Gå til innhold

"Får håpe du klarer å holde igjen..."


Frøken Tussi

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere som får kommentarer slik som denne;

"Får håper at du klarer å holde igjen til over nyåret.."

Jeg vet at at termindatoen ligger bare 4 dager fra årsskiftet, men jeg kan da virkelig ikke bestemme når babyen kommer til. :P

Har et avslappet forhold til den eventuelle datoen og måned (desember eller januar) babyen kommer på, så for vår del spiller det ingen rolle.

 

Forstår bare ikke helt at folk skal kommentere alt.

 

Jeg bærer vist tvillinger ifølge enkelte, hun sa den andre babyen gjemte seg under UL. Svarte med å si "hvis du synes jeg er stor nå, så skal du bare vente til jeg blir høygravid!" :P

Jeg er fornøyd og stolt med magen min akkurat som den er, så får bare "de andre" kommentere hva de vil. :)

 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men det var en fin måte å få ut litt oppgitthet over folks munnbruk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin 10 des, og til og med jeg får høre dette med at " synd det ikke var litt senere da, så hadde du fått han i januar...." ...."Desember ja... Du får nok høre eet når han nærmer seg 18 og er sistemann i klassa....." Vet du det er så tåpelig! Blir helt oppgitt av enkelte. Er det vel samme når han blir født, alt er ikke planlagt her i verden :)

 

Jeg har 9 uker igjen, og allerede i uke 24-25 fikk jeg flere henvendelser om jeg var heeeeelt sikker på det ikke var fler enn 1 der inne...jo takk :) hehe.. Håpløse mennesker... Alle svangerskap er jo like og det er jo ikke forskjell på mage form og størrelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

 3 gangs og har virkelig begynt å trekke ned "rullegardinene" når folk kommer med dårlig gjennomtenkte kommentarer om både det ene og det andre. 

Her har jeg ikke akkurat kringkastet graviditeten og er heller ikke spesielt stor, så ingen som har turt kommentere så masse enda :-P 

Pleier å få "akutt" gedigen mage helt på slutten og da kommer som regel kommentarer som perler på en snor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også termin sånn at det kunne komme i begge mnd, men håpet selv på at henne holdt seg der til over nyttår, og det gjorde hun. Grunnen til at jeg ville ha i januar enn desember er pga skole alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg fikk også den kommentaren om tvillinger her forrige dagen! Måtte le litt. Men nå er jeg svææææær da, så skjønner jo det. Vagger meg avgårde, vondt i ryggen, og så er det 8 uker igjen. Oida, hvordan skal dette gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også slike kommentarere! Er igrunn ikke så veldig stor, iforhold til mine 3 tidligere svangerskap. La på meg over 25+ med alle 3! Nå har jeg 11 uker igjen og lagt på meg 12kg. Fikk en litt "pepper" fra jordmor på kontroll for et par dager siden ang vekten min! Kan forstå hun vil mitt beste, men blir litt oppgitt! Har bekkenløsning og tomme jernlagre, så orker ikke for mye sprell. Å må uansett "spare" litt energi til de 3 ungene jeg har fra før kommer hjem. Så sitter mye, å spiser mer en jeg sikkert skulle iforhold til mitt aktivitetsnivå... Men hadde liksom ikke hengt meg noe serlig opp i dette før det ble så veldig fokus av jordmor. Legger en liten demper på humøret å få slik tilbakemelding, da jeg i utgangspunktet ikke så på dette som noe problem.

 

Får ikke så mye kommentarer ang termin, annet enn at de påpeker at han bør komme før jul, fordi det vil være så kjedelig/ trist for han med bursdag etter! Har termin 27.12 og hadde håpet å få han 1.1 pga skolegang! Nr 1 kom 2 dager før termin, nr 2 kom 3 dager før termin og nr 3 en dag etter! Så ser for meg på julaften engang mellom 24 og 28 desember!:) fått beskjed av jordmor at jeg mest sannsynlig må ligge flatt en måned før termin hvis jeg ønsker og gå over!;p

 

Tror nok det skal gå bra uansett dato han kommer på, blir litt hva en gjør det til!:) gleder meg bare til å bli ferdig, for har hele svangerskapet opp i halsen om dagen! Dårlig form og hormonell! Hode vil mye mer enn kroppen klarer og det preger humøret godt. Så intens nedtelling nå! Blir definetivt min aller siste gang!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har termin 30.desember og har hørt det der flere ganger.. " Du må få i januar"  "får håpe du går over termin" osvosv! Herregud, han kommer når han kommer!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke fått noen slike kommentarer om termin. Men blir stadig spurt om tvillinger, både av hvemsomhelst, apotek og sykehus. Synes ikke selv jeg er så stor jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, jeg har også termin i slutten av desember og får stadig høre dette! Men innrømmer at jeg selv også helst skulle gått til januar hvis jeg kunne velge, men har jo svært liten påvirkning på dette! Og desember blir bare stress, så å ligge i ro får man jo ikke tid til...

Har vært Stoooor lenge, men nå har jeg endelig kommet så langt at det er mer ok synes jeg. Får stadig kommentarer på at "ja her er det ikke lenge igjen ser jeg" osv, litt kjedelig når man er 6mnd på vei, men nå er det i alle fall under 2mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...