Gå til innhold

Tippetråd


ini

Anbefalte innlegg

Noen som har følelse på guttebaby eller jentebaby?

 

Jeg har helt klar jentefølelse, mens mannen har trua på gutt.

... Og vi hadde det akkurat likt forrige gang, og mannen hadde selvsagt rett  :fnise:

Men denne gangen tror jeg oppriktig det blir jente. Ikke at det betyr noe, babyen er akkurat like velkommen og magisk hvem enn h¨n er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid sagt at hvis jeg blir mye kvalm i neste svangerskap så er det jente. Var ikke noe dårlig første gang og fikk en gutt. Nå har jeg vært kvalm fra morgen til kveld i fem uker snart så da tipper jeg jente. Vet ikke om det er noe i det men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som om mange damer ønsker seg jente mens mennene ønsker seg gutt, og tipper deretter. Kanskje ikke så rart.

 

Jeg har egentlig tenkt fint lite på kjønn, men håper jo vi får se noe på UL. Var i uforskammet god form hele forrige svangerskap, fikk gutt. Nå har jeg vært kvalm døgnet rundt og rimelig utmattet til tider. Så gjenstår det å se om denslags har noe å si ;) Må ærlig talt si jeg er litt likeglad med kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder også kvalme med jente. Har en av hver fra før, og var definitivt mest kvalm i svangerskapet med jente. Har vært kvalm på samme måte som da jeg gikk gravid med henne denne gangen, så derfor tipper jeg på jente. Jeg har ikke noe som helst mer lyst at det skal være det ene enn det andre, så hva det viser seg å være spiller ingen rolle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig tråd! ;)

 

Jeg har to gutter fra før - og i begge svangerskapene var jeg kvalm i ni måneder...

 

Denne gangen er jeg helt fin! Så jeg tipper jente... (Men er selvfølgelig akkurat like fornøyd uansett, bare det blir en baby;)

 

For øvrig - guttene våre har BARE fettere! På både min og mannens side! Så statistisk sett bør det vel komme jente snart..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet med å tro det ble gutt nr 2 da jeg allerede fra tidlig av bare måtte ha noe salt. Men aldri kvalm ved forrige og nå kvalm hele tiden så kanskje det er ei jente? Det blir spennende å se etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutt ifrafør og da var jeg veldig bra form. Nå har jeg vært konstant kvalm, uvell og utmattet. 

 

Er ganske likegyldig til kjønn da jeg har en tøff fødtsel og barseltid bak meg for både barn og meg slik at fokuset er mer på friskt barn og mor:) Enn så lenge ihvertfall. Positive og negative sider ved begge kjønn. Tenker at det er mest praktisk med to tette gutter både i forhold til økonomi/utstyr og større sannsynlighet for lik interesser. 

Mens jente gir jo familien litt mer "balanse". 

 

Har alltid ønsket meg 3 barn også. Men hvis vi får gutt nå så tenker jeg at 3 gutter vet jeg ikke om jeg er interessert i. Men hvis det blir jente nå så har vi en av hver og da kan 3.mann være aktuell en gang i fremtiden:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting å sammenligne med. Men har en fornemmelse at dette blir en gutt. Ingen forklaring på det heller bare en følelse. Svaret kommer 4.mars:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klar guttefølelse sist. Og gutt ble det. Nå føler jeg det er jente. Er nesten ikke noe kvalm denne gangen sammenligna med sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset tar vi oss selv i å si 'Han' hele tiden, begge har følse av en han, men både jente og gutt er mer enn velkommen❤️

Endret av Lunagold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trodd på han hele veien, men med en puls på 156 i uke 12+0 tror jeg kanskje jente. Har ikke jenter normalt såpass "høy" puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist hadde jeg veldig guttefølelse og bestemte meg for navn før jeg var på ul og fikk bekreftet at det faktisk var en gutt.. Var veldig kvalm det svangerskapet..denne gang er jeg ikke like dårlig som sist, så hvis forrskjellige svangerskap har noe å si skulle man tro det ble en jente denne gang.. Har faktisk følelsen på at det blir en jente nå..men samtidig har jeg flere guttenavn klar, hehe..men har jo god tid å finne navn :) hadde egentli ikke lyst å vite kjønn på oul, men jeg tror jeg har ombestemt meg, blir så nyskjerrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt lå mellom 145-160 hjerteslag i minuttet gjennom hele svangerskapet. Tror jenter bruker å ligge lavere.

Hvor tidlig kan jordmor måle det? Husker ikke fra sist gang...

Endret av Snart2SøteSmå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt lå mellom 145-160 hjerteslag i minuttet gjennom hele svangerskapet. Tror jenter bruker å ligge lavere.

Hvor tidlig kan jordmor måle det? Husker ikke fra sist gang...

De sier guttene har tregere enn jentene. Men den tror jeg ikke på lengre. :-P

Jordmor kan vel måle det tidlig, men målte ikke på meg sist før jeg var i uke 15 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter har ofte høyere enn 150, og guttene omvendt. Men alt har jo unntak:P Jeg er veldig spent på om det er en liten jente eller gutt inni her:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Før jeg ble gravid var jeg sikker på at mitt første barn kommer til å bli en gutt. Kunne ikke se for meg at jeg fikk n datter. Etter at jeg ble gravid har jeg veldig følelsen av at det er ei jente der inne :) Vet ikke hvorfor, men når jeg tenker på babyen er det alltid en jente. Henger meg også mye mer opp i jentenavn, guttenavn har jeg helt glemt å tenke på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...