Gå til innhold

Partners egg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Vi trenger hjelp!

Jeg og sambo ønsker i fremtiden å få barn. Jeg er 25 og hun 37.

Vi ønsker å å ta egg fra hun eldste å plante de inne i den yngste. (Hun ønsker ikke å gå gravid)

 

Noen som vet om noen plass det er mulig å gjøre?

 

 

 

Anonymous poster hash: b8ee1...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vel være mulig i feks usa. Men, er jo en voldsom dyr og komplisert prosess. MYE medisiner på dere begge to, og den som får egget satt inn i seg må ta mye sprøyter o.l. under hele svangerskapet. 



Anonymous poster hash: f97f4...ff4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei.

Jeg ser dette er en gammel post, men jeg svarer allikevel, for den prosessen har vi startet nå. Fikk dere det til?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T&H : Vil du fortelle om prosessen deres? Er litt nysgjerrig på det selv!



Anonymous poster hash: 90590...eb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Prosessen i seg selv er ganske lik den man vanligvis går igjennom. Forskjellen ligger i at eggdonor må gå igjennom hormonbehandling mens den som skal bli gravid på en måte må synkroniseres til den andre. Akkurat hvordan det foregår vet vi rett og slett ikke ennå :) Vi bruker norsk klinikk til alt de kan hjelpe oss med, og så skal vi til Alicante for selve uttakk og innsetting :)

 

Jeg ser for meg at utfordringene ikke kommer før vi må jobbe med stebarnsadopsjonen, siden eggdonor ikke kan bli medmor etter norsk lov...

 

Er dette noe dere vurderer? I så fall anbefaler jeg dere å ta kontakt med en klinikk som heter Ivf Alicante. Det er en av de veldig få klinikker som (iallfall jeg har funnet som) gjør dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg ser det er en stund siden det var aktivitet i denne posten, men jeg og jentekjæresten min planlegger og gjøre det samme som dere. Vi bare vet ikke hvordan vi skal gjøre det. 

T&H, du snakket om en klinikk i Alicante. Hvordan var det der? Er dere fornøyd? Og hvordan gikk dere frem med dette i Norge? Gikk dere til fastlegen deres og fortalte hva dere ville gjøre, og da fikset han/hun alt av hormoner osv, eller måtte dere på en klinikk for å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei, 

vi gjorde det på en klinikk i London. 

London womens clinic. 

Prosessen er at partneren går gjennom en IVF behandling, forskjellen er at hun ikke setter tilbake eggene men partneren gjør det. Den partneren som skal få eggene blir satt på en hormon kur for å gjøre seg klar til å ta imot. 

Vi ble ikke gravide og det var enormt slitsomt. Begge gikk på ganske høye doser med hormoner. Partneren min ble sint og jeg mistet all sexlyst. Det kostet oss ca 100.000 kr. Og det er utenom bo, mat og medisiner... 

Vi orket ikke å gå gjennom det igjen så det ble bare den ene gangen.. nå er vi igang på riksen😊

Anonymkode: c17d2...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 19. mai 2017 den 21.01, Anonym bruker skrev:

Hei, 

vi gjorde det på en klinikk i London. 

London womens clinic. 

Prosessen er at partneren går gjennom en IVF behandling, forskjellen er at hun ikke setter tilbake eggene men partneren gjør det. Den partneren som skal få eggene blir satt på en hormon kur for å gjøre seg klar til å ta imot. 

Vi ble ikke gravide og det var enormt slitsomt. Begge gikk på ganske høye doser med hormoner. Partneren min ble sint og jeg mistet all sexlyst. Det kostet oss ca 100.000 kr. Og det er utenom bo, mat og medisiner... 

Vi orket ikke å gå gjennom det igjen så det ble bare den ene gangen.. nå er vi igang på riksen😊

Anonymkode: c17d2...429

Er det lang ventetid på riksen? Og får dere dekket alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre er det det. 

Vi ventet i 14 mnd. Har nå hatt 4 inseminasjon og står nå på venteliste på IVF som er 5 mnd ventetid... men tiden har overraskende gått ganske fort. Jeg skal inn på IVF i september. :) 

Anonymkode: c17d2...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så gøy! Masse lykke til i september:)

vi er i gang med behandling i Spania nå. Partneren min skal ta ut egg på mandag, og skal inn i meg i september, så krysser fingrene for at alt går bra:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...