Gå til innhold

Noen andre:) uke 24 nå <3


LitenSpire89

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt i 1 mnd tid, og fortsatt har en enorm trang til å gape etter luft. Synes det er tungt og puste, føles som jeg ikke får i meg nok oxygen.. noen andre som har det slik? jeg hadde det ikke med barn nr 1 . Men svangerskapene mine har vært veldig forskjellige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Har det sånn, men mest når jeg anstrenger meg. Får liksom ikke nok luft ned i lungene. Såvidt jeg husker ifra forrige runde ble det verre etterhvert. Da måtte jrg også "gape" mer etter luften selv når jeg satt rolig. Alt presses jo tiø side, så ganske logisk igrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn når jeg er stresset. Da føler jeg at lungene ikke tar opp oksygenet effektivt nok, og blir gående å gispe etter luft. Har du en hektisk hverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke hektisk hverdag egentlig, og føler ikke jeg har stresset noe heller :)  Men jeg sykkler og går turer i stede for og ta fatt bilen hver gang, det har jeg gjort fra jeg fant ut av graviditeten og blir å gjør det til det begynner å bli glatt å det legger seg snø:) åsså svømmer jeg ca 1 gang i uken. men det burde ikke være slik pga det.

 

Jeg var også på dagsbesøk hoss en kusine for noen uker siden, hun røyker, og røyker under vifta i kjøkkenet. Da merket jeg att det ble enda tyngre å puste, å følte meg sliten i kroppen pga det. Jeg spurte jordmor om det, jeg tengte på om jeg har vokst på meg en type astma siden jeg har det i familien, men det sa hun var mest tvilsomt, og att det sikkert skyltes svangerskapet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Nei jeg har ikke hektisk hverdag egentlig, og føler ikke jeg har stresset noe heller :)  Men jeg sykkler og går turer i stede for og ta fatt bilen hver gang, det har jeg gjort fra jeg fant ut av graviditeten og blir å gjør det til det begynner å bli glatt å det legger seg snø :) åsså svømmer jeg ca 1 gang i uken. men det burde ikke være slik pga det.

 

Jeg var også på dagsbesøk hoss en kusine for noen uker siden, hun røyker, og røyker under vifta i kjøkkenet. Da merket jeg att det ble enda tyngre å puste, å følte meg sliten i kroppen pga det. Jeg spurte jordmor om det, jeg tengte på om jeg har vokst på meg en type astma siden jeg har det i familien, men det sa hun var mest tvilsomt, og att det sikkert skyltes svangerskapet? :-)

 

Det er jo fult mulig å utvikle astma i voksenalder. Har selv astma, og det blir klart verre nå ila graviditeten hvor jeg ikke kan bruke de vanlige medisinene mine på samme måte. Tror jeg ville hørt med legen i stedet. Jordmødre er vel og bra, men akkurat lungesykdommer har de strengt tatt ikke allverdens kunnskap om. Synes generelt at jordmødre har en tendens til å forklare alt ut i fra svangerskapsrelaterte plager. Ok, siste sleivespark var kanskje litt off topic ;)

 

Hvorvidt du kan utredes med tanke på astma under graviditet er jeg usikker på (spirometri). Men spør legen din. Han vet forhåpentligvis noe mer enn jordmødre og oss gode hjelpere på BiM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik, og det blir jo bare verre til magen faller ned.

 

Men jeg utviklet også astma i 3. Svangerskapet. Har gått på astmamed. siden da, bortsett fra nå som jeg er gravid igjen og ikke får bruke de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...