Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det blir ikke noe problem våryr;-) har "kommet over" skammen nå;-)

 

Noen tips til rene karbohyderater? Spiser nok fett og proteiner, men sliter med karbohyderatene:-s skal ha 213 g karbohyderater om dagen, men i går spiste jeg bare 56.. Kom ikke opp i rett mengde dagen før heller...

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Det er ikke så farlig med de karbohydratene, men om du spiser litt brød, knekkebrød eller havregryn i løpet av dagen er jo de fulle av karbohydrater.

 

Om du lever litt kaboredusert en stund gjør ikke det noen ting altså, men da må du spise mer enn 900 kalorier om dagen for kroppen trenger jo energi. Siden du sikkert har spist veldig mye karbohydrater før (bl.a sukker) er det litt av en omstilling for kroppen å ikke få nesten noe av det lenger. Om du ønsker å leve lavkarbo er det anbefalt med en gradvis nedtrapping av karbohydratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det blir ikke noe problem våryr;-) har "kommet over" skammen nå;-)

Noen tips til rene karbohyderater? Spiser nok fett og proteiner, men sliter med karbohyderatene:-s skal ha 213 g karbohyderater om dagen, men i går spiste jeg bare 56.. Kom ikke opp i rett mengde dagen før heller...

MMAnonymous poster hash: c7070...e8c

 

Det er ikke så farlig med de karbohydratene, men om du spiser litt brød, knekkebrød eller havregryn i løpet av dagen er jo de fulle av karbohydrater.

 

Om du lever litt kaboredusert en stund gjør ikke det noen ting altså, men da må du spise mer enn 900 kalorier om dagen for kroppen trenger jo energi. Siden du sikkert har spist veldig mye karbohydrater før (bl.a sukker) er det litt av en omstilling for kroppen å ikke få nesten noe av det lenger. Om du ønsker å leve lavkarbo er det anbefalt med en gradvis nedtrapping av karbohydratene.

Jeg har ikke ønske om å leve på lavkarbo:-) jeg har bare ikke visst hva jeg må spise for å komme opp i rett karbomengde:-p

Og som jeg skrev i sta, jeg skal spise mer i dag, var bare så deprimert av å stå på vekta på første gang siden svangerskapet med sønnen, og så viser det seg at jeg er 5 kg tyngere nå enn hva jeg var da jeg lå på føden..

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det blir ikke noe problem våryr;-) har "kommet over" skammen nå;-)

Noen tips til rene karbohyderater? Spiser nok fett og proteiner, men sliter med karbohyderatene:-s skal ha 213 g karbohyderater om dagen, men i går spiste jeg bare 56.. Kom ikke opp i rett mengde dagen før heller...

MMAnonymous poster hash: c7070...e8c

 

Det er ikke så farlig med de karbohydratene, men om du spiser litt brød, knekkebrød eller havregryn i løpet av dagen er jo de fulle av karbohydrater.

 

Om du lever litt kaboredusert en stund gjør ikke det noen ting altså, men da må du spise mer enn 900 kalorier om dagen for kroppen trenger jo energi. Siden du sikkert har spist veldig mye karbohydrater før (bl.a sukker) er det litt av en omstilling for kroppen å ikke få nesten noe av det lenger. Om du ønsker å leve lavkarbo er det anbefalt med en gradvis nedtrapping av karbohydratene.

Jeg har ikke ønske om å leve på lavkarbo:-) jeg har bare ikke visst hva jeg må spise for å komme opp i rett karbomengde:-p

Og som jeg skrev i sta, jeg skal spise mer i dag, var bare så deprimert av å stå på vekta på første gang siden svangerskapet med sønnen, og så viser det seg at jeg er 5 kg tyngere nå enn hva jeg var da jeg lå på føden..

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Om du skal ha mer karbo kan du jo legge til litt i eksisterende måltider, eller spise et par knekkebrød, en ekstra frukt, supplere med fullkornspasta i salaten, litt ekstra ris... Prøv søtpotet, feks som purè. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det blir ikke noe problem våryr;-) har "kommet over" skammen nå;-)

Noen tips til rene karbohyderater? Spiser nok fett og proteiner, men sliter med karbohyderatene:-s skal ha 213 g karbohyderater om dagen, men i går spiste jeg bare 56.. Kom ikke opp i rett mengde dagen før heller...

MMAnonymous poster hash: c7070...e8c

 

Det er ikke så farlig med de karbohydratene, men om du spiser litt brød, knekkebrød eller havregryn i løpet av dagen er jo de fulle av karbohydrater.

 

Om du lever litt kaboredusert en stund gjør ikke det noen ting altså, men da må du spise mer enn 900 kalorier om dagen for kroppen trenger jo energi. Siden du sikkert har spist veldig mye karbohydrater før (bl.a sukker) er det litt av en omstilling for kroppen å ikke få nesten noe av det lenger. Om du ønsker å leve lavkarbo er det anbefalt med en gradvis nedtrapping av karbohydratene.

Jeg har ikke ønske om å leve på lavkarbo:-) jeg har bare ikke visst hva jeg må spise for å komme opp i rett karbomengde:-p

Og som jeg skrev i sta, jeg skal spise mer i dag, var bare så deprimert av å stå på vekta på første gang siden svangerskapet med sønnen, og så viser det seg at jeg er 5 kg tyngere nå enn hva jeg var da jeg lå på føden..

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Om du skal ha mer karbo kan du jo legge til litt i eksisterende måltider, eller spise et par knekkebrød, en ekstra frukt, supplere med fullkornspasta i salaten, litt ekstra ris... Prøv søtpotet, feks som purè. Nam!

tusen takk for flotte tips! Skal definnitivt prøve noe av tipsene:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Hva om alle poster sine beste motivasjonstips?

Spent på å høre hvordan hver enkelt tenker!

Digger denne tråden allerede- den motiverer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler litt motivasjon... Veide meg i sted, og jeg som følte meg sååå flink i dag.

 

Hva syns dere om dagen min?

 

Frokost: nektarin (er ikke sulten om morgenen)

Lunsj: salat med litt rømme (1 ss) og litt byggris + ei grov skive

Middag: fullkornspasta med kjøttdeig. 180g pasta og 70g kjøttdeig. Posesaus Toro ved siden av

Kveld: to skiver med litt lett smør og kokt skinke

 

80 min "fjelltur" med småen i manduca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mangler litt motivasjon... Veide meg i sted, og jeg som følte meg sååå flink i dag.

 

Hva syns dere om dagen min?

 

Frokost: nektarin (er ikke sulten om morgenen)

Lunsj: salat med litt rømme (1 ss) og litt byggris + ei grov skive

Middag: fullkornspasta med kjøttdeig. 180g pasta og 70g kjøttdeig. Posesaus Toro ved siden av

Kveld: to skiver med litt lett smør og kokt skinke

 

80 min "fjelltur" med småen i manduca

80 min med "ekstravekt" er jo kanon!! Knallbra jobba!

Virker som du har gjort gode valg. Eneste jeg tenker er at frokosten er litt liten? Evt, hvis d passer for deg kan du jo legge inn et mlm måltid el liten stund etterpå når appetitten er bedre? Nå vet jo ik jeg hvor mye du skal ha av karbo og protein og kcal totalt, men for min del ser d ut som du kanskje kunne spist litt mer?

 

Vekt er bare et tall. Hovedsaken er at du jobber fokusert og er i aktivitet!

Flink er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største motiveringen jeg har er tanken på at samboer veier mindre enn meg:-p med tanke på høyden må jeg iallefall ned i 85kg for at vi skal være "like tunge".. Iallefall i forhold til høyden:-)

 

Men den viktigste grunnen for meg er hjerteproblemer.. Jeg har ikke, men det ligger i familien. Bestefar døde av hjertesvikt før han fylte 60 og pappa hadde 5 by-pass før fylte 50.

 

Dessuten fikk jeg stooor motivasjon i morrest:-D vekten viste i går 100.0 kg. I morrrest(sto på for gøy) viste den 98.9! Samme tidspunkt med samme klær;-)

 

Ellers er selvtilitten min en stor motivør. Bare tanken på å slippe å "skjule" magen.. Ville ha endret hele livet mitt det!

 

Våryr: jeg tenker litt som tustemor her. Litt liten frokost, men ellers ser det veldig bra ut. Men jeg er ikke den rette til å si noe. Jeg spiste bare 60 kalorier til frokost i dag:-p

 

Og det minner meg på, jeg har et lite tips til dere som har litt problemer medå holde dere unna sjokolade;-)

For i går kjøpte jeg meg nutrilett quick weight loss med sjokoladesmak. Det smaker sjokolade, men er det kvalmeste jeg har smakt på lenge! Jeg klarte å drikke 1 dl av skvipet før jeg måtte gi meg:-p det er 1 1/2 t siden jeg drakk dette, og tanken på sjokolade gjør meg fremdeles kvalm:-p og jeg ELSKER sjokolade bare så det er sagt;-)

Tortur der og da, men man mister lysten på den brune herligheten;-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen min ligger på flere plan. For det første så er jeg møkkalei av å se ut som michelindama.

Jeg har lyst til å kunne gå i klesbutikker og kjøpe det jeg har lyst på, ikke det som passer.

For det andre tenker jeg på helse. Både ifht å bli gravid, hjerte og kar og ledd.

Så synes jeg faktisk trening er ganske gøy, bare jeg kommer i gang.

Det gir meg veldig mye. Når jeg trener styrke føler jeg meg sterk, skikkelig superwoman. Da tenker jeg: klarer jeg dette, klarer jeg alt!

Når jeg trener kondisjon tenker jeg på fettet som fordunster av kroppen. Hehe... Ser også på trening som min private fristund. Da er det ingen som krever noe av meg- kun meg selv! Og det føles faktisk veldig bra, å kunne gi meg selv det beste jeg har å gi. Så får jeg virkelig overskudd av det, etter noen uker med regelmessig trening føler jeg meg kvikk, opplagt, energien blomstrer.

Høres sikkert helt nyfrelst ut, men jeg har hatt lange perioder opp gjennom åra der jeg har trent bra. Sist gikk jeg ned 18 kg kun med trening, så kom kostforandringene gradvis etter en stund, da mistet jeg suget etter fett og søtt.

Så lager jeg noen små gulrøtter for meg selv, som også motiverer. Kjøpte meg en litt eksklusiv dusjsåpe og bodylotion- den har jeg lagt i treningsbagen- kun lov å bruke etter trening.

Har en ny, uåpnet parfyme i skapet, den skal jeg åpne når jeg har gått ned 5 kg.

I dag har jeg fri- det er typisk kafédag for meg- har bestemt meg for at det er lov å gå på kafé etter en times gåtur.

 

Det var noe av min motivasjon. :-)

 

Nå skal jeg knytte på meg skoa og ut og gå i strålende sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig tustemor som synes det er godt å få trent!:-p her i gården blir trening et ork og på et minimum desverre. Men fra mandag av er det andre boller! Da skal jeg gå tre turer (minimum) i uka. Starter med 30-35 min i første omgang, så får jeg se hvordan det blir. Jeg trenger et SKIKKELIG spark bak når det kommer til å få flesket ut av sofaen:-p kaaanskje det blir litt lettere å få gjort dette når det er fler som vet om det;-)

 

Blir kort i kveld. Gleder meg faktisklitt til i morgen for å se hva vekta står på, så jeg fyker til sengs;-)

 

Stå på damer! Som mitt motto sier, det som ikke vil, det skal;-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil henge meg på denne tråden. Men pga at jeg ammer så skal jeg ikke slanke meg..men jeg kan trene og legge om kostholdet likevel:-) wå kanskje d hjelper meg

 

Før jeg ble gravid, aug 2012-sept.2012 gikk jeg ned 10 kilo. Og fra sept. Til ses 2012 gikk jeg også ned 10kg. Mwst pga kvalme og dårlig matlyst. Gikk opp kun 6 kg i svangerskapet og etter fødsel har jeg tatt av de 6+3 til. Så på et år har jeg gått ned 22kg:-)

 

Jeg teller ikke kalorier, men veier middagsmaten min som er den store stygge ulven for meg. Da ligger jeg på 100-150 g potet, ris, pasta. 150-200g kjøtt, ,fisk, , kylling og mye grønnsaker. Åsså prøver jeg å la det gå 3 timer imellom hvert måltid, ikke mer. Er jeg sulten imellom så har jeg oppskjært frukt/grønnsaker som jeg kan spise litt av. Dette fungerer for meg.prøver også å holde godt og snacks til helgen men ikke overspise. Alt me måte. Har også kuttet ut sukkerholdig brus.

 

Ang. Trening; er det beste jeg kan gjøre. Er så godt etterpå! Favoritttreningen har vært spinning og zumba. Danset zumba 3 dager i uken da jeg var gravid. Å nå etter helgen kan jeg trene igjen, da er d 6 uker siden fødsel:-) og jeg skal på zumba!!! Går også trilleturer. Foreløpig ikke så veldig langt men er ut en times tid. Etterhvert så håper jeg på en 2 timers trilletur.

 

Har 2 mål. 1) komme meg under 100kg (7kg igjen) 2) 10-15 kg før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mangler litt motivasjon... Veide meg i sted, og jeg som følte meg sååå flink i dag.

 

Hva syns dere om dagen min?

 

Frokost: nektarin (er ikke sulten om morgenen)

Lunsj: salat med litt rømme (1 ss) og litt byggris + ei grov skive

Middag: fullkornspasta med kjøttdeig. 180g pasta og 70g kjøttdeig. Posesaus Toro ved siden av

Kveld: to skiver med litt lett smør og kokt skinke

 

80 min "fjelltur" med småen i manduca

80 min med "ekstravekt" er jo kanon!! Knallbra jobba!

Virker som du har gjort gode valg. Eneste jeg tenker er at frokosten er litt liten? Evt, hvis d passer for deg kan du jo legge inn et mlm måltid el liten stund etterpå når appetitten er bedre? Nå vet jo ik jeg hvor mye du skal ha av karbo og protein og kcal totalt, men for min del ser d ut som du kanskje kunne spist litt mer?

 

Vekt er bare et tall. Hovedsaken er at du jobber fokusert og er i aktivitet!

Flink er du!

 

 

Takk for kommentar :) Glemte å skrive at jeg spiste ei skive med skinke før middag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEIEDAG!!!!!!!!!!

 

Nick: Våryr

Startvekt: 64,4

Mål: 58

Delmål: 63

Vektnedgang siste uke: 63,9, - 0,5

Total vektnedgang: 0,5

Veiedag: Fredag

 

Nick: MM

Startvekt: 00

Mål: 70

Delmål: 90

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: Fredag

 

Nick: Tustemor

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: meg mamma?

Startvekt: 87,3

Mål: 65

Delmål: 85

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: NN

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Må si meg fornøyd så langt.. Merker at kroppen er mer fornøyd når den ikke overspiser...
Ang. frokostinnspillene er jeg fullstendig enig. Men jeg klarer ikke få i meg frokost så tidlig.

Tustemor: kafè er velfortjent da. Og er enig med deg ang. trening. Da får man litt tid for seg selv. + at det er godt for kroppen. Vi "krangler" nesten i heimen om å gå tur med hunden ;) Men har annenhver dag. Eller sammen når vi har tid :)

MM: Imponerende vekttap så langt! Veier du deg naken, vil vekta vise enda mindre ;) Og husk at all mosjon er bedre enn ingen mosjon. Om du starter med 10 min er det også bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag og min veiedag!

 

Fredag 26. juli: 82,4 kg

Fredag 2. august: 81,8 kg

 

Minus 0,6 kg.

 

Kan jo ikke akkurat si jeg raser ned i vekt, men det er jo en start ;)

Var ikke flink forrige helg, da var vi ute på lørdag og feiret bursdag på søndag, ble litt vel mange kalorier der gitt. Men føler jeg har vært ganske flink siste dagene. Denne helgen skal jeg ikke ta av, litt snop må være lov på lørdager, men jeg skal begrense meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at flere blir med :)

 

 

Fire småtroll: Det er jo kjempe bra!! Helgene er vanskelige! Sjokolade, chips, brus.... nam nam... MM nevnte at det var lurt å ha veiedag på fredager. For da holder man kanskje på motivasjonen gjennom helga :) Håper det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stått på vekta for min første skikkelige registrering:-) og disse tallene er mine:

Onsdag 31. juli: 100,0 kg
Fredag 2. aug: 98,3 kg
Total vektnedgang: 1.7 kg

:-o det MÅ jo være vann og avfallsstoffer! Kanskje litt flesk og, men har vanskelig for å tro at jeg kan ha gått ned 1,7 kg flesk! Woah..

Jeg synes dere er flinke alle sammen!:-)

MM

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: c70706737e96aea0c323c0dd948fce8c"] c7070...e8c [/acronym]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink dere er:-) viktig at man ikke raser ned i vekt. Har dere vekt hjemme? Jeg har ikke og må på trekingsstudio for å veie meg. Eller til helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sikter til meg junimamma81, har jeg ikke prøvd på å rase ned:-p jeg har bare spist mine antall kalorier kontra trykke i meg en stor plate sjokolade+storflaske brus+juice+potetgull om dagen:-p

 

Til spm ditt. Ja, jeg har vekt hjemme. Var å kjøpe på jernia tidligere i uka:-) kostet under 200 kr:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink dere er:-) viktig at man ikke raser ned i vekt. Har dere vekt hjemme? Jeg har ikke og må på trekingsstudio for å veie meg. Eller til helsesøster.

Jeg har også vekt hjemme, kjøpte en enkel digital vekt fra obh nordica tror jeg det var, på Obs! for under 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vekt hjemme.

 

Og GRATULERER med fantastisk vektnedgang så langt MM :D

 

åååå den fredagen den fredagen.... Var ute en tur i lunsjen. Og det ble ikke bare en cheeseburger, men to!! (pleier vanligvis ikke gå på mcdonalds altså)

 

Nå sitter jeg her på kontoret og har så innmari lyst på sjokolade og cola zero. Jeg har lovd meg selv en sjokolade i helga. Nå eller i morgen?? hodet mitt sier i morgen. Men kroppen min skriker etter en Troika ;)

 

Hvordan klarer dere å komme gjennom helga, uten å spise alt som er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med fler som joiner!

Ser dere jobber dere nedover, jeg er imponert! :-)

Uff, i dag var motivasjonen et litt annet sted. Skal på seinvakt (igjen... :-( )

og da er det jaggu som om senga biter seg fast i ræva og holder meg der!

Humøret var ikke helt på topp heller, men nå sitter jeg i alle fall her og spiser havregrøt med cottage cheese og lettsyltetøy.

Dagens mosjon blir 80 min rask gange hjem fra jobb. Lunsjen blir knekkebrød og middag blir rester fra middagen igår, fullkornspasta m karbonadedeig og MASSE grønnsaker.

Ukens kos spanderte kjæresten i går- et glass hvitvin på utekafè. Koselig, siden jeg jobber doble vakter i helga.

Skal veie meg.på jobb i dag tenkte jeg, siden batteriet på badevekta er gått.

God fredag og god helg damer- stå på, dere er superflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vekt hjemme.

 

Og GRATULERER med fantastisk vektnedgang så langt MM :D

 

åååå den fredagen den fredagen.... Var ute en tur i lunsjen. Og det ble ikke bare en cheeseburger, men to!! (pleier vanligvis ikke gå på mcdonalds altså)

 

Nå sitter jeg her på kontoret og har så innmari lyst på sjokolade og cola zero. Jeg har lovd meg selv en sjokolade i helga. Nå eller i morgen?? hodet mitt sier i morgen. Men kroppen min skriker etter en Troika ;)

 

Hvordan klarer dere å komme gjennom helga, uten å spise alt som er?

Jeg prøver å legge en plan for helga, og holde den. Kjøper inn litt ekstra, feks grønnsaker m dip, bær, lightbrus. Også unner jeg meg èn ting jeg er veldig glad i, feks sjokolade, et kakestykke, et glass vin... Kokosbolle og popcorn får du ganske mye kos for lite kcal. ;-)

Også er jo helga fritid, så prøver å legge inn en lengre tur eller noe som monner i energiregnskapet.

Synes greteroede.no har mye bra oppskrifter på helgemat som er sunn.

 

Kjenner det skal bli en skikkelig utfordring å strukturere matinntaket med to 14 timers vakter i helga. Har så lett for å gå å snackse på kjeks, rosiner, mandler, svisker og alt mulig... Stålsetter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil veldig gjerne være med! Jeg har prøvd å gå ned i vekt etter fødsel, men jeg klarer det ikke.. For glad i sjokolade.. Åh.. Har vel gått ned 2 kg siden januar.. Men nå altså, nå orker jeg ikke mer. Vil føle meg fin i klær, er så deprimerende å måtte passe på at bilringene ikke synes så alt for godt..

 

Men siden jeg er så svak begynner jeg prosjekt "_skal_ ned i vekt" på mandag! Litt usikker på hvor mye jeg skal ned, men tenker meg ihvertfall ned til 55 kg med det første. Var 61,2 kg da jeg veide meg i dag tidlig. Har en samboer som også burde komme seg ned noen kg, satser på at vi kan motivere hverandre fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det våryr:-)

 

Jeg og gutten sitter nå å spiser lunsj. Rekesalat med litt fullkornpasta, hvitost og 4 ts lett creme fraiche:-) knallgodt! Frokost var to små skiver hjemmelaget brød med mager baconost, tomat og paprika på:-)

Det verste er at etter jeg begynte å telle kalorier, spiser jeg mat som smaker bedre enn hva jeg gjorde før:-p

holdt på å sprekke på tropisk nektar i morges da der ikke inneholdt så veldig mye kalorier, men jeg klarte å styre meg med 5anken: sprekker jeg nå, går alt til helvette:-p

 

morro at så mange blir med i denne tråden! Dess flere, dess bedre:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på dere alle som går med litt etter litt:-) denne tråden er fin også til å bruke på tips på gode og sunne måltider:-) jeg prøver å spise havregrøt im morgenen., men kun kanel på er ikke godt. Og ikke er jeg glad i syltetøy. ..

Til deg som skal på jobb; kutt opp forskjellige grønnsaker å ha med deg:-) greit å ty til når man blir sulten:-) å ha mat til hver 3 time:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...