Gå til innhold

- Slankeklubb 2014 -


Dini

Anbefalte innlegg

Det er halvannen mnd før 2014 er her, men jeg tar meg friheten for å starte 2014-klubben.

 

Alle som vil kan slenge seg med :)

 

Selv ønsker jeg en varig vektnedgang, ikke bare en nedgang for å få kroppen i såkalt "bikini-form" da jeg vet at jeg aldri kommer til å passe inn i en bikini.

 

Jeg har veid på mitt meste 150 kg som høygravid med nr 1. Gikk opp tilnærmet 40 kg i svangerskapet. Etter graviiditet lå jeg lenge på 136 kg. Begynte å gå nedover i begynnelsen av 2013, men fant ut at jeg var gravid igjen og dermed begynte å gå litt oppover. Var nede i 122 kg, gikk opp til 129 kg siste dag i svangerskapet. 

I dag, 1 uke etter babyen er ute ligger jeg på 124 kg. Jeg er 169 cm høy. 

 

Sist jeg var nede i 70 kg var det året jeg fylte 13.. Det er 10 år siden. Så her må noe gjøres. 

 

Hvem er med meg?

Hvilken veiedag passer best? Jeg har alltid pleid å ha mandag, men vet ikke om det er ideelt for ale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg slenger meg på her, for nå er motivasjonen tilbake igjen.

 

Jeg har veid 108,9 kg på mitt verste og da var jeg ikke gravid engang, og fikk tatt tak i problemet og hevet meg på det meste som er av kurer.

 

Jeg prøver meg nå på 5:2 dietten med veiedag på mandagen, og har mandag og torsdag som fastedag.

 

4/11: 83,3 kg.

11/11: 82,2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Jeg vil også være med. Jeg veier pr i dag 122,1 kg og er 1,64 høy. Jeg må nok ha noen delmål siden jeg har såpass mye å gå ned :( Så første delmål blir å komme på 115 kg. Så under 110 kg og tilslutt komme ned på to-sifret tall ( drøm ). Etter det vil jeg lage nye delemål helt ned til 80 kg. Vi kan godt ha mandag som veie dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på mandag er ypperlig for meg, for det er den dagen jeg allerede bruker ;)

 

Forrige mandag sa vekta 118,9kg, fordelt på 171cm...  Jeg setter ikke noe konkret mål i kg på hvor langt ned jeg vil,må ta det etterhvert og se om man kan klara å komme seg ned i tilnærmet normalvekt/trivselsvekt.

 

Greide å slanke meg ned til 90 kg for noen år siden, men gikk opp veldig i graviditeten,så jeg var over 130 kg da guttungen kom, og de kiloene har sugd seg fast.

 

På grunn av ryggskade og sterk angst så har jeg problemer med å komme meg ut og bevege meg, og det gjør selvfølgelig ting vanskelig det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da tar vi første veiedag i morgen tidlig om dere er klare for det :)

 

Selv var jeg nede i 89 kg for 3 år siden, men med 4 graviditeter (2 fullførte), 3 dødsfall + mye annet som har skjedd de siste årene så har det gått utover vekten. 

 

Registrerte meg i begynnelsen av 2012 inne på Grete Roede og har fortsatt konto der, så jeg testet ut dagens meny. Trodde jeg spiste helt ok, men i dag var jeg oppe i 2545 kcal! Fikk litt hakeslepp for jeg trodde da jeg spiste helt ok. I dag har jeg i tillegg spist laks, men det hjalp jo ikke..

 

Gleder meg til å begynne i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 81,1 kg i dag så det ble 1,1 kg ned denne uken også.

 

I dag har jeg fastedag, men begynner å få kontroll på hodet de dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15.11.13: 124,0 kg

18.11.13: 121,5 kg

 

ned 3,5 kg.

Som sagt er det nok gravidkiloene som forsvinner først og fremst fra meg. 

Skal i dag begynne å skjerpe kostholdet for jeg har tydeligvis en helt feil oppfatning av hva som er "normale" mengder med mat. Det er ikke rart en går opp i vekt når en ikke har blitt lært opp til å kjenne etter hvor mye mat som trengs før magen er mett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.11.13: 117,9 kg. Ned en kilo fra sist, men det er totalt uten innsats fra denne kanten :P

 

Jeg har også store utfordringer med mengden mat, spiser altfor mye, det vet jeg jo, men mangler litt den der metthetsfølelsen. Nå kjennes det ut som om kroppen får mer beskjed om når den er mett etter den nye dia-medisinen jeg har begynt med, så kanskje det da er håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått ned denne uken :( 18.11.13: 122,1 kg :( Håper på bedre tall neste gang ;)

Er vel heller slik at vi starter opp denne uken, så vi får en slags "startvekt" å forholde oss til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne å slenge meg på her, veier nå 92,3 kg fordelt på 163cm. Veiedag på mandager er helt ypperlig for da må jeg passe litt på hva jeg trykker i meg i helgene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen :)

 

Jeg har stått stille denne uken, men er ikke så lei for det siden jeg har vært i 2 bursdagsselskap med alt for mye god mat, og jeg fikk tanta på besøk i går og da pleier jeg alltid ha vektøkning 2. dag.

 

Så fortsatt 81.1 kg her.

 

Håper alle dere andre har fin nedgang denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15.11.13: 124,0 kg


18.11.13: 121,5 kg


25.11.13: 121,9 kg


 


opp 400 g. Har nok spist mer enn jeg har forbrent denne uken, både jeg og gubben hadde et tilbakefall på godteriboksen.. Men nå har vi blitt enige om null godt fremover. Vi kan jo ikke fortsette slik..


Nå kommer jula, så det blir nok vanskelig, men her må jeg bare skjerpe meg :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.11.13: 117,9 kg

25.11.13: 118,3 kg

 

Feil vei her... Men men, så små variasjoner velger jeg å skylde på dorutiner jeg altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.11.13: 117,9 kg

25.11.13: 118,3 kg

 

Feil vei her... Men men, så små variasjoner velger jeg å skylde på dorutiner jeg altså :P

ærlig er

du iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere app på mobilen for å følge med på hvor stort inntak dere har?

 

Jeg bruker nå ShapeUp Club, og med den har jeg fått mange sjokk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ærlig talt ikke registrere kalorier... Vet at jeg spiser mye mer enn jeg burde, men hvis jeg ser det svart på hvitt blir jeg bare deprimert. Og når jeg er deprimert så trøstespiser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ærlig talt ikke registrere kalorier... Vet at jeg spiser mye mer enn jeg burde, men hvis jeg ser det svart på hvitt blir jeg bare deprimert. Og når jeg er deprimert så trøstespiser jeg...

Jeg er også en person som trøstespiser, men siden jeg ikke får normal metthetsfølelse må jeg regne på kaloriene før jeg spiser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo selvfølgelig å veie meg ifrå, men fikk veid meg nå og da viste vekta ned 0,2 bare :-( men men d var hvertfall ikke opp.

18/11 - 92,3

26/11 - 92,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.11.13: 117,9 kg

25.11.13: 118,3 kg

02.12.13: 118,0 kg

 

Det er noe rart med vekta vår... Idag gikk jeg på før og etter dobesøk, sånn for å se hvor mye sånt utgjør. Og da hadde jeg visst gått opp 300g i mellomtida :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.11.13: 124,0 kg

18.11.13: 121,5 kg

25.11.13: 121,9 kg

02.12.13: 123 kg

 

Var i bursdag i går.. Var litt vel godt med kake.. :/ 

Og nå er julen her, hmm.. går det an å slanke seg/gå ned i vekt under høytider? Det finner vi ut av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18/11 - 92,3

26/11 - 92,1

2/11 - 90,3

Kjenner det hjelper veldi å skrive her hver mandag. Da må jeg nesten gjøre en innsats :-) og det går rette veien igjen etter lang tid oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...