Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke navn allerede? ;)


Sesilia

Anbefalte innlegg

 

 

 

Vi har et guttenavn og et jentenavn som ikke ble brukt da VesleTrollet ble født, så jeg tipper det blir ett av de navnene vi bruker. Vi skal ikke vite kjønn på ultralyd, så må vente til fødsel med å bestemme oss helt. Begge er oppkalling, og jentenavnet finnes garantert ikke på noen topp 10 liste. Vanlig, norsk navn, men ikke på små jenter iallefall de siste 40 åra :)

Kanskje vi vil bruke samme navn dersom vi begge får jenter ;) ihvertfall i samme "sjanger" virker det som.

Vi har en liste å gå på fra da jr kom til verden for tre år siden. Han fikk et navn som vi likte, som var delvis oppkalling og som ikke lå på noen toppliste. Skal sies at navnet har fått en liten oppsving siden ;) Synes jeg har mange guttenavn å velge mellom men bare et par-tre jentenavn hvorav et er klar favoritt.

Navnet til VesleTrollet står på "ikke-lista" til CamillaJ :) Har ennå ikke truffet en baby eller lita jente med det navnet. Vet om 2 jenter i 12-13 års alderen, ellers er det bare gamle damer som heter det. Veldig fornøyd med navnet :) Blir spennende å se om vi tenker på samme navn, men enig i at det uansett kan høres ut som vi er i samme gate. Tror nok magetrollet blir ganske så alene om navnet sitt i klassen om det blir jente, men alle kan jo ikke hete Thea, Lea(h) og Sara.

Hehe, sant det, ville vært litt trist ;) Navnet "mitt" er også litt gammel-dame-aktig og også oppkalling etter min mormor. Litt snodig kanskje, men i nabolaget her synes det å være veldig mange barn med litt "eldre" navn som kan være i samme sjanger som mine navn, som Ragnhild, Frøydis, Sigve, Astrid, Sverre, Thorvald etc. Veldig lite topp-10 navn altså, men det finnes da både små Noah'er, Alma'er, Selma'er, Nora'er og Viktor'er her også :) Navn er faktisk litt gøy :P

Ja navn er gøy, men også frustrerende om man ikke finner noe man liker. Eller ikke blir enige. En dag jeg får logget meg på pc'en skal jeg jammen sjekke på SSB om navnet "mitt" har vært 10 på topp, og i tilfelle når :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes også det er gøy å tenke litt navn.. Men tenker bare guttenavn, selvom jeg egentli hadde følelsen av å få jente.. Hehe ;) men får vente til etter OUL, men håper å ha navnet klart til fødsel. Mange av mine favorittnavn er opptatt eller alt for lik navn i familien..:/ sist fikk jeg viljen min, men denne gangen tror jeg samboer har mer han ville sagt :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi visste ikke kjønn sist, så da hadde vi et guttenavn klart som ikke ble brukt. Blir det gutt denne gangen blir det sikkert det navnet. Jentenavn er verre. Vi har et navn som blir tilnærmet oppkalling på begge sider, men det er ikke et navn jeg liker særlig godt. Syns det er veldig dumt, for jeg tror at familiene ville vært glad om vi hadde valgt det. Jeg har mange jentenavn jeg liker, men mannen min var kun enig i det ene, og det ble naturligvis navnet til storesøster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn har jeg plenty av, forandrer seg litt fra år til år.

Guttanavn, vanskelig.

Har funnet et jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en liste hvor jeg skriver opp navn jeg liker:) Så får vi se hva vi ender opp med. Jeg tror kanskje jeg er en av de som må møte babyen først :)

Signerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...