg tilbake, at de blir løsere, etc, så jeg orker rett og slett ikke tanken. Implantat virker bedre.

Jeg har vært heldig da, og ikke hatt problemer med visdomstennene, så disse beholder jeg nok uansett.

Lykke til :)

Anonymkode: 1a43b...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. februar 2014 den 22.07, Anonym bruker skrev:

Jeg ville trekt visdomstennene. min erfaring er at det er kun problemer med de likevel. Synes alle jeg prater med har måtte trekke 1 eller flere av ulike grunner. Selv har jeg trekt 3 av 4

 


Anonymous poster hash: 226c8...40a

 

Samme her. Å trekke visdomstanna ta 30 sekunder.

Anonymkode: 49029...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Å trekke visdomstanna ta 30 sekunder.

Anonymkode: 49029...318

Nåja, det kommer da an på visdomstannen. Noen har vridde røtter og noen ligger dårlig tid, så ikke alltid det er så lett å komme til. Jeg har selv en visdomstann som ligger på skrå og rundt en nerve, og den vil ingen tannleger ta.

Anonymkode: 1a43b...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Å trekke visdomstanna ta 30 sekunder.

Anonymkode: 49029...318

Mener du at å trekke en visdomstann tar 30 sekunder?

Anonymkode: dc1f2...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...