Gå til innhold

Bekymret før ultralyd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innkallelse til den ordinære ultralyden om en måned og allerede nå bekymrer jeg meg. Grunnen er at den som utfører ultralyden, en jordmor av den eldre garde, har rykte på seg til å være spesielt stygge mot overvektige gravide. Hun er altså ikke generelt frekk. Hun finner ikke hver kvinnens "svake punkt" for å plage dem, det er altså kun de overvektige som får gjennomgå.

 

Jeg blir fulgt opp i svangerskapet både av ei omsorgsfull jordmor i kommunen og av min fastlege. Jeg har allerede tatt glukosebelastning og må sikkert ta det flere ganger. Foreløpig er alt såre vel. Jeg har åpenbart et lett svangerskap. Jeg synes det er greit at min fastlege og faste jordmor vil ha meg inn til ekstra kontroller pga min overvekt, da disse behandler meg med verdighet og respekt.

Jeg er veldig redd for å utvikle fødselsangst dersom jeg må møte mennesker i helsevesenet som ser på meg som et fettberg av problem og behandler meg deretter.

 

Noen råd? Noen som har hatt ubehagelige opplevelser av denne art på ordinær ultralyd?

 

Anonymous poster hash: 89547...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...