Gå til innhold

Da var juligruppen her:-)


dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk positiv test i går!! Termin 13 juli. Kjæresten og jeg er ekstatiske :-) Dette er min første. Jeg er "sent ute", er 37 år når den kommer. Føles både skummelt og rart, men mest spennende :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg in här :) Blev gravid på första försöket även denna gång och väntar spänt på att få se om spiran klamrar sig fast! Vi förlorade vår förstfödde son tidigare i vår bara några veckor innan termin. Det har varit en tung period, men vi har börjat se framåt. Och nu har vi äntligen börjat känna att tiden är inne for ett till barn. Jag hoppas vi slipper uppleva mer sådana stora förluster :( Jag försöker tänka positivt! Att detta kommer gå vägen! :) Det skulle göra mig till världens lyckligaste om jag fick ett friskt och levande barn i juli 2014 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg inn her :-) Kjøpte en test i går ettermiddag, men klarte ikke å vente til vekkerklokka ringte i dag, så våknet i 5-tiden og tok testen da. Den var positiv!!! Min første så håper alt går bra. Har prøvd i noen måneder og tatt et par negative tester de forrige periodene, så var forberedt på at det ikke gikk denne gangen heller (Har kjent fler symptomer de forrige månedene enn denne). Men nå var altså testen positiv, ganske uvirkelig og veldig spennende!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Foreløpig termin 12. juli. Har to fra før født midt i juli, så det var jo morsomt. Lenge siden sist jeg var gravid, føler meg som førstegangsfødende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Er helt ny her på forumet. 

 

21 år gammel jente. Fant faktisk ut at jeg er gravid i dag.. Ved en ren tilfeldighet :) 

Vet ikke helt hva jeg tenker om akkurat dette nå. Er både skremt og glad, på samme tid. Er jo singel, så ender jo eventuelt opp som alenemamma.. Satser på at det går bra! 

 

Min grovt utregnende termindato er til 29.juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin 10 juli! Veldig spent, etter 2 sa på rad rundt uke 6-7, er nå 6+5, så veldig spennende tid...! Lite symptomer, men er veldig tørst og tørr i munnen og ømme pupper, også trøtt da! Men det er det eneste. Jobber som sykepleier, og har noen pas på cellegift.... Noe som er kjempefarlig for meg, men ifølge legen min var ikke dette hennes problem, det fikk jobben min fikse, jobbe kun natt og er alene på vakt... Må ringe sjefen på mandag... Noen i samme situasjon? Hva gjør dere?

Etter to sa trodde jeg at jeg sku få tettere oppfølging, men nei, hu satte meg opp til ny time 20.feb! Må nesten le, det er jo en evighet til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 17. juli her.
Har en juligutt født i 2011 også. Hadde 2 SA før sønnen, så jeg er nervøs. Har lyst til å be legen om tidlig UL, men vet ikke om det er god nok begrunnelse å si at man bare vil vite om alt se bra ut.
Har ikke noe særlig symptomer på graviditeten enda, men de kommer vel tidsnok vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jente på 25 år som er 6+5 på vei med min første, termin 12. juli.. Veldig spennende! 

 

Ser det er mange som nevner tidlig ultralyd, kan jeg bare spørre hvorfor man gjør det? Er det noe man får dekket om man ønsker det, eller må man betale selv? Og hvor mye er det sånt koster? Man får vel uansett ultralyd rundt uke 18, gjør man ikke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del vil gjerne ta ultralyd for å se at alt står bra til med babyen. Det er også mulig å se etter veldig mange misdannelser som f.eks Downs syndrom rundt uke 12.
Har hatt 2 spontanaborter tidligere, og tenker mye på det. Da er det også godt å få bekreftet at alt står bra til med den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jente på 25 år som er 6+5 på vei med min første, termin 12. juli.. Veldig spennende! 

 

Ser det er mange som nevner tidlig ultralyd, kan jeg bare spørre hvorfor man gjør det? Er det noe man får dekket om man ønsker det, eller må man betale selv? Og hvor mye er det sånt koster? Man får vel uansett ultralyd rundt uke 18, gjør man ikke?

Privat ultralyd bestiller du selv. Det koster gjerne litt over en tusing om det er i 12. uke. Da kan man virkelig se mye, en liten dansende baby med fingre og tær, helt nyyydelig, og det skaper en vidunderlig virkelighetsfølelse til det hele (anbefales sterkt!!). Synes det var bedre enn den i uke 18, for fosteret er så lite (ca 6 cm) at du ser hele på skjermen, mens i uke 18 må man flytte på proben for å se de ulike delene. Dessuten kan de se allerede i uke 12 :) Kanskje det koster rundt 700 om det er før 12. uke, typisk drar man rundt uke 7 (da for å se etter hjerteaktivitet, antall embryoer og estimere hvor langt man er på vei, for å roe en nervøs gravid siden risikoen for spontanabort reduseres om hjertet er i gang). Bestill gjerne i god tid, det kan fylles fort opp! Vet ikke hvor du bor, men det er ikke alle steder det finnes tilbud. I Trondheim der jeg bor er det to alternativer jeg vet om, ultraportalen og medicus, var hos ultraportalen sist og skal der igjen dagen før vi reiser hjem til jul for å få et fint bilde til nyheten skal deles. Der er det er kjempeflinke jordmødre som normalt jobber på sykehuset med fosterdiagnostikk og driver dette i tillegg, så åpningstidene er korte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jente på 25 år som er 6+5 på vei med min første, termin 12. juli.. Veldig spennende! 

 

Ser det er mange som nevner tidlig ultralyd, kan jeg bare spørre hvorfor man gjør det? Er det noe man får dekket om man ønsker det, eller må man betale selv? Og hvor mye er det sånt koster? Man får vel uansett ultralyd rundt uke 18, gjør man ikke?

Privat ultralyd bestiller du selv. Det koster gjerne litt over en tusing om det er i 12. uke. Da kan man virkelig se mye, en liten dansende baby med fingre og tær, helt nyyydelig, og det skaper en vidunderlig virkelighetsfølelse til det hele (anbefales sterkt!!). Synes det var bedre enn den i uke 18, for fosteret er så lite (ca 6 cm) at du ser hele på skjermen, mens i uke 18 må man flytte på proben for å se de ulike delene. Dessuten kan de se allerede i uke 12 :) Kanskje det koster rundt 700 om det er før 12. uke, typisk drar man rundt uke 7 (da for å se etter hjerteaktivitet, antall embryoer og estimere hvor langt man er på vei, for å roe en nervøs gravid siden risikoen for spontanabort reduseres om hjertet er i gang). Bestill gjerne i god tid, det kan fylles fort opp! Vet ikke hvor du bor, men det er ikke alle steder det finnes tilbud. I Trondheim der jeg bor er det to alternativer jeg vet om, ultraportalen og medicus, var hos ultraportalen sist og skal der igjen dagen før vi reiser hjem til jul for å få et fint bilde til nyheten skal deles. Der er det er kjempeflinke jordmødre som normalt jobber på sykehuset med fosterdiagnostikk og driver dette i tillegg, så åpningstidene er korte :)

 

Tusen takk for svar, dette må jo vurderes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på å anbefaler💕 finnes ikke noe bedre enn når du hilser på babyen for første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Termin 10 juli! Veldig spent, etter 2 sa på rad rundt uke 6-7, er nå 6+5, så veldig spennende tid...! Lite symptomer, men er veldig tørst og tørr i munnen og ømme pupper, også trøtt da! Men det er det eneste. Jobber som sykepleier, og har noen pas på cellegift.... Noe som er kjempefarlig for meg, men ifølge legen min var ikke dette hennes problem, det fikk jobben min fikse, jobbe kun natt og er alene på vakt... Må ringe sjefen på mandag... Noen i samme situasjon? Hva gjør dere?

Etter to sa trodde jeg at jeg sku få tettere oppfølging, men nei, hu satte meg opp til ny time 20.feb! Må nesten le, det er jo en evighet til ;)

Det var da et veldig arrogant svar fra legen din?! Om du ikke kan ordne dette med jobben direkte så bør du be om en avventende sykemeldig som pålegger jobben å tilrettelegge for deg, eller må du sykemeldes. Tror kanskje jeg hadde vurdert å bytte lege hvis h*n er så kjip som det høres ut som...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Foreløpig termin 26. juli. Utrolig spent! Har en sønn på 12 år fra før så jeg må si jeg føler meg som førstegangsfødende😃Er i veldig fin form og er ikke dårlig. Men latterlig trøtt! Skal på tidlig ul på torsdag da min kjære er nervøs. Dette blir hans første nemlig;-) Mens jeg går rundt her og bare gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg venter mitt tredje barn 7. juli. Blir spennede :). Har to fra før på 6 og 4 år.

Se tråd om facebookgruppe. Der er det mye mer action... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arveprinsen kommer til gards 26 juli:-) Som rimelig diger førstegangsfødende, så går dette som en drøm. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på løveungen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg har termin 20.juli og venter en gutt. Dette er mitt første barn. Svangerskapet har foreløpig gått som en drøm, og har en stor og fin mage. :) Begynner å bli litt utålmodig, og gleder meg til å bli kjent med sønnen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Slenger meg på her. Litt treg av meg.. Termin 17 juli, og venter en gutt. Har to jenter på snart 7 og 4 år. Kommer fra Oslo, men bor på Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...