Gå til innhold

Baby sover lett og kort


litenugle

Anbefalte innlegg

Nå håper jeg noen har noen gode råd.

 

Mini har akkurat rukket å bli tre måneder. Nå har vi startet å øve på å sovne alene på dagtid. Jeg legger henne ned og går ut av rommet, noen ganger står jeg så hun ikke kan se meg og "spionerer" på henne. Hun ligger og styrer og sutrer, men hun gråter ikke. Men hun kan ligge sånn i tre kvarter før hun sovner, og hun sover bare i 20-30 minutter. Da føler jeg at de tre kvarterene med sutring er litt "bortkastet". Og hun er kjempetrøtt igjen raskt etter luren, siden hun har sovet så kort. 

 

Dere som har øvd på dette tidligere; hvordan gjør man dette egentlig? Skal jeg bare la henne ligge i senga og håpe at hun sovner igjen? Selv om det kan ta opptil tre nye kvarter? Da må hun jo ligge i senga hele dagen til slutt for at hun skal få nok søvn, stakkars.

 

Hvordan få henne til å sove litt lengre, så hun er litt mer opplagt? Hun sutrer jo mye siden hun er trøtt store deler av dagen. Hun sover ikke bedre i vogna, bruker lang tid på å sovne der også, sover maks 30 minutter.

 

Hun sover kjempegodt om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mange gode råd å komme med, men ville bare si det at vår baby var og er på akkurat samme måten.. Jeg har prøvd alt mulig, men har kommet til at tre faste korte lurer på dagtid i vognen ute på verandaen er det som funker best. Samme opplegg hver gang. Gynger vogna nokså heftig opp og ned, så sovner hun som regel på 10 minutter og sover sin vesle halvtime. Så får man bare prøve å holde humøret hennes oppe mellom lurene.. Med mat, aktiviteter, barne-tv på iPad, ligge uten bleie, sitte på fanget.. Heldigvis går det litt bedre nå som hun er større (snart 9 mnd), for nå har hun ikke lenger det søvnbehovet som hun hadde da hun var helt liten, så hun er ikke så gretten lenger til tross for korte lurer. Én ting som jeg fikk tips om, var å legge henne i vogna (samme sted, samme tid hver gang) og gynge eller trille til hun sovnet, og så like før den tiden hun pleide å våkne, skulle jeg gå ut og gynge eller trille på nytt slik at hun forhåpentligvis sov videre. Dette hjalp ikke oss stort.. Hun våknet uansett, og hvis jeg fortsatte og vogget eller trillet i typ 50 minutter sov hun kanskje 10 minutter til. Denne metoden funker jo ikke hvis din baby skal sove inne i sengen sin, men tenkte jeg skulle nevne det uansett.. Lykke til iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...