Gå til innhold

Når mormor misforstår rollene.


AnneTøy

Anbefalte innlegg

Sliter litt med at mormor ikke helt forstår at hun er mormor, og ikke mor. Småtten er ofte på overnatting, og da gjør hun hva hun vil. Klipper hår og negler og skifter klær (noe som er helt OK, men vi får ikke tilbake klærne som var på ved ankomst).

 

Når de er ute, hender det titt og ofte at barnet har for lite klær på seg. Eller er søkkvåt. Vi forsøker å gi beskjed på fine måter, men det nytter ikke. Og det er alltid noe nytt. Dersom noe er i veien med barnet, vet mormor best. Hun vet til og med bedre enn det som legen sier!

 

Hvis vi sier nei, sier mormor ja. Jeg river meg i håret av fortvilelse!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klippe negler er vel helt greit, det er jo en del av stellet, men hadde sagt klart fra om at klipper hun så mye som et hårstrå til blir det slutt på all overnatting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klipper så langt ned, har prøvd å gi beskjed om at det blir for kort. Behøver ikke å klippe neglene hver gang barna bader. Jeg skjønner at hun liker å dulle og stelle, men det blir rett og slett litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er jo et alternativ, men jeg har jo et håp om at konflikten kan løses på en annen måte. Jeg vil jo gjerne ha et godt forhold til mamma, og jeg vil jo at barna skal kunne være der av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...