Gå til innhold

Snart far til to - redd for at det skal skje barna noe


Pappa83

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er pappa til en liten, fantastisk godgutt på to år, han er verdens herligste, blideste gutt, og betyr alt for både meg og fruen. Hun er også gravid i tredje måned, med vårt barn nummer to, og vi gleder oss begge naturligvis masse til å få et barn til.

 

Likevel kan jeg ikke fri meg fra redselen om at noe skulle skje med barna våre. Vi har ikke vært på ultralyd ennå, siden det er for tidlig, og er kjemperedd for at det skal være noe galt med barnet i magen, siden vi ikke har fått noen bekreftelse på at alt står bra til enda.

 

I tillegg er jeg kjemperedd for at noe skal skje med storebror. En ulykke, alvorlig sykdom eller andre ting som kan gjøre at vi mister han...

 

Ofte sitter jeg og ser på blogger og youtube-videoer om barn som har dødd altfor tidlig. Ønsker egentlig ikke å gjøre det, men angsten driver meg til det.

 

Storebror ble født en måned før tiden, med keisersnitt, og mor fikk bekkenløsning og svangerskapsforgiftning. Det er nok også mye av grunnen til at jeg sliter med disse tankene, mer enn jeg gjorde under første svangerskap, da jeg ikke visste hvordan en fødsel kunne være...

 

Hva skal jeg gjøre for å slippe disse negative tankene? Ønsker ikke å gå til en psykolog eller å prate med helsepersonell om dette. Føler at det blir for personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...