Gå til innhold

Symptomer


Ayka

Anbefalte innlegg

Kanskje litt tidlig enda,men er det noen som har gravid-symptomer??

 

Jeg fikk en mistanke om at jeg var gravid da jeg plutselig ble plaget med "rastløse ben" igjen på natta. Hadde også dette med de to første. Og når jeg da hadde det 4-5 netter på rad,skjønte jeg at det var "noe".

Ellers så er jeg litt trøtt for tiden,men formen er fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjente i ca to uker at det var noe rart og så kom syntomer på rekke og rad. Sånn dom murring, såre brystvorter, sliten, treg mage og uggen.

 

Vært uggen noen dager nå, men i dag gikk det over i lett kvalme. Off. Startet to uker tidligere denne gangen. Håper jeg slipper ekstremkvalme og spying døgnet rundt i ukesvis denne gangen.

Er 4+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vært små kvalm og uggen i uke 4-6, men nå kjenner jeg ingenting. Har fått større pupper, noe samboerns synes er stas;) ellers har jeg voldsomme humørsvingninger. Går fra pur lykke og stort smil til sånn la meg være i fred humør. Lunte er kort og det som vanligvis bare irriterte meg fører nå til ganske store utbrudd fra min side. Litt slitsomt akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg en smule kvalm, men klarer å holde det i sjakk med å spise litt oftere og drikke iskaldt vann

(Litt rart men det hjelper) :) OG er VELDIG trøtt for tiden..kunne sovet hele dagen hvis eg hadde hatt tid til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom omtrent på dagen 6 uker! Og blir bare verre og verre...😣 Og trøttere og trøttere.......zzzzzzzzzz. Kjennte ingenting, bortsett fra ømme pupper frem til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt, og har fortsatt flyst med symtomer. Det som fikk oppmerksomheten min i jula var en dag vi var ute i kulden så var jeg varm på hele kroppen, men brystvortene mine sto plutselig i brann. Føles som noen står med lighterflamme på dem. Utrolig vondt!

Før det hadde de våre ømme, men jeg skulte det på andre ting.

Helt til det liksom ikke gikk over. Jeg har sovnet flere ganger til dagen, men er like trøtt. Ligamentsmerter til di grader v/ nys, latter,hoste, brekninger, og når jeg reiser meg fra sittende stilling, skikkelig var for lukter, brekker meg, og spyr av ferskvaredisken, parfyme, plutselig ville jeg vrenges av dufter jeg normalt elsker.

Uff jeg ble skikkelig dårlig av godlukten svigerfar brukte i julen. Hintet til han om at han trengte ikke å spraye seg med ny dose vær gang han/vi skulle ut.

Ellers så ble det også en ny symtom ting denne gang som jeg aldrig har opplevd før i svangerskap kun ved sykdom, og det er metallsmak i munnen som jeg ikke blir kvitt samme hva jeg gjør Tannpuss, munnskullevann, mat, drops funker i det jeg har det i munnen, men når det er tomt er metallsmaken tilbake. *urk* Det er ikke lett, og spise, eller ha matlyst gitt..

 

-Lykkespiren 6 uker i dag <3

Endret av Lykkespiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøtt, uggen, kald, lett bilsyk, reagerer på lukter, dilla på bringebær og hormonel (lunta er kort!!).

 

Det varierer veldig dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig litt ligamentsmerter, kvalm innimellom, fryser, trøtt og sliten, mye og tyntflytende utflod :sprettoy: , og får hjertebank og halsbrann av kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensesmerter og ligamentsmerter, masse luft i magen, halsbrann, fryktelig såre bryster/brystvorter (kan ikke la dyna komme borti dem på natten), uggen/småkvalm, slapp og trøtt, lettrørt, veldig var på alle slags lukter. Kan ikke tro at jeg ikke skjønte jeg var gravid før jeg testet positivt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tisse oftere, var på lukter, Blir svimmel av varm dusj og badstue (noe jeg til vanlig elsker, reagerte på dette i forrige svangerskap også), lettrørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vært veldig kvalm , men frisk som en fisk når jeg begynte med armbånd ( mot bilsyke / svangerskapskvelme ) har de på natt og dag , beholder de på noen uker til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kan føye et nytt symptom til lista nå: Ekstrem sult! Uansett hva jeg putter i meg er jeg sulten igjen etter maks en time. Heldigvis er det ordentlig mat jeg har lyst på, og ikke kaker eller godteri, men likevel ... Det hjelper ikke med bare frukt/grønnsaker, må ha noe som metter ordentlig. Foreløpig har jeg ikke lagt på meg, men er litt spent på hvordan dette skal gå, ja! :fnise: Mannen synes det er svært så festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt, og har fortsatt flyst med symtomer. Det som fikk oppmerksomheten min i jula var en dag vi var ute i kulden så var jeg varm på hele kroppen, men brystvortene mine sto plutselig i brann. Føles som noen står med lighterflamme på dem. Utrolig vondt!

Før det hadde de våre ømme, men jeg skulte det på andre ting.

Helt til det liksom ikke gikk over. Jeg har sovnet flere ganger til dagen, men er like trøtt. Ligamentsmerter til di grader v/ nys, latter,hoste, brekninger, og når jeg reiser meg fra sittende stilling, skikkelig var for lukter, brekker meg, og spyr av ferskvaredisken, parfyme, plutselig ville jeg vrenges av dufter jeg normalt elsker.

Uff jeg ble skikkelig dårlig av godlukten svigerfar brukte i julen. Hintet til han om at han trengte ikke å spraye seg med ny dose vær gang han/vi skulle ut.

Ellers så ble det også en ny symtom ting denne gang som jeg aldrig har opplevd før i svangerskap kun ved sykdom, og det er metallsmak i munnen som jeg ikke blir kvitt samme hva jeg gjør Tannpuss, munnskullevann, mat, drops funker i det jeg har det i munnen, men når det er tomt er metallsmaken tilbake. *urk* Det er ikke lett, og spise, eller ha matlyst gitt..

 

-Lykkespiren 6 uker i dag <3

13+2 , og fortsatt samme symtomer.

Zombie som trenger søvn, men aldrig får nok søvn. Våkner på nettene 1-3 ganger pga full blære, og får ikke sove igjen. Kvalm m/brekningsanfall 24/t i døgnet.

Ømme pupper, ligamentsmerter, føler gangen min endrer seg pga jeg kjenner det i korsryggen mer å mer. Føler jeg vagger litt. Er tungpustet enda og går og håper på overskuddet som skulle ha kommet nå i 2.trimester. Sliter med å være konstant trøtt, og dårlig *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...