Gå til innhold

UL-tråd


ini

Anbefalte innlegg

Tenkte vi trenger en ultralyd-tråd :)

Vet det er mange som allerede har hatt tidlig UL, og mange som skal fremover.

 

Skriv gjerne inn om du har vært på UL, hva du så, hvordan opplevelsen var, og om du har bilde du vil dele så del gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL 4+2, så da ingenting, utenom fortykket livmor, som tydet på at graviditet var på gang.

 

Så 5+4, og så da en fostersekk med en pitteliten strek inni, men det var for tidlig til å finne hjertelyd (kanskje det også er forskjell på UL-apparatene?). Og viktigst av alt: At embryo var på riktig plass.

 

Og skal på nytt i morgen, 8+4. Er fryktelig nervøs og redd og fryktelig spent samtidig. Livredd for at noe skal være galt, og samtidig tror jeg jo at det går fint. Men redselen for MA blir større og større dess mer det nærmer seg!

 

Jeg får ekstra oppfølging med UL på grunn av svangerskap utenfor livmor og fjerning av eggleder i oktober 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL 8+ 0, det er nå tre uker siden. Alt sto bra til!! Veldig godt å få den bekreftelsen, mulig det blir en til neste uke...men det er så dyrt!!

 

Å lykke til i dag ini!!!:)

Endret av Rosarose8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt flere ul pga tidligere ex.u.

Første 4+4, så kun fortykket slimhinne.

5+4 et lite embryo på riktig sted.

6+4 et lite embryo med bankende hjertet.

10+4 et fint lite foster med sterke hjerteslag, som vinket og hoppet inni magen <3

En helt utrolig god følelse, både jeg p ultralyd jordmora hadde tårer i øynene <3 fikk mange bilder både i 2D og 3D :)

Jobber på en gyn/føde avdeling og blir derfor fulgt nøye opp :) ny ultralyd uke 14 for å se over vitale organer og hjertet :) fikk ikke høre på hjertet da dette visstnok kiler er bra for den lille så tidlig, men fikk se på de sterke hjerteslagenen<3 gled dere jenter, det er helt fantastisk :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg har ikke vært så aktiv her inne siden november. Blir litt mye stress med all diskusjon om symptomer, bekymringer og andres vondter;-p men nå nærmer jeg meg 11uker (tror jeg) og føler mer og mer at jeg faktisk er gravid. Føler meg klar til å flytte inn i "gravid-bobla" igjen:-)

I morgen skal jeg på tidlig UL for å se hvor langt jeg er på vei. Jeg hadde ikke mens etter SA, så vanskelig å si akkurat når EL var. Kjenner jeg er superspent nå. Håper litt på at jeg er lenger på vei enn jeg tror. Lurer fryktelig på om det er 2:-p og håper sånn at h*n er frisk. Jeg ser at flere ser en vinnende baby i uke 10, så satser virkelig på det i morgen!!!

 

Nå ligger jeg rett ut på sofaen, har vårt våken siden halv seks..er så kvalm i dag og har veldige smerter i mage, nakke og rygg. Så skal bli godt med en UL i morgen og få konstantert at alt er bra. SA fra oktober sitter fortsatt godt i minnet.

 

Ha en fin dag dere alle. Dette ble et langt innlegg:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, Oss&2 og Veslaa!

 

Jeg var på UL i går, 8+5, og fikk se et deilig fint hjerte som slo i riktig takt og en liten klump som kanskje var noen dager kortere enn antatt, men gynekologen sa at det sannsynligvis bare var unøyaktighet. Det var sååååå fint og lettende! Så det blir kanskje en baby på ordentlig denne gangen  :wub:  

Ny UL den 20.01, er da ca. 10+2, blir suuuperspennende å se om utviklinga går i riktig retning  :pls: Og å få titte en gang til på lille knøttet:)

 

 Masse lykke til i dag, ina86! Håper det går bra, og at baby vinker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi se en liten knøtt på 42mm. Lå og sprellet med armer og bein, til og med de små tærne fikk vi se <3 like magisk hver gang. Helt utrolig at vi får smygtitte inn på livet i magen! Og bare 11 uker gammel er den så perfekt:-) ingen syndromer eller hjertefeil å se. Så mor og far er lettet og glade:-) jordmor var litt usikker på om hun så en pose på magen der navlesnora går inn. Type navlebrokk. Dette har alle frem til uke 10, men da skal det trekke seg tilbake. Legen mente dette ikke var noe å bekymre seg for, siden jeg var 10+6 i dag , men jordmor var redd hun hadde skremt meg litt med denne beskjeden og hun ville ha meg tilbake om 2 uker. Bare for å se at alt var bra, og ikke gjøre meg bekymret:-) og vi sier ikke nei takk til en ny titt i uke 13:-) så god service har jeg aldri vært borti:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggriser:-) enslig25, er 9 uker i dag. Hva fikk man se på ul på dette tidspunktet? Klarer ikke helt å skjønne det er noe der inne, gleder meg sånn til min tur om 2,5 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal når jeg er 9+1.. Kan man egentli se noe?armer/bein? Eller er det bare en liten klump/"reke"? Hehe;P

Jeg drar så todlig bare fordi jeg vil høre hjertet, men blir jo spennende å se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9+1 i dag, så et litt butt miniatyrmenneske med stort hode og peivende armer og ben. Og midt inni en "blinking" som er hjerteslagene. Litt mer spennende på ordinær UL, for da ser man så nøye og detaljert, men allikevel koselig å se bevegelse og hjerteslag tidlig synes nå jeg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var på UL i dag, og alt så flott ut! Deilig! Jeg trodde selv jeg var 12+5, og det mente jammen jordmor også! Så ingen forskyving av termin, foreløpig... Veldig fin opplevelse!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på tidlig ultralyd og det var fantastisk å se den lille i magen.. ble forflyttet 3 dager til 12 + 5, fikk se det meste bla. bankende hjerte, armer og bein som bevegde på seg, munnen som åpnet og lukket seg, hjertelyden.. herregud, hvor rørt både jeg og bf var. HERLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to ul'er: 7+3 og 12+1. Alt fint begge gangene. Siste gang satt småen med armene i kors. Utrolig hyggelig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL 10+0, så en flott liten skapning med bankende hjerne og som danset litt for oss. Det var kjempe koselig og utrolig fasinerende å se. Man vet det er en liten skapning der inne, men å se at det faktisk er et bittelite menneske er helt utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL da jeg var 7+6. Da så vi en liten klump med et bankende hjerte:) Fikk også se 3D, og da fikk vi se at den hadde hode, kropp og utvekster som skulle bli hender og føtter. Skal tilbake om 6 dager, da er jeg 11+4:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...