Gå til innhold

melder meg inn!


Mita06

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er for første gang i mitt liv gravid. Nesten ingen som jeg kjenner godt har værr hvor jeg er nå i dag, så jeg håper jeg får støtte og tips av dere framover ! :) jeg er ikke helt sikker på når terminen min vil være, men troor dette vil være i juli. Første dag i siste mens var den 27.09 til meg, og mitt første besøk til legen skal gjennomføres den 19.12. Jeg lurer på om noe kan være galt da, for jeg er jo ikke kvalm i hele tatt. Litt ømme bryster kanskje, men ikke noe mer enn dette. Er det et dårlig tegn? Er 22 år, og dette barnet er ønsket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde siste mens samme dag, og i følge terminkalkulatoren her er termin 8.juli. Jeg har nettopp begynt å bli litt småkvalm, og leste et sted at 2/3 blir kvalm så da er det jo ikke uvanlig å ikke bli kvalm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også ikke alle som får kvalmen enda, men bare en kort periode mot slutten av første trimester. For meg kom den rundt 6 fullgåtte uker denne gang, og slo seg på veldig fort. Så lenge du har noen symptomer, som ømme bryster, er det jo noe som skjer hvertfall! Samme siste mensdag som meg også. Men jeg har fått alt fra 4. til 8. juli som termin fra ulike kalkulatorer, så føler meg litt usikker og skrev meg opp midt i mellom de. Tror kanskje det er fordi det bare er her i Norge man regner 40+3 (som er statistisk korrigert) og ikke 40 uker (den teoretiske lengden på graviditeten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare så bekymret for at jeg skal miste den lille, og dersom jeg hadde mer tydelige tegn på graviditet enn det jeg har idag så hadde jeg kanskje kunne roe meg ned litt. Jeg skal på tidlig UL den 18 Desember og første svangerskapskontroll den 19 Desember :) Gleder meg utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...