Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei damer! Så bra at vi blir fler!

I dag er det offisielt "kick off" for min nye LIVSSTIL. (IKKE slankekur) :-)

Hadde store planer i går om å stå opp tidlig,.spise havregrøt og gå på SATS før seinvakt... Vel, den var hard- men jeg spiste salat til lunsj m røkelaks, linser, egg. Brød UTEN smør og to ts dressing. Så har jeg med joggesko i sekken og går hjem fra jobb, ca 80 min rask gange. Sagt til mannen at jeg ikke skal hentes.

I morgen prøver jeg igjen- har jeg ikke kommet meg på SATS da, så får den som har trimmet mest denne uka her lørdagens lille sjokoladerasjon.

Har bestemt meg for å kutte alt av sjokolade, kaker, is, snacks, godteri osv- skal kunne kose meg litt på lørdager/fredager, men ikke ubegrenset. Litt vin, en sjokoladebit, og litt ekstra til middag.

Lykke til dere, ny uke, nye muligheter!

P.s. jeg har tatt bilder av meg selv i nettoen, skal ta bilde siste mandag hver.måned og bruke til motivasjon. Skal føre inn kroppsmål i shape up appen i kveld. Alt for motivasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg melder meg her inne jeg og hvis det er greit for dere:-)

Jeg vet ikke hva jeg veier for tiden, men er ganske sikker på at jeg veier et tresifret beløp:-( har vært nede i 63 kg en gang, men det er snart 9 år siden..

Ønsker å gå ned til jeg ser 70 et eller annet på vekta, men tror nok jeg må sette meg et delmål på 92 kg som jeg veide da jeg ble gravid.

Jeg har en kraftig beinbygning, så når jeg veide 63 kg så jeg sykelig ut, så i all hovedsak er sluttmålet mellom 0-75kg.

Er 170 på strømpeleste, så det sier seg selv at jeg er alt for tung i.f.t høyden..

Jeg kommer også til å få en del motstand fra samboer på dette, så jeg trenger all støtte jeg kan få..

 

Hilsen hi i "ønsker å gå ned i vekt" tråden fra anonym.

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Hei og velkommen!

Så kjedelig for deg at samboer ikke støtter. Ta en ordentlig prat med ham og forklar hvorfor dette er viktig for deg. Han er jo også heldig som har en dame som ønsker å ta tak i dette, og han kan være stolt av deg!

Bra for ham også å bli servert (hvis det er deg som står for matlaging da) sunn mat, og heldig son har mulighet til å bli med kjæresten å trimme!

 

Men, nok om det- så lenge.er det DITT prosjekt- så godt å kunne gjøre noe for deg.selv!

Lykke til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den pølsegryta såg jeg på i dag faktisk. Ser kjempe god ut!

I dag har jeg holdt meg innenfor kaloriene mine som er ca 1300. Og jeg har gått en time på "fjell"tur. Må si meg fornøyd med dagen.

 

Når har dere veiedag? Jeg har en uvane at jeg veier meg nesten hver dag. Men tror jeg skal veie meg fast onsdag eller torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var verdt å prøve ja;-)

 

Har spist 1350 kalorier i dag jeg.. Presterte å sprekke allerede i dag, da vi "måtte" feire guttens første storjobb på do:-p kom på kaloriene halvveis i lollipopen, men det blir bedre i morgen:-) satser på null glipp:-p

Men igjen, i følge shapeup skal jeg ha 1427 kalorier i døynet, så må vel si meg passe fornøyd.

 

Jeg tror nok jeg kommer til å ha veiedag på fredager. Rett og slett av den gode grunn at jeg tror det blir enklere å møte ei helg med lite kalorier om jeg har gått ned i vekt:-) altså at jeg har hatt et godt resultat, og det motiverer til å ikke skeie ut så alt for mye på lørdag;-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt poeng MM, med veiedag fredag. Har man gått ned, vil man jo ikke ødelegge vektnedgangen i helga! :D

 

Huff, nå var jeg i kantina og kjøpte meg en smørefrokost :o + en cola zero.. Men får dele frokosten utover dagen. Og spise en sunn middag.

 

En lollipop er ikke det verste å spise da, MM :) Du er kjempe flink! og 1350 kcal i løpet av en dag er slettes ikke verst. Og første storjobb på do, MÅ jo feires :D

 

Når skal dere andre ha veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag fredag var smart! Hadde egentlig tenkt mandag jeg.

Mye bedre start i dag enn i går- havregrøten er fortært, og jeg er på vei til SATS i skrivende stund.

Lykke til med dagens små seiere damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt poeng MM, med veiedag fredag. Har man gått ned, vil man jo ikke ødelegge vektnedgangen i helga! :D

 

Huff, nå var jeg i kantina og kjøpte meg en smørefrokost :o + en cola zero.. Men får dele frokosten utover dagen. Og spise en sunn middag.

 

En lollipop er ikke det verste å spise da, MM :) Du er kjempe flink! og 1350 kcal i løpet av en dag er slettes ikke verst. Og første storjobb på do, MÅ jo feires :D

 

Når skal dere andre ha veiedag?

Ja, vi mente at det måtte feires skikkelig for vi har strevd med storjobb på do i 6 mnd:-p det hele løsnet med at gutten gjorde fra seg en stor en i gangen for at far tok den opp å kasta den i do:-p det var ikke mange time etter det at han gjorde sin første jobb helt alene:-p

 

Her ble frokosten 2 wasa havreknekkebrød, mager bacon smøreost og 200 ml lettmelk. Det hele kom på 252 kalorier.. Er det mye eller lite til en frokost? *ser rundt seg og blunker dumt med øynene* :-p

 

Ellers har jeg motet oppe foreløbig. Og jeg fikk overaskende nok støtte fra mannen og, selv om han satt å stordrakk cola som vanlig om kveldene. Jaja, han spurte ikke meg om jeg ville ha noe da, det er jo noe:-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, flinke gutten :)

 

hmmmm... smørefrokosten min ligger fortsatt på skrivebordet. Klarer ikke spise den. Er for mange kalorier. Men ironisk nok spiste jeg nettopp en cheeseburger fra McDonald's :o :o :o Men utrolig nok er det færre kalorier i en cheeseburger enn i smørefrokosten min.. jaja. 305 kcal kan jeg leve med. Blir en salat til lunsj (uten dressing). Og skal på kina restaurant senere. Vet du / dere hvordan maten er der? Veldig usunn? Vårrullene er vel f.eks fritert. Men åå så gode de er!!

 

Hvor mange kalorier tenker du å spise i løpet av en dag? Det går jo fort noen kcal til middag. + mer mat i løpet av dagen. Hvordan er det med sultfølelsen da?

 

Jeg lærte en ting i dag.. Og det er at begynner jeg for hardt, så sprekker jeg som en ballong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det havregrøt m skumma melk og vann, litt rosiner, lett syltetøy og litt eple/pære cottage cheese.

Skyr m bær til mlm måltid og salat m kikerter, tunfisk og fullkornspasta til en slags lunsj/middag. Skal på kveldsvakt. Er heldigvis v glad i havregrøt, også mettet den så godt.

Kinamat er vel ikke det verste, men vårruller er kanskje ikke det beste valget. Wokretter er jo kjempegodt, be evt om ekstra grønnsaker?

:-) synes vi jobber v bra jeg.

Har noen oversikt over hvor mange vi er/ mulighet til å lage en liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er tustemor :)

hmmm... får se.. ELSKER vårruller :o

 

Jeg prøver meg på ei liste. Men det er fint om alle kopierer den (eller lager en bedre) og fører på sitt nick.

 

Nick: Våryr

Startvekt: 64,5 (ca)

Mål: 58

Delmål: 62

Vektnedgang siste uke: 0

Total vektnedgang: 0

Veiedag: Fredag

 

Nick: MM

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: Fredag

 

Nick: Tustemor

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: NN

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: NN

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte min jeg, så oppdaterer jeg igjen når jeg vet siste rest;-)

 

 

Nick: MM

Startvekt: 00

Mål: 70

Delmål: 90

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: Fredag

 

Våryr: i følge ShapeUp skal jeg ha 1427 kalorier i døynet, men jeg synes det virker så mye, så har satt meg et lite mål om å ikke bikke 1400:-p ikke store målet, men en seier i seg selv å holde seg under;-)

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gått bra hittil i dag. Blir veldig spennende å se etterhvert, på tallene!

Jeg har som mål å gå ned 15 kg til jul.

Trene min 3 ggr/uke.

Alt går mye lettere når man er fira og starter på noe nytt. Blir nok tøffere etterhvert, å holde motivasjonen oppe- da vet jeg med meg selv at jeg.trenger støtte.

Håper flere slenger seg med jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Nick: Våryr

Startvekt: 64,5 (ca)

Mål: 58

Delmål: 62

Vektnedgang siste uke: 0

Total vektnedgang: 0

Veiedag: Fredag

 

Nick: MM

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: Fredag

 

Nick: Tustemor

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: meg mamma?

Startvekt: 87,3

Mål: 65

Delmål: 85

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: NN

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nick: Våryr

Startvekt: 64,4

Mål: 58

Delmål: 62,5

Vektnedgang siste uke: 0

Total vektnedgang: 0

Veiedag: Fredag

 

Nick: MM

Startvekt: 00

Mål: 70

Delmål: 90

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: Fredag

 

Nick: Tustemor

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: meg mamma?

Startvekt: 87,3

Mål: 65

Delmål: 85

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

Nick: NN

Startvekt: 00

Mål: 00

Delmål: 00

Vektnedgang siste uke: 00

Total vektnedgang: 00

Veiedag: 00

 

 

åååå som jeg sprakk i går!!!!!! Først fråtsa jeg på kina restaurant!!! Og på vei hjem spiste jeg lovehearts, en liten kinder sjokolade og lakrisal!

 

I dag er en ny dag. Og jeg får legge sprekken bak meg. Forslag til lunsj? Syns dere at salat metter? Føler det er så lite mat i salat :o Men bør vel holde meg unna cheeseburgeren ;)

Håper jeg klarer å miste 200g til fredag. Legger inn ALLE dager jeg veier meg på shapeup appen. Og kan ikke skryte av den statistikken...

 

Hvordan skal jeg klare å finne balansen av å spise akkurat passe. Ikke for lite (da sprekker jeg) og ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter så veldig på kveldene, er kjempeflink og spiser riktig hele dagen, men når kvelden kommer....... Da er det time på time med cravings. Kommer på det samme om det er salt eller søtt, så lenge det er usunt. Snakk om å sabotere for seg selv!

Føler kanskje ikke jeg er motivert nok, eller kanskje jeg sliter med å bryte gamle vaner.

Dette er jammen ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ikke legg for mye fokus på sprekken- tenk heller at det er desto større grunn til å å følge skjema i dag. En cheeseburger fra mc donalds metter ikke for meg. Synes det funker å fylle på med masse grønt til alle måltider, og gjerne cottage cheese. Proteiner er mest mettende synes jeg, prøv med litt halvfet ost, litt ekstra kjøttpålegg, noen få nøtter... Litt fett skal vi ha også- for min egen del merker jeg at om kostholdet er svært magert får jeg større cravings.

Til deg som har cravings på kvelden: Har du mulighet til å gå en tur, komme deg ut litt? D synes jeg hjelper. Synes også det er greit å spare noen kcal til kvelden slik at jeg kan lage meg et lite måltid. Sjekk grete roede oppskrifter på dessert/mlm måltid.

Jeg pleier ofte å ta litt frukt/bær, skyr og litt nøtter. 2 ruter mørk sjokolade. Hakke det opp fint- da får du masse sjokoladesmak.

 

Idag blir d brødskive frokost m masse grønt og kalkunpålegg og ett egg. Samme til lunsj. Gjør d lettvint til middag- eiker svinekjøtt, ferdig wok grønnsaker på pose og ferdig saus.

Har avtalt gåtur m mannen i kveld, mulig at vi tar en kaffepause på veien, men lovet at det kun er kaffe. Synes d r lettere når jeg må holde noe for andre, ik bare meg selv. Litt teit egentlig- hvorfor er det greit å skuffe seg selv, men ikke andre? Man burde behandle seg selv som sin egen beste venn.

Ha en fin dag damer- stå på!

 

Anonymous poster hash: a5d3a...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er tøff å komme gjennom synes jeg, føler kroppen jobber mot meg også. Er så stinn og oppblåst, føler meg som en hval akkurat nå....

 

Men har trent litt da, pga sykdom kan jeg ikke ta i så hardt, men "gikk" 7 km på crosstraineren i går og det er ikke så verst. Ble ihvertfall svett, også tok jeg noen situps, pushups og rokket med rokkeringen etterpå.

 

Du som lurte på salat til lunsj, jeg synes det går helt greit, men jeg har jo kjøtt i den da. Synes det er godt med skinke og et kokt egg i salaten, da får du litt proteiner og det metter lenger.

 

Til frokost i dag hadde jeg en skyr med litt havregryn i, det smaker godt og metter en stund synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er tøffe og flinke alle sammen jeg, selv om det er noen små sprekker i skallet;-) det er en ny dag i dag, med nye muligheter. Grip dagen i dag, start på nytt og drit i gårdsdagens problemer:-)

 

Hadde selv en stor smell i går. Vi kjøpte oss vekt og det viste seg at jeg er 5 kg tyngere enn mannen min:-( dette resulterte i nesten 3 l vann for å holde sulten unna og et inntak på 988 kalorier:-s

 

Med tanke på mat.. Kan jeg, så kan dere! Etter veiing i dag morges veier jeg 100,0 kg. Jeg elsker sjokolade, lakris og cola! Det er så syyykt vanskelig å holde seg unna! MEN! Vi har smågodt(deriblandt lakris), potetgull, marianne-drops, tom og jerry kjeksen til gutten vår, saft og brus i skapene. Jeg har ikke rørt noe av dette:-) og som jeg skrev i ste, kan jeg, klarer dere;-)

 

Jeg har frotset nesten daglig i over 6 år. For første gang på denne tiden har jeg gått to døgn uten noe søtt:-D

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over deg MM. Du er kjempe flink! Men vær så snill og spis litt mer i dag ;)

 

Fire småtroll: ja, må nok ha reker, kylling, skinke e.l. i salaten. Og kanskje ei grov brødskive på siden. Og som du trener. Her går det mest i vanlige gåturer.

 

Når jeg tenker tilbake på tidligere slankerunder, så sitter jeg igjen med følgende erfaring:

- sprekkene kommer hyppigst i begynnelsen. Etterhvert blir de veldig sjeldne, eller opphører helt

- magesekken krymper. Så det man syns er lite mat nå. Blir plutselig mer enn nok senere

- vekta sto stille kjempe lenge. Men plutselig løsna det.

- Man endrer holdning til mat etterhvert. Og man blir mer bevisst på hva man spiser.

- Man blir lettere og det blir derfor lettere å trene, gå tur osv.

 

Jeg har gått ned 20-25 og 10 kg før. Men det irriterende er når man legger på seg igjen. Og ikke innser det før det er "for sent". Nå er jeg i fase 1 med sprekker og kiloer som sitter bom fast ;) (kanskje pga sprekkene? :o)

 

Vi får støtte hverandre så godt vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe problem våryr;-) har "kommet over" skammen nå;-)

 

Noen tips til rene karbohyderater? Spiser nok fett og proteiner, men sliter med karbohyderatene:-s skal ha 213 g karbohyderater om dagen, men i går spiste jeg bare 56.. Kom ikke opp i rett mengde dagen før heller...

 

MM

 

Anonymous poster hash: c7070...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...