Gå til innhold

Når forteller dere nyheten?


knøttet_mitt

Anbefalte innlegg

Og hvordan?

Vi er jo alle i samme båt og er ca 12 uker på vei rundt julaften, tenker mange planlegger julegaver til de vordende besteforeldrene :) Jeg har bestilt tidlig ultralyd til dagen før vi reiser hjem til jul, så blir det noen bilder på dem.

Jeg har ikke fortalt det til noen enda, ikke engang samboeren. Han er så opptatt nå at jeg tror ikke han ville merket det om jeg malte stua rosa og barberte hodet mitt. Så det får vente til fredag, når ting roer seg for ham. Da har jeg visst det i 1,5 uker selv. Sist gang visste jeg det i 2 dager, så sa jeg det bare rett ut når testen var tydelig nok. Angret litt på at jeg ikke gjorde noe mer ut av det. Denne gangen har jeg fått tid til å tenke på det litt selv, bli vant til tanken. Har kjøpt et fint kort til ham der jeg skal skrive en første lille hilsen fra knøttet.

Neste uke skal vi på langtur med blant annet svigerfar og noen venner. Jeg kan ikke forestille meg at jeg skal kunne holde det skjult, og gruer meg litt til å måtte fortelle det. Føler meg sårbar når jeg ikke vet om alt er som det skal med huleboeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lyst til å vente til jul, men mamma reiser bort i begynnelsen av desember og blir borte hele jula, når jeg har fortalt henne vil jeg fortelle pappa også!

 

Og så skal vi på noen weekendturer og er invitert på ting med venner hvor det blir vanskelig å skjule. Jeg sier aldri neitakk til et glass vin eller øl.....

 

Jeg hade tenkt å overraske pappa med et "verdens beste bestefar" krus eller noe sånt, men tør nesten ikke gjøre noe utav det i tilfelle det skulle skje noe, har hatt SA før.

 

Bestevenninna mi får nok vite det tidlig også, jeg skal være forloveren hennes 12 juli! Lurer på hvordan det skal gå... Enten på overtid eller med et spedbarn :P

Endret av mademoiselle26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede begynt å fortelle det vi :) krysser fingrene for at alt går bra . Går det ikke vår vei så er det bedre å støtte seg til de nærmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ramlet det plutselig ut... :P Har nå blitt enige om, at siden de nærmeste er informert, får folk vite om de spør,  så da kommer det an på hvor nysgjerrige folk er :P Har valgt å holde det borte fra f.eks facebook. Hvertfall til 12 ukers-grensen er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å holde det hemmelig frem til etter ordinær UL. Det føler vi er det beste for oss :) Med førstemann sa jeg det til folk med en gang jeg fikk positiv test i uke 4, så denne gangen vil jeg holde det for meg selv en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt oss UL på volvat 20. des, da er jeg i  12. svangerskapsuke (11+1). Håper alt ser fint ut der og at vi kan fortelle det til familien etterpå! Vet noen om det er mulig å tyde noe kjønn da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her var det så mange som visste om at vi skulle i gang med nytt ivf forsøk, så foreldre og svigers fikk vite det for en uke siden... har sagt det til en venninde, men forteller det overalt når jeg hr vært på tidlig ultralyd tror jeg... siden de vet om forsøket, så blir det liksom skikkelig lyving, og d er det bedre for meg at de får vite sannheten... men ikke før om noen uker... er i uke 6 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å vente til rundt juletider/julaften med å fortelle det til nærmeste familie. 

Skal feire hos svigers og tenkte å lage et kort som de får under pakkene med "du skal bli bestemor/bestefar/onkel". 

 

Men jeg har veldig lyst til å fortelle det til alle og enhver nå ,men tenker det er dumt..Dette er første gang jeg er gravid og man vet ikke hva som kan skje. Er 3 uker og 3 dager på vei nå ca, regnet ut fra eggløsning. 
Noen kolleger veit om det fordi jeg har en jobb hvor jeg må være litt forsiktig med løft osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skulle ha vår første pakket vi en inn en boddy i str 50 og skrev en liten lapp om at i juni blir vi fler og jeg tror det sto ifra julenissen på etiketten. Veldig gøy å gjøre litt ekstra.

 

Vi ga en til mamma og en til svigermor. 

 

Når vi skulle ha nr tre gjemte jeg meg på badet og lot de to kommende storebrødrene si det som var 2 og 4 år. Jeg turte ikke se reaksjoene hennes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 sa vi det til familien den dagen vi fikk pos test... Blir som Tante-Esel sier noe litt annet når det er ivf og flere vet om forsøket.
Med nr 2 fortalte vi det på julaften. Var da i uke 8. Storesøster på litt over 3 fikk fortelle det til mormor, mens svigerfamilien fikk utskrift av alle høydepunktene i svangerskapet (fra babyverden. De har ikke den fine oversikten lenger så jeg:-(

Denne gangen er det ingen i familien som vet om at vi har vært til forsøk, så det er litt gøy:-)
Skal på UL 17. desember, er da 12+1, så blir vel å gjøre noe ut av bildene derfra på julaften.
Morro å være litt lengre på vei når man forteller.
Gleder meg mest til å fortelle til storesøster på litt over 5:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går bra og spira klamrer seg fast.... såå.... er jeg litt usikker på om jeg skal si det ved 12 uker (slutten av nov) eller vente til jul! Til familie da altså.
Sier jeg det til jul kan det jo være en gledelig overraskelse (forhåpentligvis, er litt redd for om noen blir skuffet eller synes det er dumt midt i studietiden), men hvis vi sier det til 1 desember, kan vi jo plutselig få noen små søte gaver til jul  :fnise:  ja, uten at jeg forventer det altså!!! men, ja vet ikke. dette er min første. så 3 eller 4 måneder er spørsmålet.
Til resten av verden og venner så har jeg lyst til å vente til ordinær UL i uke 18 :) Hvis ikke jeg ser ut som en hval da :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går bra og spira klamrer seg fast.... såå.... er jeg litt usikker på om jeg skal si det ved 12 uker (slutten av nov) eller vente til jul! Til familie da altså.

Sier jeg det til jul kan det jo være en gledelig overraskelse (forhåpentligvis, er litt redd for om noen blir skuffet eller synes det er dumt midt i studietiden), men hvis vi sier det til 1 desember, kan vi jo plutselig få noen små søte gaver til jul  :fnise:  ja, uten at jeg forventer det altså!!! men, ja vet ikke. dette er min første. så 3 eller 4 måneder er spørsmålet.

Til resten av verden og venner så har jeg lyst til å vente til ordinær UL i uke 18 :) Hvis ikke jeg ser ut som en hval da :huh:

Hvis du er 12 uker i slutten av november så har du vel temin i juni?

 

Ikke at det gjør noe altså...hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dollypop: uuuhm, jo det har jeg. Skulle jeg ikke ha svart her da kanskje, da beklager jeg det

Kjære deg, svar akkurat hvor du vi.

Var mer nysgjerrig på hvordan du regner termin dersom du er 12 uker på vei i slutten av november

og har termin i Juli.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimat vill jag vänta med att berätta till de flesta till efter vecka 12. Att man vet att det faktiskt är ett utvecklat foster där inne först med ett hjärta som slår och en fungerande moderkaka.Tyvärr är jag endast vecka 11+2 på julafton, så känns ju lite tidigt. Men har redan berättat till min syster och mamma. Även till en veninne. Gissar att resten av min familj kommer att få veta om det när jag reser hem och hälsar på dem på tisdag. Svårt att hålla hemligt. Pappa fyller 60, och det blir storfest! Jag ska bjuda honom på smakmeny med vinmeny en kväll, och då fattar han ju när inte dricker vin som jag alltid gör annars : P Och då återstår bara brorsan i familjen. Jag får se om jag berättar för vännerna när jag ser dem. Nästa gång jag ser dem kan ju dröja riktigt länge, så kanske borde passa på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nok til jul, men noen av de nærmeste har fått vite det allerede. Litt vanskelig å bortforklare alkoholfri vin.... 

Alkoholfritt vin kan man gömma! Vi hade pojkvännens föräldrar på besök. Jag smög i blåbärssaft i mitt glas, såg exakt likadant ut. Pojkvännen hällde upp vitvin till förrätten till mig med, som jag bara tog två små klunkar av. Ingen som tänkte på det : P Gissar att de går och hoppas att jag ska bli gravid snart, så kanske de blev besvikna då de trodde jag drack vin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å vente til nyttårsaften. Sende en melding hvor det står noe slikt som:

 

Godt nytt år! Vi går inn i det nye året med godt mot. Mye spennende som skjer. I februar blir x 29 år, 2 april blir x to år. Rundt 10 juli  kommer baby x og i oktober blir pappa i huset gammel....

 

Så får vi se hvor observange de er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte foreldrene mine og lillesøster i Oslo forrige helg, da valgte vi å si det til dem enda jeg bare var 5uker på vei. Men siden vi bor langt fra hverandre syntes vi det var gøy å kunne si det direkte til dem :) Å det satte de veldig pris på!! 

Til svigers og andre søsken venter vi noen uker til, til etter at vi har vært på tidlig UL, skal den 27.11. Greit å se at alt er iorden, HÅPER!!

Ellers har jeg sakt det til en vennine som også er gravid. 

Andre får vel vite det litt etterhvert etter uke 12. Tror ikke jeg blir å poste det på fb med det samme.. men vi får se :) Spenende er det iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å fortelle familie og venner det i jula. Oldeforeldrene skal få et kort fra storebror der det står, tenker vi :) Det er noen som vet det allerede siden det er assistert befruktning og det er vanskelig å holde kjeft, hehe...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dollypop: uuuhm, jo det har jeg. Skulle jeg ikke ha svart her da kanskje, da beklager jeg det

Kjære deg, svar akkurat hvor du vi.

Var mer nysgjerrig på hvordan du regner termin dersom du er 12 uker på vei i slutten av november

og har termin i Juli.

 

 

 

Ah, skjønner. Nei, jeg har termin i juni. Så da hoppet jeg nok inn i "feil" innlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig planer om å si det på julaften til kommende besteforeldre og oldeforeldre, men jeg begynner å tvile litt på det siden jeg da "bare" vil være 11 uker og noen dager på vei ..

Vil egentlig krysse den "magiske grensa" først, men blir så vanskelig å holde det hemmlig i jula! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til ei venninne.
Men hvis alt går bra frem til julaften så tenkte vi å fortelle det den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hm... Jeg synes ikke det er så farlig å si det, jeg, til nære i alle fall. Dersom det skulle skje noe så har jeg ikke noe imot at de får vite det også. Og jeg vil fortelle det til folk selv, så jeg forteller det når det passer sånn - uten at det er offisielt ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...