Gå til innhold

Noen som har født på Ålesund sykehus?


bebis1

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er det noen her som har født på Ålesund sykehus i det siste? :)

Innleggene som lå her var ganske gamle, så vil ha litt oppdatert informasjon :)

Hvordan var det?

Følte du deg godt behandlet?

Lå du på barselhotellet etter fødselen? 

Har forstått det slik at man ikke får lystgass, stemmer det?
Har de badekar?

Hvordan var jordmødrene?

 

Er sikker mye mer jeg lurer på så bare skriv det du føler for om du har født der :)

 

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lystgass nei :/

Hadde en fødsel som endte i hastesnitt, men følte meg godt ivaretatt og trygg gjennom det hele. Etterpå lå jg på barsel, og er ikke så imponert.. Det tok 1,5 time etter at jeg var ferdig operert til jeg fikk barnet til meg. Hvorfor? Ingen spesiell grunn (var våken), og barnet og pappan var et par etasjer lenger opp og bare ventet de også.. Er lite avlastning å få på barsel, selv om man trenger hjelp til alt, og far får ikke overnatte. Men heldigvis va der noen helt fantastiske barnepleiere (spesielt to) som reddet oppholdet, og som såg at jeg holdt på å knekke sammen av søvnmangel. Dette var min første, så jeg visste ikke bedre, men min mor var lite imponert over "opplæringen" jeg fikk. Ble aldri vist hvordan jeg skulle stelle barnet eller bade henne, og det var lite hjelp å få i forhold til amming. Håper jeg får en "vanlig" fødsel nå, så jeg slipper barsel. Da drar jeg heller hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, dumt at du måtte ha det slik :( Å måtte vente 1,5 time med å se barnet er nå bare helt forferdelig! 

Var det mange som født samtidig som deg kanskje, siden du fikk så dårlig oppfølging? Man skal nå få oppfølging og spesielt når det er første. 

Når på året var dette? Har hørt at de er dårlig bemannet på sommeren og jeg har termin i fellesferien  :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var før fellesferien, og det var ikke kjempemange inne samtidig. Var god plass på varsel. Er veldig avhengig av hvem som er på vakt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg skal føde der neste år, men min mor har født 4 barn der (meg i Volda), hun var kjempe fornøyd og hadde ingen vondt å si om Åse. Min venninne fødte der for under 2 år siden og hun var fornøyd, smerte som F (hun hadde for stor åpning til å få smertestillende når hun kom inn), men hun ble godt ivaretatt og var storfornøyd med oppholdet. Samme sier min svigersøster, fornøyd og en problem og ganske så smertefri fødsel (hun fikk smertelindring). :)

Jeg har bare hørt godt om Åse sykehus, og jeg gleder meg til å føde der! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Var på omvisning for litt siden :) I 9. er det 5-6 (?) familie-rom om jeg ikke husker feil som mor, far og barnet bur på om alt går bra under fødselen og babyen er frisk :) Ellers så må man bu i 8. og slik jeg forsto det så var det ikke mulighet for at far kunne bu der... Men er ikke helt sikker altså...
Når har du termin Skatten_? :) Kanskje du får mulighet for omvisning? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Når jeg googlet litt mer fant jeg denne her som var mer oppdatert:

http://www.helse-mr.no/HelseMR/Barselopphald%20-Åesund%20sjukehus.pdf

Stemmer at det er seks rom i 9. etasje. Har termin i begynnelsen av august, så spørs om det blir mulig med familierom siden det er høysesong for fødsel ;) Lov å håpe da. Har akkurat flyttet tilbake til Ålesund, og jordmora på helsestasjonen som arrangerer omvisninger er borte hele juli. Men jeg skal sjekke med helsestasjonen på Moa om de har noen planlagte omvisninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg fødte på Ålesund sykehus og kunne ikke blitt mer fornøyd med selve fødselen! Jeg hadde en risikofødsel hvor babyen's puls sank noe helt utrolig under hver rie, hun kom som supermann med en hånd ved annsiktet og navlestrengen surret 3 ganger rundt halsen, men alle jordmødrene/legene holdte seg rolige igjennom hele fødselen, så jeg ante ikke at noe var galt. Dette gjorde at jeg slappet av og klarte å fokusere riktig. 

Det jeg var mindre fornøyd med var at jeg fødte datteren min kl 00.05, så bare 30 minutter etter at hun var ute ble barnefar og min mamma sendt på hue og rævva ut FØR babyen hadde bli målt og veid! Pga risikofødsel ble jeg lakt på et rom på føden og ikke barselhotellet hvor jeg lå alene helt til kl 09.00 neste morgen... Jeg var bare 17 år gammel og ganske redd... Jeg sa ifra om det til jordmor før mamma og kjæresten ble sendt hjem, men de fikk ikke en gang lov til å sove i stolene som stod ved senga mi... 

Lå 4 netter alene på sykehuset før vi ble flyttet til barselhotellet hvor alt ble mye bedre! Måtte være lenge på sykehuset pga jeg slet med ammingen i starten, men etter å ha kranglet meg på barselhotellet gikk pluttselig ammingen nesten uten problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...