Gå til innhold

Helluuuuu


Jenny_m

Anbefalte innlegg

Hvordan går det damer ?   Merker jeg blir mer og mer fødeklar for hver dag som går ( ja, vet det er tidlig ) men sliter sånn med ryggen og vil bare ha snuppa ut :D

 

Desuten ligger hun over gjennomsnittet  i str. og siden jeg har valgt å føde naturlig hadde det ikke gjort noe om hun ville  komme ut bittelitt før   :D  Andre som begynner å bli klare ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helluuuuuuu der :) :) :)

 

Her går det fint, bortsett fra en akutt emosjonell dag idag, griiiiiiiiin :( hjalp ikke akkurat å se på "fødeavdelingen" for å si det sånn...... ;)

 

Skal på kontroll hos jm på torsdag og er veldig spent på bla symfysemål da de andre målingene har vært langt utenfor og over 'normalen' .. Synes magen har vokst myyye siste ukene, må rulle meg litt ut av senga om morran, hehe :)

Er førstegangs og kjenner jeg synes det er uvant at magen begynner å bli litt stor og er i 'veien' :) er i uke 31 så det er jo en god stund igjen, hjeeelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt lei, men overhode ikke klar for at babyen skal bli født enda. Ingenting er klart. Gutta har fri ei uke til før de starter i barnehagen, da skal vi klargjøre huset til å få baby- det blir stas.

Jeg har verdt på kontroll i dag og alt ser bra ut. Og hodet er nedovervendt. Regner med å gå litt over tida denne gangen også, da begge fødselen mine er igangsatt pga overtid. Jeg får også relativt store barn, ca 4 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Jeg er ikke helt klar, uke 31 nå, men rart å føle at det nærmer seg. Hodet er godt på vei ned i bekkenet og det kjenner jeg ganske bra av og til. Er førstegangs så alt er litt spennende. Har en litt liten baby på vei, men blitt fulgt opp tett og er trygg på at det er fint inni magen til tross for størrelsen. Estimert til å bli ca 3000 ved termin. 

Ellers er formen ganske fint, har litt slitsomme kynnere av og til, men begynner å bli vant til å måtte hvile litt mer enn før :) 

 

Tipper at det ikke er mange ukene før de første i septembergruppa blir født :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ønske at tiden gikk litt fortere. Er 32+5 i dag.. Har aldri gått gravid "så lenge" før. Har en spontanabort ca.9 uker(2000), en sønn født i uke 32+0 (2001) og en senabort i uke 20 (2005)... Har vært MYE bekymringer.. Er så sliten av å gå å være redd hele tiden. Når vi har så vanskelig for å bli gravid i tillegg... Jeg nærmer meg 35 så føler på en måte at dette er siste sjanse....... 

 

Det siste døgnet har vært vanskelig. Har hatt menslignende murringer/smerter nederst i magen som har kommet og gått. Kjenner jo liv så jeg tror ikke det er "sånn farlig" men er så redd for at fødselen skal starte for tidlig denne gangen også. Har heldigvis time hos jordmor i dag så da får jeg snakket med henne...

 

Var det én gang jeg kunne ønske jeg hadde en tidsreisemaskin så var det nå... Da hadde jeg satt datoen på 17.09.13 og håpet på det beste  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli klar her og. Termin rundt 20/25 sept avhengig av hvilke UL jeg skal følge (OUL eller privat UL).

Men i dag gjorde jeg faktisk ferdig siste innhandlingen som en del av tidsfordrivet frem til termin. Skuffene er fylt med bleier og smokker og salver og alt som hører med. Bare sengetøy som skal legges på sengen nå, så kan frøkna komme.

 

Ikke helt enda da - og ja, gubben erter meg for at jeg er tidlig ute. Kanskje jeg ubevisst tenker at hun kommer før om alle forberedelsene er på plass...... :)

 

Storesøstrene har jo kommet tidlig - førstejente 3 uker før tiden - så hvem vet.

 

Formen er litt laber, så en uke eller to tidlig had bare vært fint.

 

Noen andre som driver aktivt samling av vann i beina? Skulle tro jeg hadde helt en tiliters bøte i hver fot. Havaianas redder meg - sko uaktuelt. Ganske interessant fenomen - har plutselig fått beina til en 90- åring med dårlig sirkulasjon.

 

Men ellers er det bra -den vesle damen turner rundt der nede og har full fest hele dagen, så hun nyter ihverfall dagene. Det gjør jo ventetiden verdt hvert sekund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ønske at tiden gikk litt fortere. Er 32+5 i dag.. Har aldri gått gravid "så lenge" før. Har en spontanabort ca.9 uker(2000), en sønn født i uke 32+0 (2001) og en senabort i uke 20 (2005)... Har vært MYE bekymringer.. Er så sliten av å gå å være redd hele tiden. Når vi har så vanskelig for å bli gravid i tillegg... Jeg nærmer meg 35 så føler på en måte at dette er siste sjanse....... 

 

Det siste døgnet har vært vanskelig. Har hatt menslignende murringer/smerter nederst i magen som har kommet og gått. Kjenner jo liv så jeg tror ikke det er "sånn farlig" men er så redd for at fødselen skal starte for tidlig denne gangen også. Har heldigvis time hos jordmor i dag så da får jeg snakket med henne...

 

Var det én gang jeg kunne ønske jeg hadde en tidsreisemaskin så var det nå... Da hadde jeg satt datoen på 17.09.13 og håpet på det beste  :unsure:

Huff, må være slitsomt å ha det slik. Men det er jo som du sier: så lenge har u aldri gått gravid før. Dette her går jo strålende:) hvordan gikk det hos jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne gjøre ting klart og se over babyting, men det går ikke her. Overtar hus om 2 uker så leiligheten er en eneste stor pappeske.... Babyklær er hos min mor og blir vasket og strøket;)

 

Formen er grei selvom lysten til å gjøre ting er større enn muligheten... Får ikke på meg sko lenger pga vann, sminke har jeg heller ikke brukt på evigheter siden øyelokkene hovner opp også. Føler meg lovely;)

 

Fullførte 34 uker på søndag, ks om 5 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kunne ønske at tiden gikk litt fortere. Er 32+5 i dag.. Har aldri gått gravid "så lenge" før. Har en spontanabort ca.9 uker(2000), en sønn født i uke 32+0 (2001) og en senabort i uke 20 (2005)... Har vært MYE bekymringer.. Er så sliten av å gå å være redd hele tiden. Når vi har så vanskelig for å bli gravid i tillegg... Jeg nærmer meg 35 så føler på en måte at dette er siste sjanse....... 

 

Det siste døgnet har vært vanskelig. Har hatt menslignende murringer/smerter nederst i magen som har kommet og gått. Kjenner jo liv så jeg tror ikke det er "sånn farlig" men er så redd for at fødselen skal starte for tidlig denne gangen også. Har heldigvis time hos jordmor i dag så da får jeg snakket med henne...

 

Var det én gang jeg kunne ønske jeg hadde en tidsreisemaskin så var det nå... Da hadde jeg satt datoen på 17.09.13 og håpet på det beste  :unsure:

Huff, må være slitsomt å ha det slik. Men det er jo som du sier: så lenge har u aldri gått gravid før. Dette her går jo strålende:) hvordan gikk det hos jordmor?

 

 

Det går bedre nå. Er 33+6 i dag.Jordmor mente at det nok var kynnere som gjorde at jeg hadde smerter, og kynnere har jeg mer enn nok av. ;)  Litt lettere når jeg vet hva det er... Hadde det bare ikke vært så varmt... 30+ er litt i varmeste laget synes jeg ;-) B)  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, må le litt når jeg  leser svarene deres. Kjenner meg igjen i mye her men HELDIGVIS kan jeg stryke vann i beina... Har nok med åreknutene som titter fram  så på den måten kan jeg vel melde meg inn i  SerUtSom90ÅrKlubben alikevel.

 

Ble litt trist når jeg leste det første innlegget ditt Ecirtaeb  :mellow:  Det å gå gravid er en begymring i seg selv så skjønner godt at du tenker og grubler mye. Men nå har dere kommet til uke 34 og det er jo helt fantastisk   :D

 

Selv er det nøyaktig 1 mnd. igjen for oss til termin :D  Storebror begynner å bli klar. Skal hjelpe mamma med å vaske klær hihi. Snakker hele tiden til magen, nusser på den og synger for den. Smelter mammas hjerte helt. Håper bare han fortsetter sånn når snuppa kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...