Gå til innhold

Utstyrstråd:)


Hewe

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være fint med en slik tråd hvor folk kan komme med tips og råd:)

Har dere kjøpt inn mye? Her har jeg krybbe og noen klær på plass. Skal snart kjøpe vogn :)

Endret av Hewe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har kjøpt Vogn, bilstol, vugge, sprinkelseng, dyner, madrasser, sengetøy, en hel haug med klær og vinterdress :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart vugge, vogn, bilstol, stellebord etc fra forrige svangerskap. Må anskaffe meg sprinkelseng og vinterklær da storesøster er vårbarn. Har bestilt ullklær fra Lille Lam :) Gleder meg til pakken kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Emmaljunga city cross og en maxi cosi bilstol :) VEldig fornøyd med vognen fra forrige svangerskap. Stolen er ny men har hørt mye godt om den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Har akkurat vært og sett på vogn nå. De hadde vogna jeg har ønsket meg, Simo kombi, på tilbud til 4999,- så kommer til å kjøpe den til uka. :)

Ellers har jeg ikke kjøpt noe annet enn litt ullundertøy og ullpysjer på tilbud enda. Har jo god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, jeg har bare kjøpt inn 2 sett tøy, og to ulldresser jeg :-). Jeg tenker jeg har gooood tid... Nå har jo dere kanskje en mnd kortere tid enn det jeg har da (termin på nyttårsaften). Men innen når er det greit å ha meste i hus? 

 

Jeg lurer på.... Siden vi bor ganske trangt (38 kvm) - og kommer å gjøre det fram til neste sommer - om vi burde kjøpe enten seng eller vugge til lillemann? Tenker å bruke bagdelen som kurv på stua.  Jeg tenker det er greit med vugge, men lurer på om vugge holder til han er rundt 6 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har kjøpt en del klær, ellers kun de "store" tingene; bilstol, seng, stellebord, kjørepose til bilstolen, vognpose, babynest og vogn venter rett rundt hjørnet- blir 99% sikkert Brio smile :) alt småtteriet av nødvendige ting skal jeg ta når jeg går ut i perm, for å få tiden til å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har bare kjøpt inn 2 sett tøy, og to ulldresser jeg :-). Jeg tenker jeg har gooood tid... Nå har jo dere kanskje en mnd kortere tid enn det jeg har da (termin på nyttårsaften). Men innen når er det greit å ha meste i hus? 

 

Jeg lurer på.... Siden vi bor ganske trangt (38 kvm) - og kommer å gjøre det fram til neste sommer - om vi burde kjøpe enten seng eller vugge til lillemann? Tenker å bruke bagdelen som kurv på stua.  Jeg tenker det er greit med vugge, men lurer på om vugge holder til han er rundt 6 mnd?

Hehe, jeg tenkte det var greit å få inn de store tingene først, så barnerom er sparklet, malt og har kommende, skap, kurv og stellebord på plass :) vet ikke når det er normalt å ha det meste hus, men innen en mnd før termin kanskje?

Vugge skal vel gå helt fint :) vi har kurv vi kommer til å bruke til han er rundt 6mnd. Da har jeg er sprinelseng som søsteren min ikke trenger lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Nå har jeg 3 fødsler bak meg, og en foran, og jeg ser jo at man blir mer og mer avslappet for hvert barn som kommer: Med førstemann var det fullt utstyr hver gang man skulle ut døra; vogn, SVÆR stelleveske med alt mulig utstyr, ørten bleier, bæresele, morsmelkserstatning og varmt vann, - selv om man fullammer - bare for sikkerhetsskyld liksom... osv. Med nr to tar man det litt mer kuli. Vogna er med, men det holder med noen bleier og våtservietter el.l. Når nr tre kommer, tar man ungen under armen, og putter en bleie i lommen. - Mer eller mindre.

 

Hos meg har nr tre klart seg like godt som nr en hittil hvertfall, så det er nok ikke først og fremst mengden utstyr, eller hvilket merke det er på vogna, klærne etc som teller mest... ;-) 

 

Men for all del: Jeg syns det er greit å ha noen klær (pysj/sparkedrakt i ullfrotte, et par ullbodyer, et par sparkebukser og en lue eller to) og bleier klart før fødselen, og bilsete er jo også greit siden babyen som regel skal hjem fra sykehuset. Men alt annet kan man i grunnen skaffe etterhvert som man ser at man trenger det. Hos oss sover babyen sammen med meg de første månedene (vogga blir ikke brukt de første ukene hvertfall!), og stellebordet vi investerte i til førstemann, ble nesten ikke brukt i løpet av alle de tre bleieperiodene, da vi fant ut at en enkel matte på gulvet føltes mye sikrere enn å legge ungen på et stellebord... Bleiebøtta var helt bortkastet, - de illeluktende drittbleiene bærer man jo ut i søppeldunken med en gang. Hvem vil ha dem liggende på badet???

 

Folk er jo forskjellige, noen liker å ha ALT på plass i god tid, mens andre tar det litt pø om pø, men de der meterlange utstyrslistene over ting man bare MÅ ha når man venter barn.... - på dem finner man mye unødvenig TULL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...