Gå til innhold

Inseminasjon alene. Erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en singel ung kvinne (25) som vurderer å få barn alene. Jeg har begynt å prate med StorkKlinik, og hele opplegget virker utrolig bra. 

 

Men jeg må selvfølgelig tenke nøye igjennom dette før jeg tar en endelig beslutting, og lurer derfor på om det er noen her inne som har blitt forelder alene på denne måten?

 

Det er ikke det at jeg ikke vil finne meg en partner, men jeg føler ikke at det er essensielt for min lykke. Men det føler jeg at et barn er. 

 

Min livssituasjon er kanskje ikke helt perfekt for barn, ettersom jeg er student med deltidsjobb. Men vil timingen noen gang være perfekt? Jeg har kommet langt med utdannelsen, og vil være ferdig innen barnet kommer.

 

Jeg sitter her å tenker og tenker, og skal nå lese nøye igjennom informasjonen jeg har blitt tilsendt. 

 

Er dette her helt sprøtt? Jeg føler at det er få på min alder som ville ha gjort dette, men det føles så riktig når jeg tenker på det. Setter stor pris på innspill og erfaring! :-)



Anonymous poster hash: 65e6c...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Vi er en god del som er blitt gravide alene. Det er flere facebookgrupper for de som prøver eller de som er blitt gravide. Ta gjerne kontakt i innboksen eller her for å bli lagt til facebookgruppen jeg er med i (jeg er sjelden inne på forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i begynnelsen av 30-år og single og har gjennomgått 6 mislykkede forsøk på inseminasjon i Danmark. Denne uka hadde jeg min første IVF behandling med Trianglen. Om bare dagene kunne gå raskere frem til testen!

 

Dette er mitt første besøk her på denne nettsiden. Ser det refereres til Facebook-grupper -tar gjerne imot tips om hvor jeg kan få et "nettverk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Hei!

Jeg er i begynnelsen av 30-år og single og har gjennomgått 6 mislykkede forsøk på inseminasjon i Danmark. Denne uka hadde jeg min første IVF behandling med Trianglen. Om bare dagene kunne gå raskere frem til testen!

 

Dette er mitt første besøk her på denne nettsiden. Ser det refereres til Facebook-grupper -tar gjerne imot tips om hvor jeg kan få et "nettverk".

Hei 

 

Jeg er 37 og single. Har hatt tre mislykkede forsøk på inseminasjon i Danmark. Vurderer nå hva jeg skal gjøre videre. Send meg gjerne en pm om du har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg er en singel ung kvinne (25) som vurderer å få barn alene. Jeg har begynt å prate med StorkKlinik, og hele opplegget virker utrolig bra. 

 

Men jeg må selvfølgelig tenke nøye igjennom dette før jeg tar en endelig beslutting, og lurer derfor på om det er noen her inne som har blitt forelder alene på denne måten?

 

Det er ikke det at jeg ikke vil finne meg en partner, men jeg føler ikke at det er essensielt for min lykke. Men det føler jeg at et barn er. 

 

Min livssituasjon er kanskje ikke helt perfekt for barn, ettersom jeg er student med deltidsjobb. Men vil timingen noen gang være perfekt? Jeg har kommet langt med utdannelsen, og vil være ferdig innen barnet kommer.

 

Jeg sitter her å tenker og tenker, og skal nå lese nøye igjennom informasjonen jeg har blitt tilsendt. 

 

Er dette her helt sprøtt? Jeg føler at det er få på min alder som ville ha gjort dette, men det føles så riktig når jeg tenker på det. Setter stor pris på innspill og erfaring! :-)

 

Anonymous poster hash: 65e6c...e1b

 

Jeg synes ikke det er sprøtt. Det viktigste er at barnet er ønsket og elsket. De som sier at det er egoisme å få barn tenker at det ville være bedre å ikke ønske å få barn og så få barn likevel, selv om barnet ikke er ønsket. Men det er jo i alle fall ikke bra. Og alt for mange barn fødes slik av folk som ikke tenker!

 

Da er det bedre å få barn, slik du får, som er ønsket og elsket fra lenge før de er født eller ens en gang er til. :)

 

Får du barn som singel skaper du en mer trygg og stabil familiesituasjon. Hvis du senere finner drømmeprinsen og han viser seg å ikke være drømmeprinsen likevel så har barnet alltid deg, samme hva. Barnet har alltid en mamma som elsker barnet. Det skaper en trygg og stabil situasjon. :)

 

Du er for øvrig ikke den første som er på din alder og tenker den tanken.

http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2012/01/16/nar-selvvalgt-singlemor-til-donorbarn-er-et-forstevalg-beretning-fra-pernille-fra-norge/

(Jeg synes dette er en fin historie, barnet er jo ønsket og elsket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 

 

Er i ganske samme situasjon som deg! Singel, i midten av 20 årene og vurderer å bli mor på denne måten. Jeg er også student som begynner å nærme meg slutten av studiene :)

Er mange som argumenterer mot dette å frivillig bli alenemor, uten å vite hva man egentlig går til.  Ja, det blir nok tøft i perioder, men om det er dette man virkelig vil så ofrer man jo gjerne mye annet for det. Som alle andre her skriver og, barnet er jo veldig høyt ønsket. Er nok av de som med et uhell blir gravide og går fra hverandre mens barnet er lite, hvor faren kanskje ikke er så mye til stede. Alenemor tilværelsen er jo noe de fleste takler veldig bra, og så lenge man har en støttende familie rundt seg så vil jo barnet ha mange som elsker og bryr seg om det! Det er i alle fall mine tanker :) Føles det riktig for deg så er det kanskje det, selv om mange andre ikke ville gjort det på denne måten. 

Det jeg tenker mest på er den økonomiske delen av det hele. Når man har vært student har man jo kanskje ikke hatt en veldig høy inntekt ved siden av. Og det er jo lurt å undersøke hva slags støtte man kan få i denne situasjonen. Noen som har peiling på dette? 



Anonymous poster hash: 5241b...e70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Jeg er i begynnelsen av 30-år og single og har gjennomgått 6 mislykkede forsøk på inseminasjon i Danmark. Denne uka hadde jeg min første IVF behandling med Trianglen. Om bare dagene kunne gå raskere frem til testen!

 

Dette er mitt første besøk her på denne nettsiden. Ser det refereres til Facebook-grupper -tar gjerne imot tips om hvor jeg kan få et "nettverk".

Hei 

 

Jeg er 37 og single. Har hatt tre mislykkede forsøk på inseminasjon i Danmark. Vurderer nå hva jeg skal gjøre videre. Send meg gjerne en pm om du har lyst :)

 

Har sent deg en mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ser dette er en eldre tråd, men er i samme situasjon - så hva kom du frem til, og hvordan gikk det?

Anonymkode: 28d98...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...