Gå til innhold

Noen flere med termin i januar som venter tvillinger?


2gutter+tvillinger

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om det var flere som venter tvillinger med termin i januar? Min termin beregnes til 29.januar. Ble oppdaget 2 fostere på tidlig UL i uke 10, toeggede. Har fått ordinær UL time i midten av september. Vet lite om videre oppfølging, så kunne vært gøy at vi var flere som følger hverandre utover høsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter også tvillinger i januar :) Termin 12. januar :) Hadde tidlig ul 8+0 pga blødning og der fikk vi se to bankende sterke hjerter :wub: Så vi kom ut fra legen med skrekkblandet fryd. Lykkelige over at det fortsatt var liv etter blødningen og i sjokk over at det var 2.

Legen sa til oss at vi ville få ekstra oppfølging i svangerskapet siden det var tvillinger, men hvor mye vet vi ingenting om. Har iallfall fått innkalling til jordmor i august, da blir det ny ul også.

 

Nå er jeg i den situasjonen at jeg har en autoimmun blodsykdom som gjør at jeg vil trenge ennå mer oppfølging av lege. Er blitt forespeilet ukentlig kontroll resten av svangerskapet pga det.

Fikk forresten ekstra ul 10+4 pga blodet mitt :) Det var virkelig en opplevelse å få se to små aktive krabater inne i magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

vi venter også tvillinger i januar(13).. Fikk vite det på ul for 2 uker siden. Det var et stort sjokk, men glad for at alt er bra med de. Litt usikkert men antagelig er det eneggede jenter :)Den ene var litt liten, så må på ul igjen neste uke.

noen av dere som vet hvor ofte tvilling gravide vanligvis må på kontroll?

Er dere fortsatt i jobb? Jeg er sykemeldt, må ta det helt med ro ellers får jeg så vondt i magen.

Jeg har lagt på meg 12 kg allerede :0 hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en oversikt på sykehuset over kontroller. Jordmorkontroll annen hver uke frem til uke 30. Deretter blir det hver uke. Kontroll hos lege / ul ca hver 4. uke frem til uke 30. Deretter annenhver uke.

 

Jeg er fortsatt i jobb ( er 21+1 i dag), men skal til fastlegen senere i uken. Regner med sykemelding da. Kjenner det begynner bli tungt på jobb nå. Er miljøarbeider og jobber med psykisk utviklingshemmede ungdommer og kjenner jeg ikke klare følge deres tempo.

 

Har vært heldig med vektoppgangen jeg. Foreløbig bare + 3 kg. Men nå hadde jeg en del kg for mye før jeg ble gravid. Har vært flinkere å spise sundt, ofte og små måltider. Også har jeg fått helt stygga på sjokolade (noe jeg nesten ikke kunne leve uten før :P ). Har erstattet sjokoladen med frukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja, da blir det mye kontroller! greit å følge med så de vokser greit begge to da.. Takk for info!! :)

 

Jeg jobber på skole/m ressurssenter selv, så har full forståelse for at du ikke klarer å holde tempoet ;) Jeg ble sykemeldt for to uker siden. Fikk super energi boost  når jeg gikk inn i 2 trimester. så det var full gass på jobb,trening vasking,konserter osv. ble nok litt mye for magen så jeg fikk kjempe smerter i magen å måtte inn på sykehuset.. men alt var bra med hovedpersonene, men jeg er sykemeldt og har treningsnekt. litt kjedelig,men vil jo holde de der inne så lenge som mulig.

 

Bare 3 kg!! ja,da er du heldig! :)  jeg var ganske strix på mat før jeg ble gravid,men da jeg ble det- var det kun karbohydrater som gjaldt..det hadde jeg ikke spist på lenge så kroppen fikk vel sjokk ;) holder meg for det meste til frukt jeg også.er jo slappere med sukker enn vanlig-men 12 kg!!!! og bare halvveis!!

 

har du fått vite kjønn på babyene dine eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne få en energiboost også. Har vært konstant trøtt siden jeg ble gravid. (eneste plagen jeg har hatt, har vært i topp form ellers) I tillegg hadde jeg blødning i uke 7 og pga blodsykdom fikk jeg totalt forbud mot all fysisk aktivitet. Så da ble det en mnd med sofa sliting. Hjalp jo ikke mye på energien det da. Deretter var det ferie.

 

Huff, ikke bra med innleggelse, men bra de små har det godt da. Klart man vil holde dem der inne så lenge dom mulig.

 

Jeg får vel mine kg fra nå av jeg da. Tar deg vel igjen til slutt.

 

Var på oul i dag. Der fikk vi se to friske gutter. Den ene var fryktelig aktiv, men det er vel ikke rart når broren lå å sparket han i hodet hele tiden. Hehe.

 

Har du fått vite kjønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff da,hørtes ikke bra ut! ekkelt å begynne å blø... da må man jo bare slite sofa da! :) håper alt går bedre og de beste ønsker om energi boost  ;)

 

Var kvalm fra uke 5-8(og trøtt hele 1 trimester men må vel regne med det) deretter ingen plager før smertene nå for 2 uker siden. Men er i fin form igjen nå da-så kan nok ikke klage på svangerskapet så langt.

 

Hehe får håpe mine kg kanskje stopper opp noe fra nå av da :) klart noe skal man jo ha å dra på-men fins grenser ;)

 

Ja.litt usikkert men antagelig eneggede jenter.veldig aktive begge to,så litt vanskelig å se. Den ene litt liten, så blir noen ekstra sjekker pga det..

 

Jeg er utrolig spent ,førstegangs gravid...du? har du flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blødningen var virkelig en tøff opplevelse. Begynte plutselig og var så mye at det rant gjennom klærne. Var helt sikker på at det gikk galt da. Legene fant ingen årsak til blødningen og det ble heldigvis bare med den ene.

 

Skal ikke klage på svangerskapet så langt jeg heller. Fått høre flere ganger at jeg har sett ut til å være i uforskammet god form, noe jeg da jo også har vært :) Begynner få litt plager med bekkenet nå kjennes det ut som. Mye vondt de siste dagene. Spesielt i dag. Så ble en tøff dag på jobb. Sov 2 timer da jeg kom hjem fra jobb.

 

Jeg er også førstegangs gravid. Etter å ha vært prøvere i over 4 år ble jeh endelig gravid ved assistert befruktning, så barna er virkelig ønsket og vi er overlykkelige over at det faktisk er 2 der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg heter june og venter 2 gutter 15 januar :) Det var virkelig en skrekk blandet fryd i starten men nå gleder vi oss veldig. Jeg har hyperemesis gravidarum men har hatt en god periode nå:) Jeg er 100 % sykemeldt da jeg har bekkenløsning så jeg sliter veldig med rygg og bekken. Må bare si at det virkelig er dobbel lykke og det er så herlig å kjenne spark og bevegelser <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange med tvillinger i januar, hurra for oss!!

Jeg jobber fortsatt 100%, har noen timer fri for å gå til fysio og trening pga bekkenet. Skal på UL neste uke, spent på kjønn, evt justering av termin... og alt som følger med. Aner ingenting ang videre oppfølging, evt sykemelding etter hvert da jeg har en krevende jobb, så antar at sykehuset sier stopp og jobb etter uke24? 

Var på kontroll i uke 10, og gynekolog mente da at de var toeggede. De spreller fælt om dagen(og natten) allerede-oppe og nede og på sidene samtidig(skulle tro de var 4...). Er 18+3, og har 2 barn fra før-så dagene flyyyyyr.... Oppdaget at jeg hadde gått opp 3 kg bare de siste 2 ukene, så her blir det nok ny rekord;)(jordmor mente jeg sikkert kom til å gå opp 20-25kg, siden jeg hadde gått opp 18 og 20kg under de forrige sv.skapene.) Så til jul skal jeg kles i en gammel juleduk eller laken, ha ha.

 

Lykke til alle tvillingmammaer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar spirer: så moro at dere ble gravide etter så lenge! :) da er de etterlengtet ja :) her var det litt mere "OBS" hehe men ønsket alikevel :) 

 

Gratulerer alle tvillingmammaer!! :)

 

kjenner dere så mye allerede! morkaka mi ligger foran så kjenner ikke stort...men det kommer vel..

 

2gutter+tvillinger: ja kiloene kommer fort her å.. uke 14 hadde jeg lagt på meg 3 kg,mens i uke 20 - 12kg!! 9kg på seks uker er da ganske voldsomt synes jeg.. så jeg må nok også tenke på å få kjøpt meg et pent laken til jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...