Gå til innhold

Jentenavnet Marselie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man hete dette i Norge?

Jeg synes det er nydelig, og på Bergen-dialekten så får det en fin klang.

"Marr-selie"

 

Men på østlandet blir det jo "Marsj-eli"  :huh:

 

Det er jo veldig fransk, og jeg er egentlig imot å bruke typiske utenlandske navn på klin norske barn ;) 

Men jeg tenkte jeg kunne høre hva folk synes.

 



Anonymous poster hash: 16cc1...010
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes det går fint, hva med å stave det Marcelie da vil kanskje flere uttale det med tydelig r på østlandet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Oslo, oppvokst i Marselis gate. Det kunne ikke falle meg inn å uttale det Masjelie, bare så det er sagt. Men som Sommertiara sier, skriver du det med C så unngår du hele problemet (selv om det er penere med S). Syns ikke det er spesielt fint, men det er en annen sak. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et pent navn, men jeg bor i Trøndelag og vi er eksperter på å ødelegge pene navn. Marsh-ellje er dessverre ikke pent i mine ører, så tror det er et litt geografisk avhengig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hvordan det skrives så hadde eg syntes det var vanskelig å finne riktig uttalelse. Eg hadde sagt 'Mar'-'se'-'lie'. Og det blir nok feil. Men eg e jo bergenser... Men likavel fint navn synes Eg!



Anonymous poster hash: 7c103...b7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

mener ikke å være frekk (men jo) dere er ganske frekke for mitt navn er faktisk  MARSELIE! dette er et nydelig navn om jeg kan få si det selv:)  jeg er halvt fra østlandet og halvt fra vestlandet/trøndelag og der utaller alle det mar-se-lie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2014 den 7.20, Anonym bruker skrev:

Kan man hete dette i Norge?

Jeg synes det er nydelig, og på Bergen-dialekten så får det en fin klang.

"Marr-selie"

 

Men på østlandet blir det jo "Marsj-eli"  :huh:

 

Det er jo veldig fransk, og jeg er egentlig imot å bruke typiske utenlandske navn på klin norske barn ;) 

Men jeg tenkte jeg kunne høre hva folk synes.

 

 


Anonymous poster hash: 16cc1...010

 

Marcelina er mye penere. 

Anonymkode: 33808...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
18 minutter siden, strandsandaler skrev:

frekkt :(

Fikk du ikke oppmerksomhet nok på det første innlegget, så derfor måtte du skrive ett til? Er du alltid veldig avhengig av oppmerksomhet, og at andre synes synd på deg?

Det er ingen som skriver noe stygt om navnet ditt. Så slutt å vær så følsom og hårsår. 

Anonymkode: 7803f...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, om ein seier det rett fram 🙂( ser for meg at trønderar kunne finne på ei snodig uttale, men folk forheld seg som oftast til slik foreldre/namneeigaren sjølv uttaler det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra østlandet og ville aldri sagt Marsj-eli heller... Ville sagt det akkurat som det skrives: Mar-se-lie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. mai 2018 den 9.18, strandsandaler skrev:

frekkt :(

Er det frekt at noen ikke liker en bestemt bokstavkombinasjon, altså?

Det er ikke DU personlig som blir kritisert. Det er kun en lyd.

Og HI, jeg ville ha tatt noe annet. De som heter Marselie har tendens til å bli grumpy. Det vil du vel ikke at barnet skal bli??

Anonymkode: 691b1...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...