Gå til innhold

Når forteller dere nyheten til barna?


Valiana

Anbefalte innlegg

Har en datter som blir tre år i april. Jeg er nå 9+4 uker. Har iallefall tenkt å vente til etter 12 uker, men synes kanskje også det blir litt tidlig? Men, må vel iallefall si det når magen blir såpass tydelig at andre kan finne på å kommentere til henne.

Noen med erfaring?

Noen lure innfallsvinkler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min yngste er snart 10. Tror jeg forteller barna samtidig med våre foreldre om et par uker. Er nå ca 7 uker. Synes det blir feil når de er så store at andre vet før de.

 

Spørs hvor fort det vises på deg. Jeg har vært langt på vei før det vises. Jeg hadde ventet lenger med en 3 åring. Husker ikke når de to eldste fikk vite med yngste. De var da 3 og 5 da hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring fra barnehagen: foreldre forteller det gjerne for tidlig, det blir veldig lang ventetid for barna, de har jo ikke begrep om hvor lenge 6 mnd er for eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en på tre og vi har snakket litt med ham om hvordan det ville vært å få en baby, sondere terrenget-aktig. Foreløpig er det ingen andre enn PT'en min som vet ;) da jeg bare er i uke 9. Nærmeste familie får sikkert vite når det faller seg naturlig etter uke 12, og så slag i slag. Det blir således ikke hemmeligholdt for jr, men tror ei heller vi setter oss ned og snakker om storebrorrollen før magen er godt og vel synlig. Sikkert litt annerledes med større barn, da ville jeg nok fortalt dem det først, men etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet min lille Rose i uke 21 pga trisomi 21 og tillegslidelser som ikke var forenelig med liv i januar 2012:( da var jenta vår nesten fem. Jeg har også hatt fem ma/sa:( Jeg kommer til å vente til duotest er tatt før jeg forteller det til henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har ca to år mellom sine? Vet ikke hvor mye førstemann kommer til å forstå når han er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre to på 3 og 6 har akkurat fått vite det. 😊 Er bare i uke 9, og har sagt at det er noen ganger det går galt (men som regel går det bra). Vanskelig å holde skjult når jeg er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det 1. juledag til guttene på 3 og 8 :) Aller mest fordi vi fikk besøk av familie som bor langt borte i jula, og da ville vi si det til dem, og da måtte guttene også få vite det... Men ja, det blir laaaang ventetid, særlig for minstemann, men nå teller vi "frukter" hver uke - da vi fortalte det var babyen kirsebærstor, så ble den jordbærstor... osv... :) I tillegg har vi hatt det litt gøy med at guttene har fått lov til å fortelle nyheten til familien, og det har de syntes var kjempe stas og det ble mange gode historier av det.. :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har to på 4 og straks 7.

Vi kommer ikke til å si noe før etter ordinær ultralyd. Litt med at jeg ikke vil fortelle det til så mange enda, og jeg tror det blir veldig lenge å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...