Gå til innhold

Det klør!!!


Rosenberg

Anbefalte innlegg

Har tatt blodprøver for å sjekke om det er svangerskapskløe, negativ. Jeg klør som en gal, særlig på natten. Det er til å bli gal av! :blink:  Oppå hender, mage, lår, rundt knær, oppå fotbladet. Kommer noen små "blemmer" frem når jeg har klødd lenge. 

 

Flere som opplever hormonell kløe? Hva gjør du for å lindre? Smører med Eurax krem etter avtale med legen min, men tenkte at dere kanskje har tips om noe mer effektivt  :rolleyes: 5 uker igjen, thank God  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker du nok vann?

Kanskje huden trenger fuktighet. Hva med en feit krem som locobase, aderma o.l.

Om bare kløe kan kanskje hvitvask hjelpe?

 

Har du sjekket vaskemiddelet? Prøve å gå over til Neutral el blenda sensitive ( også skyllemiddelet)

 

Kjenner ikke så veldig til hormonell kløe og hva som er best da dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok bli flinkere å drikke vann...  :unsure:

Smører mye med gode kremer uten parfyme, bruker Blenda til klesvask, så tror ikke det er årsaken.

 

Begynner bare å bli smågal her av all kløinga! Må jo evt smøre Hvitvask på 45% av kroppen min da, blir litt slitsomt i lengden så holder meg til Eurax inntil videre  :)  Takk for svar!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en pille mot kløing, men usikker på om den kan brukes når gravid.

Lurer på om det er kortison i den nemlig... Men du kan jo høre med legen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dusj/bad og ferdig med såpe og shampo, skyll av, legg deg i oljebad ( om badekar). Kjøp sånn parfymefri på apoteket. Ikke dusj av men klapptørk deg tørr. Også etter dusjing, bare klapptørk og så smører du med feit krem.

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...