Gå til innhold

Mannen min begynner å jobbe på oljeplattform.


Gjest H+H

Anbefalte innlegg

Om dette er noe han ønsker, og du tror at det kan gå - hvorfor ikke bare prøve. Ikke hør på alle disse negative svarene ;) Det kan jo hende han ikke er utro offshore, hahaha! Har jobbet offshore selv 7 år, vi var ikke akkurat mange damene der ute, og ikke en eneste gang hørte jeg om noen som hadde hatt seg ;)

 

Og du som snakker om unger som har fått "diagnoser".... det kan umulig være pga far som jobber offshore vel??

 

Om det ikke skulle fungere, nei, da er det jo bare prøve finne seg en annen jobb da vel. Bedre angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Er det ikke det man sier? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En nevner VANLIG lønn her. Det er ikke tilfelle. Jeg er selv i bransjen, men med 7 års utdannelse og lang annsienitet. Jobber mye, og er sentral. Folk uten utdannelse og med litt sånn tjafs her og der har en snitt lønn på 1 mill. De jobber mye når de jobber, men vi snakker om white trash holdning til jobben, mye rot, sex, slendrian.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 7250e...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette er noe han ønsker, og du tror at det kan gå - hvorfor ikke bare prøve. Ikke hør på alle disse negative svarene ;) Det kan jo hende han ikke er utro offshore, hahaha! Har jobbet offshore selv 7 år, vi var ikke akkurat mange damene der ute, og ikke en eneste gang hørte jeg om noen som hadde hatt seg ;)

 

Og du som snakker om unger som har fått "diagnoser".... det kan umulig være pga far som jobber offshore vel??

 

Om det ikke skulle fungere, nei, da er det jo bare prøve finne seg en annen jobb da vel. Bedre angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Er det ikke det man sier? ;)

 

Hvorfor skulle det være umulig? 

Far var den som ble omsorgsperson, omsorgsperson forsvant, barnet tok skade.

Mener du at dette ikke er vanlig? Isåfall vet du bedre enn PPT og diverse barne-og ungdomspsykologer.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet her inne før om det, men jeg fikk store psykiske problemer da min far begynte i nordsjøen. Jeg var rundt 3 år gammel. Har i dag ikke noe spesielt bra forhold til faren min, siden alt kjennes litt "unaturlig". Liker ikke å gi han klem etc, selv om jeg var en pappadalt som lita. 

Psykologene konkluderte med at jeg fikk en traume av det. Så til deg der over som mener dette er usannsynlig kan ta deg en bolle. Dette skjer oftere enn man tror.



Anonymous poster hash: d003a...8b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nevner VANLIG lønn her. Det er ikke tilfelle. Jeg er selv i bransjen, men med 7 års utdannelse og lang annsienitet. Jobber mye, og er sentral. Folk uten utdannelse og med litt sånn tjafs her og der har en snitt lønn på 1 mill. De jobber mye når de jobber, men vi snakker om white trash holdning til jobben, mye rot, sex, slendrian. Anonymous poster hash: 7250e...685

Tull og tøys. Da jobber de mye overtid for å få 1 mill! Min mann har lederstilling for sin avdeling offshore, fast i statoil, og harnårslønn på 600 000 UTEN overtid vel å merke!

 

Anonymous poster hash: 21976...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sjekk status. Snittlønn er 1 mill. Med lederstilling er det ikke mulig å tjene 600 000. Dette vet jeg. Jobber og i Statoil, og som sagt , bare sjekk statistikkene.

 

Anonymous poster hash: 7250e...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vokste opp med både mamma og pappa jobbende i nordsjøen. pappa reiset ut mens mamma var hjemme, når han hadde vært ute en uke reiste mamma også ut. da bodde jeg og min søster en uke hos tante eller bestemor. så kom pappa hjem og vi var alene med ham ei uke før mamma også kom hjem og vi hadde begge 2 hjemme i 3 uker før pappa reiste ut igjen og vi var alene med mamma i 1 uke.

 

fungerte fint for oss. mamma ødela ryggen når jeg var 12 år og fikk da lost of licence og begynte å jobbe på land når hun ble bedre.

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

 

Såklart det går an, men det er vel lurt å tenke over hva man eventuelt kan utsette ungene for, ikke sant? Jeg skulle iallefall ønske noen fortalte det til meg da det først ble snakk om det.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

 

Såklart det går an, men det er vel lurt å tenke over hva man eventuelt kan utsette ungene for, ikke sant? Jeg skulle iallefall ønske noen fortalte det til meg da det først ble snakk om det.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

 

joda, men det går også ann å tenke at det faktisk kan gå greit. trenger ikke se spøkelser over alt.

 

poenget er at barn er forskjellige. selv om ett har blitt traumatisert, betyr ikke det at alle blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

 

Såklart det går an, men det er vel lurt å tenke over hva man eventuelt kan utsette ungene for, ikke sant? Jeg skulle iallefall ønske noen fortalte det til meg da det først ble snakk om det.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

 

joda, men det går også ann å tenke at det faktisk kan gå greit. trenger ikke se spøkelser over alt.

 

poenget er at barn er forskjellige. selv om ett har blitt traumatisert, betyr ikke det at alle blir det.

 

 

Har jeg sagt noe sted at det ikke kan gå greit?

Det kommer selvsagt an på barnet, alder på barnet, etc. Men likevel greit å være obs på.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

Såklart det går an, men det er vel lurt å tenke over hva man eventuelt kan utsette ungene for, ikke sant? Jeg skulle iallefall ønske noen fortalte det til meg da det først ble snakk om det.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

joda, men det går også ann å tenke at det faktisk kan gå greit. trenger ikke se spøkelser over alt.

 

poenget er at barn er forskjellige. selv om ett har blitt traumatisert, betyr ikke det at alle blir det.

Har jeg sagt noe sted at det ikke kan gå greit?

Det kommer selvsagt an på barnet, alder på barnet, etc. Men likevel greit å være obs på.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Nei, men jeg har jo ikke sagt at det alltid går greit, så jeg skjønnet ikke helt problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

Såklart det går an, men det er vel lurt å tenke over hva man eventuelt kan utsette ungene for, ikke sant? Jeg skulle iallefall ønske noen fortalte det til meg da det først ble snakk om det.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

joda, men det går også ann å tenke at det faktisk kan gå greit. trenger ikke se spøkelser over alt.

 

poenget er at barn er forskjellige. selv om ett har blitt traumatisert, betyr ikke det at alle blir det.

Har jeg sagt noe sted at det ikke kan gå greit?

Det kommer selvsagt an på barnet, alder på barnet, etc. Men likevel greit å være obs på.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Nei, men jeg har jo ikke sagt at det alltid går greit, så jeg skjønnet ikke helt problemet?

 

 

Ser faktisk på det som litt frekt å si til noen som har barn med skader at man ikke trenger å se "spøkelser overalt". 

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

 

så det går også ann å ha foreldre i nordsjøen uten å bli traumatisert ;-)

Såklart det går an, men det er vel lurt å tenke over hva man eventuelt kan utsette ungene for, ikke sant? Jeg skulle iallefall ønske noen fortalte det til meg da det først ble snakk om det.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

joda, men det går også ann å tenke at det faktisk kan gå greit. trenger ikke se spøkelser over alt.

 

poenget er at barn er forskjellige. selv om ett har blitt traumatisert, betyr ikke det at alle blir det.

Har jeg sagt noe sted at det ikke kan gå greit?

Det kommer selvsagt an på barnet, alder på barnet, etc. Men likevel greit å være obs på.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Nei, men jeg har jo ikke sagt at det alltid går greit, så jeg skjønnet ikke helt problemet?

Ser faktisk på det som litt frekt å si til noen som har barn med skader at man ikke trenger å se "spøkelser overalt".

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Deg om det. Jeg ser på det som positiv oppmuntring :-)

 

Selv har jeg ett barn med store språkvansker og medfølgende atferdsvansker. Skulle jeg bare ikke fått flere barn da? I tilfelle de fikk samme språkvansker?

 

Heldigvis har jeg mange rundt meg som både viste og fortalte at sjansen for det var liten og nr 2 er på plass og jeg tenker faktisk ikke over om han kommer til å ha språkvansker. Han er seg selv og helt forskjellig fra storesøster, akkurat som alle barn er forskjellige og ens atferd er ikke noen garanti for den nestes atferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her har en merkelig oppfatning ang utroskap blandt menn som jobber der ute. Jeg har jobbet i over 10 år der ute, og faktisk de skillsmissene som har vært oppigjennom er det konene som var hjemme alene de 2 ukene som har vært utro! Og noen av de var faktisk utro mot mine kollegaer med brødre eller venner av de, helt grusomt!

 

Til dags dato har jeg aldri hørt om noen som er i forhold har hatt seg noen på si der ute, men jeg vet om flere som har truffet sin partner der, men de var da alle single i utgangspunktet. Jeg har og hørt om at kollegaer har vært utro, men da når de er hjemme på land og med mye fritid og kursreiser og med damer de har truffet på nett.

 

Så at menner som reiser på platform har seg med alle damene ombord og blir notorisk utro er bare renspikka bullshit. Det er damene som gresser hjemme som må holde trusa på.

 



Anonymous poster hash: fbbc4...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En nevner VANLIG lønn her. Det er ikke tilfelle. Jeg er selv i bransjen, men med 7 års utdannelse og lang annsienitet. Jobber mye, og er sentral. Folk uten utdannelse og med litt sånn tjafs her og der har en snitt lønn på 1 mill. De jobber mye når de jobber, men vi snakker om white trash holdning til jobben, mye rot, sex, slendrian. Anonymous poster hash: 7250e...685

Tull og tøys. Da jobber de mye overtid for å få 1 mill! Min mann har lederstilling for sin avdeling offshore, fast i statoil, og harnårslønn på 600 000 UTEN overtid vel å merke!

 

Anonymous poster hash: 21976...b32

 

Enig, tull og tøys. Mannen min er riktignok ikke leder, men har lang og spesialisert utdannelse, tjener 800000.

 

Anonymous poster hash: ef600...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om dette er noe han ønsker, og du tror at det kan gå - hvorfor ikke bare prøve. Ikke hør på alle disse negative svarene ;) Det kan jo hende han ikke er utro offshore, hahaha! Har jobbet offshore selv 7 år, vi var ikke akkurat mange damene der ute, og ikke en eneste gang hørte jeg om noen som hadde hatt seg ;)

 

Og du som snakker om unger som har fått "diagnoser".... det kan umulig være pga far som jobber offshore vel??

 

Om det ikke skulle fungere, nei, da er det jo bare prøve finne seg en annen jobb da vel. Bedre angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Er det ikke det man sier? ;)

 

Hvorfor skulle det være umulig? 

Far var den som ble omsorgsperson, omsorgsperson forsvant, barnet tok skade.

Mener du at dette ikke er vanlig? Isåfall vet du bedre enn PPT og diverse barne-og ungdomspsykologer.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

 

 

Åhåi... det er alt jeg gidder kommentere slikt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI. Vær klar over at din mann har 10 sykt barn / barnepasser dager på lik linje med alle andre :) ene året barna våre var vannvittig mye syke, måtte pappa komme hjem midt i turen sin for jeg hadde brukt opp mine dager :) jeg har også termin nå midt i hans offshore periode, han slipper da å reise ut for sannsynligheten for å bli sendt i land er ganske stor!

 

Til dere som snakker om skader på barn osv. Realteten er som den er. Foreldre må jobbe for å overleve! Mamma er jo hjemme, så det er ikke sånn at de ikke har noen primære omsorgspersoner hos seg! Det handler også om hvordan en forbereder seg før pappa reiser og ikke minst, alle barn er forskjellige! Vi snakker om et par dager i forveien at pappa reiser om to dager. Etter det bruker vi kalender å teller nedti, han kommer hjem. Vi har også Skype og telefon i 2013! Jeg sier ikke at det til tider er tøft, der barna gråter å vil bare til pappa, men vår situasjon er som den er! Vi får jaffal ikke stressa barn som blir kasta fra sfo til fotball og lekselesing å alt skal skje etter 16.30! Vi har rolige ettermiddager med god tid og ikke noe skiftarbeid og helgevakter :)

 

Videre er jeg enig med ei over her som sier det er MYE mer utroskap blant konene som går hjemme. Mange av min manns kollegarer har opplevd å omtrent ha komt hjem til låst dør for fruen har funnet seg en elsker. De sitter stuck ute på en rigg men fruene er hjemme å kan gjøre hva de vil! Utvalget av damer er dessuten særdeles dårlig der ute. Dessuten stoler jeg på min mann jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex jobbet offshore i alle de 8 årene vi var sammen.

Svarer på spm hvis du lurer

 

 

 



Anonymous poster hash: d562a...fc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI. Vær klar over at din mann har 10 sykt barn / barnepasser dager på lik linje med alle andre :) ene året barna våre var vannvittig mye syke, måtte pappa komme hjem midt i turen sin for jeg hadde brukt opp mine dager :) jeg har også termin nå midt i hans offshore periode, han slipper da å reise ut for sannsynligheten for å bli sendt i land er ganske stor!

 

Til dere som snakker om skader på barn osv. Realteten er som den er. Foreldre må jobbe for å overleve! Mamma er jo hjemme, så det er ikke sånn at de ikke har noen primære omsorgspersoner hos seg! Det handler også om hvordan en forbereder seg før pappa reiser og ikke minst, alle barn er forskjellige! Vi snakker om et par dager i forveien at pappa reiser om to dager. Etter det bruker vi kalender å teller nedti, han kommer hjem. Vi har også Skype og telefon i 2013! Jeg sier ikke at det til tider er tøft, der barna gråter å vil bare til pappa, men vår situasjon er som den er! Vi får jaffal ikke stressa barn som blir kasta fra sfo til fotball og lekselesing å alt skal skje etter 16.30! Vi har rolige ettermiddager med god tid og ikke noe skiftarbeid og helgevakter :)

 

Videre er jeg enig med ei over her som sier det er MYE mer utroskap blant konene som går hjemme. Mange av min manns kollegarer har opplevd å omtrent ha komt hjem til låst dør for fruen har funnet seg en elsker. De sitter stuck ute på en rigg men fruene er hjemme å kan gjøre hva de vil! Utvalget av damer er dessuten særdeles dårlig der ute. Dessuten stoler jeg på min mann jeg :)

Utroskap er det mye av mer av for DAMENE som er hjemme ja. Offshore arbeiderne sitter jo stucked der ute og det er ikke alltid det er så mye fint å se på der annet enn andre menn og polske vaskehjelper over 60:) Hehe, men nei da,...det er en kjentsak at gressenkene er MER utro.

 

 

 

Anonymous poster hash: d562a...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sjekk status. Snittlønn er 1 mill. Med lederstilling er det ikke mulig å tjene 600 000. Dette vet jeg. Jobber og i Statoil, og som sagt , bare sjekk statistikkene.

 

Anonymous poster hash: 7250e...685

haha, 1 mill er lønn for de useriøse uten utdannelse???? Du er jo helt på tur. De tjener 5-600 000.

 

Anonymous poster hash: d562a...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks jobbet offshore.

Vi fikk problemer da han sluttet der;)

 

Var så vant til å ordne opp selv og hadde mine rutiner med gutten vår, at alt ble 'ødelagt' hver gang han kom hjem.

Var sikkert jeg som var lite tilpasningsdyktig da.

 

Med barnet gikk det helt fint. Var jo vår normaltilstand.

 

Anonymous poster hash: 883fb...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Om dette er noe han ønsker, og du tror at det kan gå - hvorfor ikke bare prøve. Ikke hør på alle disse negative svarene ;) Det kan jo hende han ikke er utro offshore, hahaha! Har jobbet offshore selv 7 år, vi var ikke akkurat mange damene der ute, og ikke en eneste gang hørte jeg om noen som hadde hatt seg ;)

 

Og du som snakker om unger som har fått "diagnoser".... det kan umulig være pga far som jobber offshore vel??

 

Om det ikke skulle fungere, nei, da er det jo bare prøve finne seg en annen jobb da vel. Bedre angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort. Er det ikke det man sier? ;)

 

Hvorfor skulle det være umulig? 

Far var den som ble omsorgsperson, omsorgsperson forsvant, barnet tok skade.

Mener du at dette ikke er vanlig? Isåfall vet du bedre enn PPT og diverse barne-og ungdomspsykologer.

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

 

 

Åhåi... det er alt jeg gidder kommentere slikt! :P

 

 

Jaha? Flott hersketeknikk  :rolleyes:

 

Anonymous poster hash: b114e...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...