Gå til innhold

Hjelp!!!!


mamma og trollemor

Anbefalte innlegg

Herregud nå tar det helt av her. Tror nok vi har driti oss fullstendig ut og nå kommer vi oss ikke ut av det. Trenger noen gode råd

Vi har to jenter.

Lillesøster er ett år rett rundt hjørnet. Når hun skal sove har vi sittet inne hos henne og hysja på henne til hun sovner. Det har godt igrunn ganske greit og hun har sovna på ca 20 min. Den siste tiden bare turner hun rundt som en bavian, reiser seg opp og peker og skravler. Hvis vi går ut hylgriner hun men hvis vi sitter der inne bare turner hun rundt. Hun sover en dupp på ca to timer, våkner rundt to og blir lagt syv. Er hun overtrøtt? Ikke trøtt nok? What to do?

 

Noen som har noen tips? Må vi bare la henne grine seg ferdig noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur jeg hadde prøvd å la henne sovne alene inne på rommet. Min (begrensede) erfaring er at såpass store barn roer seg mye bedre om de er alene i rommet, jenta deres er jo snart et år. Hun er kanskje så vàr på omgivelsene nå at hun ikke klarer å sovne mens dere er der? Men likevel syns hun jo det er stas med mamma og/eller pappa på rommet, derfor liker hun det ikke når dere går ut? Hvis dere vet at hun er mett, trøtt og har tørr bleie så kan dere fint la henne protestere en stund. Om hun går i fistel og skriker og er livredd må dere jo gå inn, men ellers hadde jeg gått inn og ut annenhvert minutt og lagt henne vennlig og bestemt ned, og sagt at nå må du sove for nå er det natt. Kan ta noen timer de første kveldene men til slutt skjønner hun at det ikke kommer noe mer underholdning. Vær konsekvente, bestemte og samkjørte. Evt den som takler gråting best får ta det. Her var det jeg som tok det når eldstemann plutselig begynte å protestere rundt leggetid da pappaen er en blauting :) hehe! Jeg trur at nøkkelen er å lære seg forskjellen på sint protestskriking (mamma og pappa jeg vil bestemme!!) og livredd hylgråt.

Endret av Madolyn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si takk for svar. Man vet jo egentlig hva man må gjøre men noen ganger trenger man at noen andre forteller deg det selv om det er noen ukjente :) tredje kveld sovnet hun på ti minutter, litt sutring men ikke sånn at jeg følte jeg måtte gå inn

 

 

Trur jeg hadde prøvd å la henne sovne alene inne på rommet. Min (begrensede) erfaring er at såpass store barn roer seg mye bedre om de er alene i rommet, jenta deres er jo snart et år. Hun er kanskje så vàr på omgivelsene nå at hun ikke klarer å sovne mens dere er der? Men likevel syns hun jo det er stas med mamma og/eller pappa på rommet, derfor liker hun det ikke når dere går ut? Hvis dere vet at hun er mett, trøtt og har tørr bleie så kan dere fint la henne protestere en stund. Om hun går i fistel og skriker og er livredd må dere jo gå inn, men ellers hadde jeg gått inn og ut annenhvert minutt og lagt henne vennlig og bestemt ned, og sagt at nå må du sove for nå er det natt. Kan ta noen timer de første kveldene men til slutt skjønner hun at det ikke kommer noe mer underholdning. Vær konsekvente, bestemte og samkjørte. Evt den som takler gråting best får ta det. Her var det jeg som tok det når eldstemann plutselig begynte å protestere rundt leggetid da pappaen er en blauting :) hehe! Jeg trur at nøkkelen er å lære seg forskjellen på sint protestskriking (mamma og pappa jeg vil bestemme!!) og livredd hylgråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...