Gå til innhold

Langvarig diare etter 3mnd vaksinen


lillegule

Anbefalte innlegg

Hei

Etter DTP-IPV-Hib vaksina fikk lillejenta mi diare, hun gikk fra 1 bæsjebleie til 8-12 pr.dag. Dette varte i 4 uker. Nå er det snart tid for ny dose og jeg er så nervøs for nye bivirkninger. Langvarig diare er jo alvorlig i seg selv! Tok det opp med helsestasjonen på 4mnd kontroll men fikk ikke noe respons fra helsesøster annet en "åja". Veldig betryggende...  Tok derfor kontakt med fastlegen som nå skal sjekke lille for allergi. Får de ikke utslag der blir vi henvist videre til barnelege. Er så takknemlig for slik behandling på legekontoret <3! Til info så fullammet jeg da hun fikk vaksinen.

Det jeg lurer på er om andre har opplevd denne bivirkningen/reaksjonen etter 3mnd vaksinen? Og hvordan det i såfall gikk videre. Hvis legene ikke finner noe galt og gir klarsignal vet jeg ærlig talt ikke om jeg tørr å gi henne neste dose... Dette er mitt andre barn og førstefødte har fått alle vaksinene. Hun reagerte ikke noe spesielt på dose en, ble slapp og "fjærn"(ikke seg selv) etter dose to men fin igjen etter en liten måned.

 

Har sjekket en del på nett og har bl.a funnet dette om vaksiner som inneholder kikhoste, men jeg vet jo at man kan lese seg GAL..

 

9. General systemic reaction – can include a body rash, vomiting or diarrhea within hours of the shot. Or, the child may suffer a sudden decline in health by way of loss of appetite and weight (ie failure to thrive), chronic diarrhea, ear and respiratory infections or development of new allergies. Failure to thrive or chronic illness are reasons to have the child checked by a medical doctor and/or alternative therapist. A general systemic reaction may be a warning that further vaccination could result in a more severe reaction.

 

(http://vran.org/about-vaccines/specific-vaccines/diphtheria-tetanus-pertussis-hib-vaccine/the-vaccines-pediacel-infanrix-hexa-and-adacel/)

 

Håper på beroligende svar :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Snakk med legen.

2. Bare fordi noe skjer etter vaksinen betyr det ikke at det kommer av vaksinen.

3. Kildekritikk. Siden du linker til er ser verken ut til å være nøytral eller opptatt av systematisk kunnskap.

Dessuten vedrører ikke avsnittet du siterer spesifikt en vaksine som blir gitt her. Diaré er ikke listet som en vanlig bivirkning av vaksinene gitt her:http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6218:0:25,7087:1:0:0:::0:0

 

Tilbake til 1. Snakk med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

"2. Bare fordi noe skjer etter vaksinen betyr det ikke at det kommer av vaksinen." Med denne påstanden er det  mange tilfeller som aldri er blitt innrapportert. Nå er det mulig å melde bivirkninger selv. Gjør det, så er det i alle fall meldt inn.



Anonymous poster hash: 7ec51...298
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...