Gå til innhold

Hva om barnet ikke slutter å skrike selv om man plukker dem opp?


Vibeke&gullguttene:)

Anbefalte innlegg

Jeg har en blid og fornøyd liten gutt på 4 1/5 mnd, MEN når kvelden kommer, dukker det frem et lite skrikemonster!

 

Vi har samme rutine hver dag, bading, pysj, amme på mørkt rom, lille sovner nesten(øynene er igjen) også begynner skrikingen altså! Har prøvd ALT! Synger, bysser, ammer mer, ammer mindre, legger før, legger senere, tar opp, legger ned osv... Jeg går ALDRI ut av rommet, men legger han noen ganger ned for å se om han roer seg, ligger da ved siden av han og har prøvd å stryke på han, ikke stryke på han osv...

 

Så dette med skrikekurer, noe jeg ikke er noe særlig for..., tar han "skade" av der når jeg er der for han? Han er jo utrøstelig og det er så forferdelig vondt og fortvilende :(

 

Er det bare jeg som har det sånn?! Noen erfaringer og gode tips til dette?

 

Kiropraktik er prøvd... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så slitsomt! Vesla vår har også periodevis vært slik. Mye skrik og styr.. Nå er hun større enn din da, men det vi oppdaget for ei stund sida var at hun sovna lettere om vi bare la henne og gikk ut i stedet for å bli i rommet. Og så må det være helt mørkt i rommet og i gangen utafor slik at hun ikke ser oss og ser at vi går. Hun har også blitt vant til å sovne til en CD med rolige nattasanger, så den setter vi på før vi går. Skriker hun går vi selvsagt inn igjen etter ei lita stund, men det skjer sjelden. Når jeg tenker på det så sammenfalt dette også med at hun gikk over til to dupper, så hun er jo kjempetrøtt når hun legges.

 

Kanskje verdt et forsøk å prøve å la han sovne alene? Jeg tror vi forstyrret henne med å være i rommet, men trodde liksom hun trengte det.. Hvis det ikke fungerer bør dere kanskje finne en metode som dere gjennomfører ved hver legging, f.eks oppned-metoden. Den funka bra på Storebror her da han var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner meg veldig igjen. Sønnen min er 4 mnd og en uke i dag. Den siste uken har han gått fra å kunne legges i senga på natta og sovnet av seg selv (kun noen ganger innom for å sette på plass sutten) til å hylskrike bare jeg senker ham ned i senga. Dette endret seg over natta! Har lest en del om søvnregresjon, utviklingssprang og hørt snakk om den første trassen. Har fått en hel del god informasjon, men føler meg likevel litt hjelpesløs. Har så lyst til å hjelpe han å sovne uten skrik og gråt. De siste dagene har jeg bysset ham i søvn i armene mine, nå er jeg redd for at han venner seg til dette. Håper noen her har efaringer å dele, hva kan man gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...