Gå til innhold

Hvordan ta tak i det vanskelige?


Fru Vintage

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg mer og mer frustrert.

Lurer på om det er fødseldepresjon jeg har....for jeg gleder meg lite over ting og jeg er lei ungene. Eneste grunnen for at jeg plukker opp minste når han gråter er fordi jeg vil ikke høre på gråting. 

JEg er lei av å bære rundt på han, jeg er lei av å amme. 

Jeg føler jeg vil hoppe av og løpe mine vei. 

Det er vondt å føle det slik jeg gjør. Men hva gjør jeg med det?

 

Har så vidt nevnt det for legen her om dagen da jeg skulle inn å få henvisning til fysio, men følte meg veldig avspist. 

"har det ikke helt bra jeg"

"vi tar blodprøve for å ikke utelukke noe mangler. det blir xxxkr. ha det!"

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Snakk med helsesøster, de kan ofte mye om fødselsdepr o.l., eventuelt en gang til med legen din og fortell litt mer om tankene du har. Vanskelig å vite om det er depresjon utfra det du skriver her.. Men høres jo ut som du ikke har det så bra! Kan være ting ift eventuelt parforhold som påvirker deg, kan være forventninger som ikke er innfridd eller vanskelige tanker om det å være mor, kan være dårlig søvn, kan være ting fra tidligere som dukker opp pga en assosiasjon du ikke engang har tenkt på, osv. uansett kan det sikkert være bra å snakke med noen og nøste litt i ting. Må jo ikke være kjempealvorlig for å ønske bedring :-) Hvis det er sånn at det går utover samspillet med baby, dvs at du føler deg avkopla og ikke klarer å være emosjonelt tilstede for barnet ditt, har nok med deg selv, da tenker jeg at det er viktig at du oppsøker hjelp! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...