Gå til innhold

Donor


cor enfant

Anbefalte innlegg

Hvordan velger man rett donor? Fikk plutselig panikk! Hvordan har dere gjort? Latt klinikken velge eller har dere valgt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellig fra klinikk til klinikk hva de gjør. Min klinikk, Sellmer Klinikk, sendte meg to lister jeg kunne velge fra. Ene listen hadde donorer med extended profiler(disse kan du se helt gratis), men velger du disse så kostet de en 1000DKK ekstra, og da en liste med "vanlige" donorer. På begge listene står det da; Nr på donor, etnisitet, om det er åpen eller anonym donor, øyefarge, hårfarge, vekt, høyde, utdannelse/yrke og blodtype. 

 

For meg så var det viktig å ha en som var høy, da alle i familien min er høye, spesielt gutta er alle over 185cm. Så vil jeg jo ha en som ligner meg mest mulig i forhold til øyne, hårfarge. Jeg valgte en med extended profile for da jeg så barnebildet av han så var han så lik meg som barn at det nesten var skummelt, og jo mer like trekk barnet har med meg og min familie jo bedre. I tillegg var han ingeniør så følte at er jo ikke dumt hvis barnet arver litt mer skoleflink person enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ... Jeg var inne på european sperm bank ... Jeg valgte en som hadde samme farger som meg.. Jeg valgte ikke å se utvidede profiler .. Du må bare gjøre det som kjennes rett for deg.. Jeg valgte anonym donor..

 

Anonymous poster hash: dea80...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står imellom å la klinikken velge på bakgrunn av mine preferanser eller at jeg gjør det, men uansett blir det anonym donor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å bestille selv .. Da klinikken ikke kan garantere at de har en donor som matcher alle dine krav akkurat den uka du kommer .... De reserverer ikke strå for deg ... Så du må velge blandt de ledige den uka du er der :-)

 

Anonymous poster hash: dea80...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å bestille selv .. Da klinikken ikke kan garantere at de har en donor som matcher alle dine krav akkurat den uka du kommer .... De reserverer ikke strå for deg ... Så du må velge blandt de ledige den uka du er der :-)

 

Anonymous poster hash: dea80...ee3

 

Min klinikk reserverte(inkl i prisen), jeg fikk lista før journalsamtalen til og med så hadde god tid til å velge. De hadde også reservert automatisk et ekstra strå så jeg slapp å bytte på neste forsøk, men det viste jeg ikke før jeg spurte om hva vi skulle gjøre hvis ikke denne satt, rett etter selve insemineringen :) Så kommer ann på hvilken klinikk du velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt selv og gjorde det ved å gå gjennom lange lister, plukket ut visse kriterier først som vi syntes var viktige og snevret deretter inn mer og mer til vi satt igjen med kun noen få. Da plukket vi ut den som vi fikk det rette inntrykket av, som vi følte at passet, tenkte liksom at vi ville likt den personen. Basert på den informasjonen man får som jo selvfølgelig er begrenset da. Alltid følt oss 100% sikre og fornøyde med valget.

Vi startet med å velge ut de donorene som lå innen gjennomsnittet på vekt og høyde. I og med at jeg er veldig liten var vi litt redd for at jeg skulle bli gravid med et veldig stort barn, samtdig ville vi heller ikke velge en veldig liten donor da vi ønsket at barnet skulle bli gjennomsnittlig i størrelse. Deretter plukket vi ut de som hadde like farger som oss da vi ønsket en viss familiær likhet. Deretter begynte vi å konsentrere oss om helse, personlighet, utdannelse, interesser og familie til vi satt igjen med noen ganske få og "den rette" ble vi lett enige om.



Anonymous poster hash: 074ba...453
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...