Gå til innhold

Hvem vet?


lica86

Anbefalte innlegg

Vi skulle egentlig ikke fortelle det til noen før etter uke 12. (Er nå 6+3) Men så hadde jeg tilfeldigvis kommet over et kupp på gjenbruksbutikken: strøkent stellebord til 75 kroner! Dagen etter fikk vi besøk av familie før vi selv hadde kommet hjem. Døren var åpen, og stellebordet stod midt i glaninga. Så da ble det til at vi tok ringerunde og fortalte det til di vi ville fortelle det til, så får resten gå på skravla... For vi var bestemte på at når vi først skulle si det, så vil vi ikke ha sånn hemlighetsgreier, for folk klarer ikke holde på sånt i alle fall :-p

 

Når det gjelder jobben, så gruer jeg meg veldig. Vil ikke at di skal få vite det i det hele tatt, men det går jo ikke... Jeg tenker det at så lenge graviditeten ikke påvirker arbeidet jeg gjør, så trenger jeg vel ikke si det heller. Jeg anser det uansett som en privat sak. Får vel si det når magen blir synlig!

Endret av lica86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi håper å kunne vente til ca uke 8 hvertfall. Slipper bomben på ett års dagen til gullet vårt. Da har jeg hvertfall vært på tidlig ultralyd først.

Har akkurat begynt heltid igjen denne mnd så gleder mg heller ikkje til å si d til sjefen. Men aja. Første uke begynte uansett med drama og nå har jeg så fæl halsbrann at hvis jeg ikke skulle på ferie så hadde jeg sykemeldt mg. Synes d blir kipt når det begynner sånn. Var frisk til siste to ukene sist. Nå håper jeg bare å bli sykemeldt fortest mulig. Vet det er tåpelig men orker ikke tull nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet kommende mormor, morfar og farmor det. Ellers sier vi ingenting til noen før uke 12/13. Foreldrene våres fikk vite siden vi har vært igjennom assistert befrukting. De har fått munnkurv og vet at jeg blir sint og sur om de forteller det til noen. Vi har prøvd å bli gravid i over 4år, så vi vil ha gleden med å fortelle det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie vet alle at jeg er gravid, men vi er en veldig tett familie som virkelig stiller opp for hverandre. Synes det er fint at folk vet det, skulle det ikke gå bra er det fint med litt støtte:) Jeg er 8 uker og noen dager på vei:) er gravid for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vet min mor det, men det er fordi jeg har mistet to ganger i vår, og hun vet at vi prøver. Vil ikke fortelle det til flere ennå, for da vet plutselig arbeidsgiver det, her hvor jeg bor sladres det mye. Vil helst komme til uke 12 før arbeidsgiver og andre får vite det. Er i uke 8 nå, så må holde ut til midten av august før jeg vil si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vet ingen det foreløbig.. ;)  Har klart å holde meg lenge nå, selv om det er drit vanskelig! Er 10 uker på vei.. Skal fortelle det etter at jeg passerer 12 uker, gleder meg til det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til alle nære venner og nærmeste familie samme dag som positiv test kom. Men jeg er litt sånn at jeg klarer bare ikke å ikke si det til de jeg snakker med jevnlig. Arbeidsgiver samt noen gode kolleger vet det også, blir ganske tydelig siden jeg sliter med kvalme under graviditet og ikke klarer å gå på jobb. Vet uansett hvordan det er å miste, og for min del var det bare en god støtte at alle visste det. Jeg syns det var godt for meg å  bare kunne være ærlig med folk etter det å si at "Ja, nå har jeg det ikke bra". For meg virker det helt forferdelig å skulle gå på jobb etter man har mistet og måtte late som alt er ok mens verden har raknet.. Men det er meg da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...