Gå til innhold

Jeg trenger hjelp av dere pappa'r..


snart_alenemor

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Håper dere kan komme med tips til en "alene mor".

 

Jeg beholdt nurket etter et "uhell" med en bekjent, stikk i strid med hva han ville. han vet han skal bli far. Han vil ikke ha noe med barnet å gjøre - noe han var klar på fra dag en.

 

I ettertid nekter han for å være far, og å ta en dna test.

 

Av respekt for at han ikke ville ha barnet, når jeg sa jeg var gravid, har jeg ikke oppgitt han i papirer. Har noen spurt hvem som er far har jeg svart "det vil jeg ikke si, for vi er uenige om ting".

 

Han er i bunn og grunn en bra fyr, som jeg ikke ønsker "sverte" på noen måte.

 

Jeg har ikke kontaktet han i svangerskapet, siden han ikke ønsker å ha noe med meg å gjøre.

 

Har dere tips til hvordan jeg skal løse dette? Hvis dere kunne velge, hva ville dere valgt da? Bli oppgitt som far til et barn dere ikke ønsket, eller at mor skulle la dere være i fred? Bør jeg informere han når nurket blir født?

Endret av snart_alenemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Eg trudde ein alltid skulle føre opp kven faren er om ein veit det. Kan jo vere greit om 18 år når barnet vil vite kven pappa er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei,

 

Håper dere kan komme med tips til en "alene mor".

 

Jeg beholdt nurket etter et "uhell" med en bekjent, stikk i strid med hva han ville. han vet han skal bli far. Han vil ikke ha noe med barnet å gjøre - noe han var klar på fra dag en.

 

I ettertid nekter han for å være far, og å ta en dna test.

 

Av respekt for at han ikke ville ha barnet, når jeg sa jeg var gravid, har jeg ikke oppgitt han i papirer. Har noen spurt hvem som er far har jeg svart "det vil jeg ikke si, for vi er uenige om ting".

 

Han er i bunn og grunn en bra fyr, som jeg ikke ønsker "sverte" på noen måte.

 

Jeg har ikke kontaktet han i svangerskapet, siden han ikke ønsker å ha noe med meg å gjøre.

 

Har dere tips til hvordan jeg skal løse dette? Hvis dere kunne velge, hva ville dere valgt da? Bli oppgitt som far til et barn dere ikke ønsket, eller at mor skulle la dere være i fred? Bør jeg informere han når nurket blir født?

Fikk vite rundt Juni/juli 2013 av eij jeg hadde en sommerflørt med, hun var da 18 og æ 19.

Tok det først veldi vanskelig, va ikke helt sånn planan æ hadde sett før mæ, økonomisk sett å generelt var det ikke tia før å bli Pappa. Så jeg sa klart i fra om at æ ikke ville ha den eller noe med den å gjøre.

Når hun var rundt 3-4 månder på vei innså æ at ho kom til å beholde ongen, å at hvis æ nu ikke tar tak å faktisk være dær for ongen, stille opp så godt æ kan i alle fall å møte gutten å inkludere mæ i livet hannes på tross av at det er over 100mil i mellom oss. Æ fant ut at en dag kommer æ til å angre på at æ ikke gjor det æ gjør nu. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Spør han en gang til. Prøv å vær flink til å spørre åpne spørsmål.

Det er vondt for oss å bli "påtvinget" å bli pappa, og det er mange som ikke er klar for det.

 

Det snur seg nok ganske fort etter at den er kommet ut.

 

Men det er jo også de som mener at å havne i en slik situasjon er en "voldtekt" av oss som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...